Test: Opel Crossland HIT 1.2 Turbo – neodolatelná nabídka nejen pro důchodce

Bohatě vybavené SUV na sklonku života boduje pořizovací cenou.

Opel Crossland se bude pomalu loučit, proto české zastoupení automobilky přichystalo neodolatelnou nabídku v podobě výbavy HIT, kterou jsme zvolili k testu. Dobrý vybavený vůz s živým motorem 1.2 Turbo v ní přišel na 399.990 Kč. Záměrně tento fakt píšeme v minulém čase, než jsme dopsali test, po autech v této výbavě se jen zaprášilo. Ale nebuďte smutní. Právě teď můžete koupit ještě lépe vybavený Crossland HIT PLUS za 459.990 Kč, který se chlubí dokonce automatickou dvouzónovou klimatizací, LED světlomety, navigačním systémem, posuvnými zadními sedadly, elektrickým otevírám všech oken a celou řadou dalších vychytávek. 


Testem prošel vůz v méně vybavené verzi HIT, kde byla jen manuální klimatizace, chyběla loketní opěrka mezi předními sedadly a například zadní sedadla nešlo podélně posouvat. Vše zmíněné aktuální verze HIT PLUS napravuje. A pokud připlatíte 12.000 Kč za sadu Komfort Edition, dostanete navíc vyhřívání předních sedadel spolu s vyhřívaným volantem a čelním sklem.

Sedadla jsou umístěna poměrně vysoko, což usnadňuje nastupování a zaručuje slušný výhled z vozu. V kabině nechybí dostatek odkládacích prostor, chyběla nám akorát již zmíněná loketní opěrka. Zavazadelník nabídne 410 litrů. Bohužel posuvná zadní lavice nebyla pro výbavu HIT k dispozici. Po sklopení zadních sedadel se dostanete na 1.255 litrů.

Systém start/stop můžete jednoduše deaktivovat stiskem tlačítka, stejně tak systém udržování v jízdním pruhu. A přesně přítomnost fyzických ovladačů může být pro řadů motoristů důvodem, proč Crossland upřednostnit před modernějšími konkurenty. Ve výbavě nechybělo kompletní elektrické ovládání oken i zrcátek, šest airbagů či asistent pro rozjezd do kopce. Zapomenout jsme museli akorát na parkovací senzory, za ně se připlácelo 15.000 Kč a dostaly jste je v paketu s parkovací kamerou.

Opel Crossland

Crossland nabízí jednodušší ale poctivě zpracované materiály a ergonomické ovládání všech základních funkcí. Přístrojový štít je klasicky analogový s prehistorickým fontem písma. Centrální obrazovka má sedmipalcový dotykový displej, který grafikou rovněž neohromí, ale díky možnosti propojení s telefony si z ní můžete udělat svůj mobil.

Pod kapotou zkoušené verze pracovala benzínová 1.2 Turbo o výkonu 81 kW (110 koní) vybavená systémem stop/start ve spojení s šestistupňovou manuální převodovkou. Výkon tříválce není omračující, ale pro vůz s hmotností 1.254 kg bohatě stačí. Stovku tento Opel udělá za 10,9 sekundy a maximálka činí 187 km/h. V dálničních rychlostech s plně naloženým autem nemůžete čekat zázraky, ale situace není vyloženě špatná. Pro předjíždění je lepší vždy podřadit a motor trochu vytočit.

Opel Crossland HIT 1.2 Turbo

Spojkový pedál zabírá neurčitě a je potřeba si na něj zvyknout. Tříválec se z nízkých otáček sbírá pomalu, aby to dobré předvedl ve vyšších otáčkách. Příliš nepotěší ani šestistupňový manuál s delšími a nepříliš přesně vymezenými drahami. Jízdní projev je v rámci možností pohodovému zaměření vozu. Kvůli dlouhým převodům si na okreskách často vystačíte s třetím a čtvrtým stupněm, vyšší využijete hlavně na dálnici.

Na Crossland můžete dát i sedmnáctky, nicméně výbava HIT se musela spokojit s šestnáctipalcovými pneumatiky o rozměru 195/50, které přispívají k relativně komfortní jízdě. Stabilizace zasahuje velmi brzy a v zatáčkách budete cítit náklony karoserie. Slušně si Crossland vede po stránce spotřeby paliva – průměrná spotřeba téměř vždy do šesti litrů na 100 km, na dálnici kolem sedmi. My jezdili v průměru za 6,5 l/100 km.

Opel Crossland HIT

Crossland vyhoví nejen starším občanům, ale i například mladým rodinám nebo jedincům zatracující velké displeje s dotykovým ovládáním. Za své peníze získáte vůz skvěle vybavený vůz, do kterého se dobře nastupuje a má na dnešní dobu staromilské jednoduché ovládání. Prodejní čísla jasně dokazují, že Crossland má na trhu stále své místo.

Plusy:

+ pořizovací cena základní verze
+ prostorná kabina
+ praktický zavazadelník
+ absence jízdních asistentů
+ odpovídající spotřeba paliva
+ celková jednoduchost vozu

Mínusy:

- hrubý zvuk tříválce
- špatné odhlučnění kabiny
- nepřesné řazení
- záběr spojky

Technické údaje: Opel Crossland HIT 1.2 Turbo

Maximální výkon: 81 kW / 5.500 ot./min.
Max. točivý moment: 205 Nm / 1.750 ot./min.
Maximální rychlost: 187 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,9 s
Kombinovaná spotřeba: 5,8-6,1 l/100 km
Délka / šířka / výška karoserie: 4.217 / 1.976 / 1.605 mm
Rozvor: 2.604 mm
Zavazadlový prostor: 410 l
Pohotovostní hmotnost: 1.254 kg


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 508

Rok výroby 2022

715 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč