BMW X1 xDrive25e ujede 57 km na elektřinu a akusticky varuje chodce | Autanet.cz

BMW X1 xDrive25e ujede 57 km na elektřinu a akusticky varuje chodce

Spalovací motor a elektromotor společně produkují celkový výkon 162 kW/220 k a maximální točivý moment 385 Nm. Nové BMW X1 xDrive25e zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,0 sekundy. Navíc elektrifikace pohonného systému zaručuje dostatečné výkonové rezervy a intenzivní sportovní styl například při předjíždění na okresních silnicích. Maximální rychlost plug-in hybridního modelu je 192 km/h.

Kromě základního modelu se nové BMW X1 xDrive25e nabízí také v provedení Sport Line, xLine a M Sport. Navíc pro hybridní model je k dispozici téměř celá nabídka volitelné výbavy jako pro BMW X1.


BMW Group neustále rozšiřuje svoji strategii elektrifikace a představuje další plug-in hybridní model spadající do obzvláště populární a dynamicky rostoucí kategorie vozidel. Inteligentně řízenou spolupráci mezi spalovacím motorem a elektromotorem a lokálně bezemisní jízdu lze nyní zažít také v novém BMW X1 xDrive25e řadícím se do prémiového segmentu Sports Activity Vehicle (SAV). Vysoce účinný elektrický pohon a lithium-iontová baterie nejnovější generace umožňují dojezd čistě na elektřinu až 57 kilometrů. Nový model BMW X1 xDrive25e s kombinovanou spotřebou paliva od 2,0 litru na 100 kilometrů a emisemi CO243 gramů na kilometr stanovuje v této velmi konkurenční kategorii zcela nová měřítka. Kombinovaná spotřeba energie se pohybuje od 13,5 kWh na 100 kilometrů. Pro tento model specifický pohon všech kol s rychlým a přesným rozdělováním síly mezi přední a zadní kola poskytuje vysokou úroveň radosti z jízdy a vzrušující agilitu.

Plug-in hybridní systém pohonu nového BMW X1 xDrive 25e tvoří zážehový motor s objemem 1,5 litru a technologií BMW TwinPower Turbo a pro tento model speciálně vyvinutý elektrický pohon, který vychází z technologického modulárního systému eDrive BMW Group. Zážehový motor produkuje maximální výkon 92 kW/125 k a nejvyšší točivý moment 220 Nm. Jeho výkon přenáší šestistupňová převodovka Steptronic na přední kola. Elektrický motor generuje výkon 70 kW/95 k a točivý moment 165 Nm, který je na zadní kola posílán prostřednictvím jednorychlostní převodovky. Společně tak tvoří hybridní pohon všech kol, který v konkurencí nabitém segmentu modelu BMW X1 xDrive25e propůjčuje jedinečnou úroveň agility a poskytuje charakteristickou SAV radost z jízdy. Okamžitý nástup točivého momentu elektromotoru, jehož maximum je k dispozici již při rozjezdu, řidiči umožňuje extrémně rychle reagovat na měnící se jízdní podmínky. Kromě toho umístění elektromotoru nad zadní nápravou přispívá k harmonicky vyváženému rozložení hmotnosti nového BMW X1 xDrive25e. Ve spojení s inteligentně řízenou spoluprací mezi oběma pohonnými jednotkami nabízí maximální jízdní stabilitu, jízdní komfort a dynamické reakce.

Zásluhou nejnovější technologie bateriových článků nové BMW X1 xDrive25e disponuje velkorysými rezervami elektrické energie, které řidiči umožňují absolvovat většinovou část každodenních jízd s lokálně nulovými emisemi, pouze na elektrickou energii. Lithium-iontová baterie nejnovější generace má kapacitu 9,7 kWh, což umožňuje elektrický dojezd až na vzdálenost 57 km. Vysokonapěťovou baterii lze nabíjet z běžných domácích zásuvek pomocí standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít přibližně za pět hodin, při použití nabíjecí stanice BMW i Wallbox zabere odpovídající nabíjení méně než 3,6 hodiny. Nabíjecí zásuvka je umístěna pod samostatným víčkem v levém předním blatníku.

Řidič může navíc kromě jízdních režimů použít také tlačítko eDrive na středové konzole, a ovlivnit tak spolupráci mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Ve standardním nastavení AUTO eDRIVE systém zajišťuje ve všech jízdních situacích optimální interakci mezi oběma pohonnými jednotkami. Ve snaze zvýšit účinnost a také radost z jízdy jsou k řízení plug-in hybridního systému využívány také navigační údaje. Je-li aktivována navigace, může předvídavý systém řízení toků energií zohlednit rovněž profil trasy. Režim MAX eDrive lze aktivovat pro maximální využití elektrického pohonu. V tomto nastavení dosahuje nové BMW X1 xDrive25e maximální rychlosti 135 km/h. Kromě toho je vůz vybaven režimem SAVE BATTERY, který řidiči v průběhu jízdy umožňuje udržovat nebo rekuperací zvyšovat úroveň nabití vysokonapěťové baterie během jízdy, aby byla její kapacita k dispozici pro pozdější jízdu čistě na elektrický proud, například při pohybu po městě. Volič jízdních režimů lze použít nezávisle na režimu jízdy. V novém BMW X1 xDrive25e ho řidič může použít k aktivaci režimů COMFORT, SPORT a ECO PRO, a ovlivnit tak funkce pohonu a podvozku a také některých elektrických komfortních systémů.

BMW X1 xDrive25e je standardně vybaveno akustickým varováním chodců. Při jízdě čistě na elektřinu v rychlostech do 30 km/h vytváří systém vnějších reproduktorů nezaměnitelný zvuk, navržený speciálně pro elektrifikované modely BMW. Systém pohonu v nízkých rychlostech vydává zvláštní zvuk, aniž by jakkoliv obtěžoval posádku vozu. Kromě toho standardní výbava kompaktního SAV s plug-in hybridním pohonem zahrnuje kromě jiného 17“ kola z lehké slitiny, dvouzónovou automatickou klimatizaci a nezávislý systém klimatizace/topení. Interiér vozu lze vychladit na dálku prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Connected. 

Umístění vysokonapěťové baterie pod zadní sedadla vede nejen k velmi nízkému těžišti, které tak optimalizuje obratnost BMW X1 xDrive25e, ale ve srovnání s konvenčně poháněnými kompaktními modely SAV také k mírně omezenému objemu zavazadlového prostoru. Pro náklad je k dispozici 450 litrů. Sklopná opěradla zadních sedadel, standardně dělená v poměru 40:20:40, umožňují zvětšit objem zavazadlového prostoru na 1470 litrů. Pro nové BMW X1 xDrive25e je volitelně v nabídce tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Maximální hmotnost přívěsu činí 750 kilogramů.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč