Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo | Autanet.cz

Audi Q7 prodělalo facelift, který nepotřebovalo

Německá automobilka se rozhodla sjednotit vzhled všech modelů v aktuálním designovém jazyce. Po čtyřech letech od představení prošel model Q7 modernizací, kterou nejvíce poznáte v interiéru. Na český trh dorazí novinka na podzim letošního roku a ceny ještě nebyly stanoveny.

Audi Q7 absolvovalo rozsáhlou modernizaci vzhledu i techniky. Velké SUV přebírá nový design rodiny modelů Q a kromě mimořádného vnitřního prostoru nabízí kombinaci vysoké úrovně jízdní dynamiky a excelentního komfortu. Mezi výjimečné prvky v jeho výbavě patří například technika částečně hybridního pohonu, koncept digitálního ovládání a na přání dodávané světlomety HD Matrix LED včetně laserových světlometů. Nové Audi Q7 bude uvedeno na evropský trh v polovině září.


Vnější design s robustním vzhledem

Audi Q7 obdrželo pro SUV typické prvky aktuálního designérského stylu. Velkou masku chladiče Singleframe osmiúhelníkového tvaru člení šest svislých lamel. Výrazně expresivnější tvary mají také dvoudílné boční otvory pro přívod vzduchu, což platí i pro oblast prahů, která zvýrazňuje dojem velké světlé výšky. Světlomety, dodávané na přání s technologií HD Matrix LED a laserovými světlomety Audi, umocňují svými tvary a charakteristickým světelným designem šířku modelu vyšší třídy. Horizontální linie pokračují také na zcela nově navržené zádi. Pregnantní chromovaná lišta vizuálně propojuje úzké zadní světlomety, které zaujmou grafickým designem v technickém pojetí. Designéři dosáhli čistého vzhledu rovnými plochami a uhlazenými tvary, které vyplňují celou šířku vozu především v oblasti registrační značky. Audi Q7 s paketem Exteriér S line, dodávaným na přání, je lakováno kompletně v barvě karoserie a má ještě výraznější vzhled díky liště na předním nárazníku a sportovně tvarovanému spodnímu ochrannému panelu na zádi.

Sportovně na silnicích, neohroženě v terénu: podvozek

Značka Audi výrazně posílila dynamický charakter modelu Q7. Na přání je pro velké SUV k dispozici elektromechanický systém aktivní stabilizace bočního náklonu. Při jízdě přímým směrem minimalizují nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory pohyby karoserie na nerovném povrchu vozovky. Naproti tomu při sportovnější jízdě je pozornost zaměřena na optimální potlačování nežádoucích pohybů karoserie – boční náklon při průjezdu zatáčkou se tím výrazně sníží. Rovněž na přání se dodává řízení všech kol. Zadní kola jsou v nízkých rychlostech natáčena v opačném směru až o 5 stupňů, což zvyšuje agilitu. Na dálnici zvyšuje stabilitu mírné natáčení zadních kol ve stejném směru.

Ve spojení s ostatními systémy ze světa high-tech ve výbavě modelu Audi Q7 je tak ve městě i na silnicích s mnoha zatáčkami zaručena mimořádná úroveň obratnosti, preciznosti a agility. Naproti tomu na rychlostních silnicích s lehkostí zvládne roli velmi komfortního a sebevědomého cestovního SUV s vynikajícím komfortem odpružení – a to především ve spojení s adaptivním vzduchovým odpružením. Tento systém umožňuje navíc měnit světlou výšku vozidla. Audi Q7 se sériovým pohonem quattro je tak skvěle připraveno i na jízdu mimo zpevněné cesty. Prostřednictvím systému pro řízení jízdní dynamiky Audi drive select se sedmi jízdními režimy lze za tím účelem nastavit příslušný terénní režim. Všechny sedmimístné verze modelu Q7 mají vzduchové odpružení v sériové výbavě. Součástí paketu Exteriér S line je sportovní adaptivní vzduchové odpružení. V porovnání s normálním vzduchovým odpružením má o trochu tužší charakteristiku a o 15 milimetrů nižší světlou výšku.

Částečně hybridní pohon v sériové výbavě

Všechny motory pro Audi Q7 jsou doplněny osmistupňovou převodovkou tiptronic a trvalým pohonem všech kol. Zpočátku budou na výběr dva vznětové agregáty. Krátce po uvedení na trh v září bude následovat jedna zážehová jednotka a později také externě nabíjitelná hybridní verze. Na mimořádné hospodárnosti motorů má velký podíl sériově dodávaný systém částečně hybridního pohonu. Díky němu může spotřeba paliva v reálném provozu klesnout až o 0,7 litru na 100 kilometrů. Hlavním komponentem je řemenem poháněné zařízení RSG (Riemen-Starter-Generator), které kombinuje funkce generátoru a spouštěče. RSG je součástí hlavní elektrické sítě s napětím 48 V a kompaktní sadou lithium-iontových akumulátorů. RSG získává při zpomalování zpět kinetickou energii a přeměňuje ji na elektrickou energii, která se ukládá do akumulátorů. Nejvyšší výkon rekuperace je 8 kW. Pokud řidič uvolní pedál plynu při jízdě rychlostí 55 až 160 km/h, Audi Q7 přejde do režimu rekuperace nebo pokračuje v jízdě setrvačností, a to buď na volnoběh, nebo s motorem deaktivovaným po dobu až 40 sekund. Jakmile řidič znovu přidá plyn, RSG motor znovu spustí, a to rychleji a komfortněji než běžný spouštěč. Funkce start-stop může být aktivní již při rychlosti jízdy 22 km/h.

Luxusní salonek: interiér

Audi Q7 kombinuje v pětimístné i sedmimístné verzi vysokou prestiž s praktičností pro každodenní provoz. Nový design prodloužil vnější délku velkého SUV o jedenáct milimetrů na 5063 milimetrů. Vnější šířka je 1970 milimetrů, výška včetně střešní antény 1741 milimetrů.  Audi Q7 překonává své přímé konkurenty délkou interiéru, výškou stropu nad sedáky i šířkou ve výši loktů vpředu a vzadu. Mimořádnou funkčnost a užitnou hodnotu dokládají také početné odkládací prostory, doplněné o novou schránku v přístrojové desce. V závislosti na poloze opěradel sedadel vzadu nabízí pětimístná verze zavazadlový prostor o objemu 865 až 2050 litrů, a to rovnou ložnou plochou. Sériově dodávané zadní výklopné víko se otvírá a zavírá elektricky, na přání i na povel daný specifickým pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Audi nabízí na přání zadní sedadla plus. V tomto případě jsou všechna tři sedadla samostatně nastavitelná v podélném směru a disponují také možností měnit sklon opěradla. Zákazníci si mohou navíc objednat třetí řadu se dvěma elektricky sklopnými sedadly.

Uspořádání přístrojové desky je v dokonalé harmonii s novým, digitálním konceptem ovládání, který zahrnuje dva velké dotykové displeje. Při kliknutí na jejich ovládací plochu obdrží řidič haptické i akustické potvrzení. Ve vypnutém stavu se horní displej zasune do velké černé ozdobné plochy, takže je téměř neviditelný. Uspořádání všech prvků je logické, od nízkého pásu výdechů ventilační soustavy až po širokou konzolu na středovém tunelu. Za tmy je interiér osvětlen paketem osvětlení kontur a dekoračního osvětlení, který se dodává na přání. Na přání si mohou zákazníci objednat komfortní prvky výbavy, mezi něž patří čtyřzónová automatická klimatizace, elektrické, nehlučné dovírání dveří, vyspělý audiosystém Bang & Olufsen se zvukem 3D nebo paket Air Quality s parfémováním a ionizátorem vzduchu. Na vrcholu nabídky sedadel stojí všestranně nastavitelná sedadla Individual s nastavitelnými bočními polštáři a sportovní sedadla S plus, v obou případech na přání včetně klimatizace a masážní funkce.

Vysoký stupeň síťového propojení: Audi connect a asistenční systémy

Nejvyšší úroveň síťového propojení zajišťuje systém MMI Navigation plus, který zahrnuje připojení k internetu LTE Advanced (s vlastní vloženou SIM kartou), hotspot WLAN, hlasové ovládání hovorovou řečí a rozsáhlé portfolio služeb Audi connect, sahající od dopravních informací online přes navigaci s Google Earth až po hybridní příjem rozhlasového vysílání. Zcela digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit -  a na přání dodávaný průhledový displej – zobrazuje doporučenou rychlost jízdy, případně kolik času zbývá, než se na semaforu objeví zelená, pokud řidič již čeká na červeném semaforu. Systém tak přispívá k předvídavému, hospodárnému stylu jízdy a plynulosti dopravy.

Také adaptivní asistent řízení vozidla, který kombinuje funkce adaptivního tempomatu a asistentů pro jízdu v dopravní koloně a v jízdním pruhu, usnadňuje řidiči řízení, a to především na delších trasách. Audi Q7 ve spolupráci s asistentem pro hospodárnou jízdu zpomaluje a zrychluje předvídavě. Rovněž nový je asistent pro stav nouze. Pokud řidič nevykazuje žádnou aktivitu, zajistí asistent pro stav nouze bezpečné zastavení vozidla a aktivuje opatření pro ochranu a záchranu řidiče. Tato funkce je aktivní během režimu asistované jízdy i manuálního řízení.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč