Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání | Autanet.cz

Audi RS 5 Coupé a RS 5 Sportback nabídnou 450 koní a nové ovládání

Oba modely sázejí na novou technologii ovládání MMI touch s velkým centrálním displejem. Zárukou zajímavých jízdních výkonů je i nadále motor V6 Biturbo s nejvyšším výkonem 331 kW (450 k) a maximálním točivým momentem 600 N.m. V České republice začne prodej modernizovaného modelu Audi RS5 Coupé a RS5 Sportback na počátku roku 2020.

Prodej omlazených modelů RS 5 bude spuštěn na počátku roku 2020 a cena ještě nebyla stanovena. Standardem bude prodloužená čtyřletá záruka s nájezdem 120 000 km.


Ještě dynamičtější vnější design obou modelů RS 5 je rozpoznatelný na první pohled. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší, čímž navazuje na čistý design velkých sourozenců RS 6 a RS 7. Naznačená štěrbina pro přívod vzduchu nad maskou chladiče připomíná klasický model Audi Sport quattro z roku 1984. Podběhy kol, rozšířené o 40 milimetrů, propůjčují modelu RS 5 impozantní vzhled. Na přání dodávané světlomety Matrix LED s laserovými světlomety Audi mají tmavě tónovaná krycí skla, která oba modely RS zřetelně odlišují od výchozího modelu A5. Velké otvory pro přívod vzduchu s výraznými konturami mají nově tvar pětiúhelníku.

Nově navrženy byly rovněž boční prahy a difuzor na zádi, v němž ústí dvě velké koncovky výfukové soustavy. Stylistické pakety s ozdobnými prvky, opatřenými povrchovou úpravou leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit, propůjčují vnějším dílům karoserie na přídi, zádi a bočních prazích ještě individuálnější vzhled. Na přání mohou být čtyři kruhy a nápisy RS černé. Novými barvami v paletě laků jsou modrá Turbo a červená Tango. Pro kupé se dodává střecha z uhlíkových kompozitů s viditelnou strukturou tkaniny z uhlíkových vláken, která snižuje hmotnost vozidla o téměř čtyři kilogramy.

Skvělý vzhled: interiér

Interiéru modernizovaných modelů RS 5 dominují horizontální linie a tmavé barevné odstíny. Sportovní sedadla RS jsou sériově čalouněna Alcantarou a kůží, na přání jemnou kůží Nappa. Červenými nebo šedými doplňky oživí vnitřní prostor stylistický paket RS. Ovládací prvky, jako je volant nebo páka voliče převodovky, a kolenní opěrky jsou v tomto případě obšity Alcantarou s červeným nebo šedým kontrastním prošíváním.

Místo otáčení stačí dotek: nový koncept ovládání
Nový koncept ovládání obou modelů RS 5 je soustředěn na displeji MMI touch s úhlopříčkou 10,1 palce. Velký displej s akustickou zpětnou vazbou vyčnívá volně do prostoru a je mírně natočen k řidiči. Je-li vůz vybaven vrcholným informačním a zábavním systémem MMI Navigation plus, poskytuje řidiči specifický ukazatel RS informace o teplotách provozních náplní pohonu, podélném i příčném zrychlení, sportovním diferenciálu quattro a tlaku i teplotě v pneumatikách.

Na přání je k dispozici digitální panel sdružených přístrojů Audi virtual cockpit plus (12,3 palce). Řidič má u něj na výběr několik různých režimů zobrazování – včetně specifického sportovního designu RS, u něhož má stupnice otáčkoměru charakteristický zalomený tvar a je doplněna vizuálním ukazatelem vhodného okamžiku řazení. Pokud řidič zvolí tlačítkem RS Mode na volantu jeden ze dvou nových individuálních režimů RS, otevřou se specifické ukazatele RS ve sportovním designu a zobrazují například maximální hodnoty zrychlení. Exkluzivní ukazatele RS poskytuje také na přání dodávaný průhledový displej.

Trakce, dynamika a stabilita: pohon

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo se vyznačuje nesmírnou hnací sílou, vysokým výkonem a současně i pozoruhodnou hospodárností. Srdce modelů RS 5  poskytuje i nadále nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a již od 1900 min-1 působí na klikový hřídel maximum točivého momentu, 600 N.m. Oba modely RS 5 zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy, na přání mohou jet nejvyšší rychlostí až 280 km/h.

Rychle řadící osmistupňová převodovka tiptronic předává hnací sílu motoru trvalému pohonu všech kol quattro. Řidič může dávat povely k řazení novými, většími hliníkovými páčkami na volantu. Pohon quattro propůjčuje oběma modelům RS za každého počasí rozhodující výhodu z hlediska trakce, dynamiky a stability. Ještě sportovnější jízdní vlastnosti dodá vozu na přání dodávaný sportovní diferenciál na zadní nápravě, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Vysoká preciznost: podvozek
Oba modely RS 5 jsou sériově vybaveny sportovním podvozkem RS s tuhou charakteristikou. Na přání se dodává sportovní podvozek RS plus s hydraulickým systémem DRC (Dynamic Ride Control) pro eliminaci podélného a příčného náklonu karoserie. Odpružení pracuje s ocelovými vinutými pružinami a třístupňově nastavitelnými tlumiči, které jsou vzájemně diagonálně propojeny hydraulickým potrubím s centrálním ventilem. Při rychlém průjezdu zatáčkou působí proudění oleje v tlumiči vnějšího předního kola proti náklonu karoserie, což vylepšuje ovladatelnost.

Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select (sériová výbava) doplňuje známé režimy comfort, auto a dynamic o dva nové módy RS1 a RS2. Jakmile řidič nastaví oba režimy podle svých přání na dotykovém displeji MMI a uloží je, může je aktivovat přímo tlačítkem „RS-MODE“ na volantu, aniž by musel znovu ovládat MMI touch response. Systém ovlivňuje činnost důležitých technických modulů, jakými jsou motor, převodovka, tlumiče, řízení, dynamické řízení, sportovní diferenciál a zvuk motoru.

Modernizované modely RS 5 jezdí na 19“ kolech. Na přání se dodávají nová 20“ kola ve třech variantách, z nichž jedna je kompletně leskle černá a další je lakována matně bronzovým odstínem. U sériově dodávané brzdové soustavy svírají černě nebo červeně lakované třmeny ocelové kotouče. Audi nabízí jako alternativu pro přední nápravu brzdové kotouče z keramického materiálu, vyztuženého uhlíkovými vlákny. Jejich třmeny mohou být lakovány šedou, červenou nebo modrou barvou.

Sportovní luxus: výbava
Vrcholný informační a zábavní systém MMI Navigation plus používá nové technologie na základě třetí generace modulární platformy MIB 3 pro informační a zábavní systémy. Portfolio Audi connect doplňuje navigaci četnými internetovými službami. Některé z více než 30 nabízených asistenčních systémů jsou součástí sériové výbavy. Ostatní se dodávají buď jako samostatné položky výbavy na přání, nebo v paketech pro jízdu a parkování.
 

Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů

Audi RS 5 Coupé

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,1;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 208

Audi RS 5 Sportback

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 9,2;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 209

Audi RS 6 Avant

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,7 – 11,5;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 268 – 263

Audi RS 7 Sportback

  • Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 11,6 – 11,4;
  • kombinované emise CO2 v g/km: 265 – 261

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč