Nový Lexus RX je tady, přijde na 1 370 000 Kč
Lexus RX si od své premiéry v roce 1998 získal nesmírnou popularitu. Tento osvědčený bestseller v podobě luxusního crossoveru nyní disponuje modernizovanými jednotkami (hybridní i zážehové), propracovanými bezpečnostní technologiemi a funkcemi na podporu řízení. Nové jsou také prvky komfortu a technické výbavy. Díky těmto inovacím se nový model stává doposud nejlepším SUV značky Lexus.
Nové RX má zcela shodnou výšku jako předchůdce (1690 mm se zážehovými motory, 1685 mm v případě RX 450h), je nepatrně širší (nárůst o 10 mm na 1895 mm), zatímco celková délka narostla o 120 mm na 4890 mm. Rozvor se zvětšil o 50 mm na 2790 mm, což se odrazilo ve větším prostoru pro nohy při nezměněné velikosti zavazadelníku. Důležité je i zvýšení světlé výšky o 10 mm, přestože celková výška vozu zůstala zachována.
Čelní partie nového RX charakterizuje výraznější maska chladiče ve tvaru vřetene, zde zasazená do chromového rámečku a lemovaná ztrojenými LED světlomety ve tvaru písmene „L“. V kombinaci s novými mlhovými světly (s funkcí přisvěcování do zatáček LED diodami) působí přední partie vozu elegantně a zároveň futuristicky. Designový motiv „vřetene“ z předních partií RX se zrcadlí i na zádi auta, které na pohled působí vyváženým dojmem.
Podobně jako zevnějšek je i interiér RX dokonalým spojením funkčnosti a luxusu. Cestující jsou v kabině obklopeni příjemnými materiály, z jejichž konstrukce i řemeslného zpracování vyzařuje pocit mimořádné kvality. Nově uspořádaný a přepracovaný interiér citlivě kombinuje pocit prostornosti s atmosférou soukromí. Díky tomu se cítí pohodlně řidič i pasažéři na všech sedadlech.
Vylepšení se dotkla exteriéru, interiéru a také pohonných jednotek. Zájemci o nový vůz Lexus RX si mohou vybrat ze dvou verzí motorů. První je hybridní RX 450h se zážehovým motorem 3,5 litru V6 s přímým vstřikováním paliva, který disponuje 193 kW (263 k) při 6000 ot/min s maximem točivého momentu 335 Nm při 4600 ot/min. Celkový výkon hybridního ústrojí (motor v kombinaci s elektromotorem) pak činí 230 kW (313 k). Nový plně hybridní model vykazuje průměrnou spotřebu paliva od 5,2 litru/100 km a dosahuje ve své třídě rekordně nízkých emisí CO2 na úrovni od 120 g/km.
Pokud si zákazník zvolí druhou verzi, tedy RX 200t s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním paliva v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou, získá motor o výkonu 175 kW (238 k) při 4800 až 5600 ot/min a s nejvyšším točivým momentem 350 Nm od 1650 do 4000 ot/min. Kombinovaná spotřeba paliva přitom činí jen 9,8 l/100 km (2WD), resp. 9,9 l/100 km (AWD).
Pro maximální efektivitu jízdy může řidič vybírat z několika různých jízdních režimů (ECO, NORMAL, SPORT). Pomocí těchto nastavení se mění tlumicí síla soustavy zavěšení kol, upravuje se výkon motoru i jeho mapování a modifikují se další klíčové parametry motoru i podvozku podle aktuálních potřeb řidiče.
Nový Lexus nabízí svým majitelům nejen luxusní design, pohodlí, ale také především bezpečí, které zajišťuje Lexus Safety System+, což je jedna z nejvyspělejších a nejkomplexnějších sad technologií aktivní bezpečnosti dostupná v rámci segmentu prémiových crossoverů. Sada obsahuje adaptivní tempomat, bezpečnostní systém pro předcházení kolizím (PCS), systém pro hlídání jízdních pruhů (LDA) a systém rozpoznávání dopravních značek (RSA). Zájemci si však mohou pořídit mnohé další funkce a systémy, které Lexus nabízí.
Nové RX disponuje i celou řadou prvků pasivní bezpečnosti. Mezi ně patří například 10 airbagů (dvoukomorové čelní airbagy řidiče a předního spolujezdce s dvoufázovým systémem plnění, kolenní airbag řidiče, boční airbagy vpředu, boční airbagy vzadu a průběžné hlavové airbagy pro přední i zadní cestující), pomocník pro rozjezd do kopce a systém kontroly tlaku v pneumatikách (TPWS). Dalším důkazem bezpečnosti je ocenění 5 hvězd od nezávislé instituce EuroNCAP, který nový model RX získal v minulém týdnu.