Citroën C1 není cizinec, je to české auto | Autanet.cz

Citroën C1 není cizinec, je to české auto

14. 04. 2005
Sdílet článek

V současné době již běží standardní sériová výroba v kolínském závodě TPCA, kde přichází na svět také benjamínek modelové řady značky Citroën – Citroën C1. „Cé jednička“ je „českým“ vozem, rodí se v České republice a odtud jej pak francouzská společnost Gefco dopravuje kamiony a vlaky do celé Evropy, tak aby v den „D“ – den plánovaného uvedení na trh, byla zastoupení značky všude plně připravena a zásobena novými vozy pro čekající zákazníky.

Společnost Gefco vybudovala nedaleko kolínské továrny zbrusu nové překladiště a veškeré zázemí, aby mohla co nejlépe zajistit logistiku transportu vozů z Kolína pro skupinu PSA Peugeot Citroën. Mezi země, kam míří první vyrobené vozy, a které jsou v těchto dnech zásobovány přednostně, patří Francie (cca 60 % současné výroby C1) a Německo a Španělsko (každá 10 % výroby C1).


Ovšem ani Česká republika nepřijde zkrátka, vozům pro Brněnský autosalon, kde Citroën Česká republika plánuje představit vůz české veřejnosti je v těchto dnech věnována mimořádná pozornost. A další vozy, které jsou určeny už pro prodej českým zákazníkům, budou vyrobeny v nejbližších dnech. Citroën C1 není cizinec nejen tím, že vzniká v továrně v Čechách, ale i tím že tato továrna zaměstnává mnohé dodavatele u nás nebo v nejbližším okolí naší země. Odhaduje se, že přímo v kolínské továrně najde při plném náběhu výroby uplatnění cca 3 500 pracovníků a dalších min. 10 000 pracovních míst továrna vytvoří nepřímo v rámci potřeby dodávek dílů a komponentů.

Politiku nákupu v TPCA má na starosti skupina PSA Peugeot Citroën, dodavatelé však byli vybráni tak, aby splňovali zásady nákupní politiky obou členských skupin konsorcia, které jsou založeny na principu poctivé konkurence. Mezi vybranými dodavateli najdeme pravidelné dodavatele obou skupin, k nimž přistoupili dodavatelé z řad českých podniků. Provedeme-li srovnání s běžným panelem dodavatelů, PSA Peugeot Citroën se rozhodl pro 15 % nových dodavatelů (z nichž většina pochází z dodavatelského panelu Toyoty).

PSA Peugeot Citroën nakupuje veškeré komponenty pro kolínské vozy s výjimkou spojovacího materiálu a původních dílů převzatých od Toyota Motor Company. Toyota Motor Company zajišťuje pro automobilku TPCA nákup investic.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč