Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? | Autanet.cz

Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?

Oba jsou z Francie a oba prošly nedávno omlazením a nás zajímalo, zda je výhodnější koupit Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301? Který je levnější a který nabízí víc výbavy za méně peněz? Pojďme si je hezky porovnat.

Když chcete levný, prostorný, komfortní a zároveň slušně vybavený sedan, nemáte příliš na výběr. Citroën C-Ellysée a Peugeot 301 ovšem dnešní kritéria splňují. Otázka tedy zní: "který z nich je výhodnější"?


V tabulce obě francouzské automobilky uvádějí pořizovací ceny po slevě, která činí v případě Citroënu až 36 600 Kč, resp. 28 500 Kč u Peugeotu. U obou modelů je možné cenu snížit výkupem starého automobilu - u všech specifikací jednorázově o 10 000 Kč.

Oba modely jsou nabízeny ve dvou výbavových stupních a se shodnými pohonnými jednotkami i převodovkami. Základ u obou tvoří tříválec Puretech spojený s manuální pětirychlostní převodovkou.

Pořizovací ceny (Kč) Citroën C-Elysée Peugeot 301
1.2 PureTech 82 MAN Feel / Active 269 900 280 000
1.6 VTi 115 MAN Feel / Active 289 900 310 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Feel / Active 314 900 340 000
1.2 PureTech 82 MAN Shine / Allure 289 900 295 000
1.6 VTi 115 MAN Shine / Allure 314 900 325 000
1.6 VTi 115 EAT6 Shine / Allure 344 900 355 000
1.6 BlueHDi 100 MAN Shine / Allure 344 900 355 000


C-Elysée startuje na ceně 269 900 Kč, kdežto Peugeot 301 je o 10 100 Kč dražší. Rozdíl ceny tvoří nastavená cenová politika a hlavně přítomnost bluetooth nebo dvojice reproduktorů u Peugeotu.

U obou v základní výbavě (Citroën = Feel, Peugeot = Active) dostanete manuální klimatizaci, palubní počítač, čelní a boční airbagy vpředu, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, výškově stavitelný volant, přední mlhovky, rádio s přehrávačem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a patnáctipalcová ocelová kola.U obou je možné připlatit si 5 000 Kč za klimatizaci s digitálním displejem nebo elektricky ovládaná zadní okna nebo 6 000 Kč za vyhřívaná přední sedadla. Citroën nabízí možnost připlatit si 4 000 Kč za středovou opěrku s úložným prostorem, u Peugeotu ji v základní výbavě prostě nedostanete.

Vyšší výbava (Citroën = Shine, Peugeot = Allure) přináší navíc elektricky ovládaná zadní okna, kožený volant, klimatizaci s digitálním displejem a výdechy pro druhou řadu, rádio s CD přehrávačem / MP3, Bluetooth a čtyřmi reproduktory, středovou loketní opěrku s úložným prostorem vpředu nebo 16palcová ocelová kola s okrasnými kryty. Peugeot 301 je ve srovnání opět dražší - oproti Citroënu nabízí elektronickou klimatizaci, rádio v dotykovém sedmipalcovém displeji s funkcí Mirror Screen / Apple CarPlay. Lepší audio můžete mít i v Citroënu, ovšem za příplatek 9 000 Kč u výbavy Shine, resp. za 17 000 Kč v případě základní výbavy Feel.

Řešením může být připlatit si rovnou za lepší audio s integrovanou navigací. U Peugeotu je audio s navigací dostupné jen u druhé výbavy Allure za příplatek 11 000 Kč, kdežto u Citroënu si tu kombinaci můžete pořídit již v základní výbavě za 28 000 Kč. Ve vyšší výbavě Shine pak stojí 20 000 Kč.

Připlatit si můžete za vyhřívaná přední sedadla. U obou automobilek za ně dáte vždy 6 000 Kč, kdežto kombinace vyhřívaných předních sedadel a spodní části čelního skla přijde na 8 500 Kč.

Benzínové motory:

  • 1.2 PureTech 82 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 VTi 115 k, 6st. automatická převodovka EAT6

Dieselové motory:

  • 1.6 BlueHDi 100 k, 5st. manuální převodovka
  • 1.6 HDi 92 k, 5st. manuální převodovka

Verdikt: Na první pohled dražší Peugeot může být v přímém srovnání dokonce levnější. Pokud si u Citroënu doplatíte za chybějící věci, vyšplhá se jeho cenovka minimálně na úroveň soka. Pokud nemáte předem svého favorita a není Vám jeden z vozů pocitově bližší, určitě si podle ceníků spočítejte, na kolik případná konfigurace vyjde. Možná se budete divit a odjedete Peugeotem, který s lepší výbavou vychází cenově nepatrně lépe.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Petr Šikl

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW X5

Rok výroby 2018

1 299 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

Volkswagen Passat

Rok výroby 2011

119 900 Kč

Audi Q8

Rok výroby 2021

1 298 000 Kč