Citroën DS5 - představení a české ceny
Přestože se DS5 již nějakou dobu vyrábí, automobilka Citroën tento model oficiálně uvedla na český trh tento týden. DS5 tvoří vrchol současné řady DS odkazující na slavnou minulost.
Citroën ve středu v Praze představil třetí model liniové řady DS, který se postaví po boku modelů DS3 a DS4. Nový model DS5 je automobilem vyjadřující smysl celé série DS a kombinující v sobě futuristický design, dostatek technologií, ale také emoce. Je tak mnohem osobitější a zajímavější než jeho linioví kolegové DS3 a DS4. Novinka se pyšní exkluzivními materiály jako je kůže Club nebo potahy sedadel Bracelet.
Model DS5 využívá rovněž to nejlepší z technologií značky Citroën jako je systém ITC (Intelligent Traction Control), druhá generace systému varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, automatické přepínání potkávacích a dálkových světel podle okolního provozu, systém barevného promítání informací do výše očí nebo kamera usnadňující couvání.
Čtveřice motorůTřetí model řady DS je při svém uvedení na trh nabízen se 2 naftovými motory Euro V, sériově opatřenými filtrem pevných částic, motorem e-HDi 110 Airdream (šestistupňová pilotovaná převodovka) s mikrohybridní technologií Stop&Start nové generace snižující emise CO2 o 15 %, a motorem HDi 160 (šestistupňová manuální nebo automatická převodovka) s obdivuhodnými výkony pro pohodlné a bezpečné řízení. Model DS5 může také pohánět dvojice benzínových motorů s turbokompresorem a přímým vstřikováním, Euro V, které byly vyvinuty ve spolupráci s firmou BMW: THP 155 (šestistupňová automatická převodovka) a THP 200 (šestistupňová manuální převodovka). Tato poslední verze poskytuje vysokou úroveň pohodlí díky svému výkonu (147 kW) a maximálnímu točivému momentu (275 Nm při 1770 ot/min.).
Hybrid4
Citroën DS5 je prvním modelem značky, který je vybaven technologií Hybrid4, což je plně hybridní pohon, který spojuje výkony dieselového motoru HDi s účinností elektrického pohonu. Technologie Hybrid4 nabízí jak výkonnost (200k, pohon všech 4 kol, elektrický provoz ve městě, boost efekt při silném zrychlení v režimu sport), tak velmi nízké emise CO2 (99 g/km). Hybrid4 nabízí řízení v různých režimech. Řidič si může pomocí kolečka zabudovaného do středové konzoly zvolit mezi 4 různými režimy: Auto, ZEV, 4x4, Sport. Režim „Auto“ se aktivuje při každém nastartování a automaticky řídí přechod mezi spalovacím a elektrickým motorem, aby se optimalizovala spotřeba paliva. Režim „Zero Emission Véhicle“ (ZEV) umožňuje jízdu pouze s elektrickým motorem, pokud rychlost nepřesáhne 60 km/hod, přičemž dojezd v režimu ZEV činí 2-3 km. Po dosažení maximální délky dojezdu se pohon přepne do režimu „Auto“. Režim „Pohon všech 4 kol“ (4WD) je vhodný pro jízdu nízkou rychlostí, kdy jsou přední kola poháněna spalovacím motorem a zadní elektrickým. Tento režim využijete zejména v nezpevněném terénu, popř. v hlubokém sněhu. Režim „Sport“ zvyšuje aktivitu a hbitost vozu díky maximálnímu využití elektrického motoru, který tak zlepšuje výkon spalovacího motoru. Akcelerace, pružnost i řazení rychlostí jsou pak dynamičtější díky elektrickému „boost“ efektu.
Nejlevnější DS5 je s úsporným dieselem
Citroën DS5 pořídíte překvapivě nejlevněji se vznětovým motorem 1.6 e-HDI a převodovkou BMP6. V základní výbavě Design startuje takto poháněná DS5 na 679.900 Kč. Za benzínovou přeplňovanou 1.6 THP/120 kW spojenou s automatickou převodovkou je nutné připlatit 20.000 Kč. Silnější verze 1.6 THP/147 kW je dostupná pouze v třetí výbavě Sport za cenu 879.900 Kč. V nabídce je ještě dvoulitrový motor HDI/120 kW, který lze kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou od druhého stupně výbavy (784.900 Kč, resp. 834.900 Kč). Svou cenu také zná hybridní verze Hybrid4 (od 964.900 Kč).
Motor, výkon, převodovka/výbava | Design | Style | Sport |
1.6 THP/120 kW, AT | 699.900 | 769.900 | - |
1.6 THP/147 kW, MT | - | - | 879.900 |
1.6 e-HDi/82 kW, BMP6 | 679.900 | - | - |
2.0 HDi/120 kW, MT | - | 784.900 | 884.900 |
2.0 HDI/120 kW, AT | - | 834.900 | 934.900 |
Hybrid4 | - | 964.900 | 1 064.900 |