Elektromobily e-Niro a e-Soul v prodeji, milion nestačí ani na jeden | Autanet.cz

Elektromobily e-Niro a e-Soul v prodeji, milion nestačí ani na jeden

Oba elektromobily spojuje nová generace lithium-iont polymerových baterií se zvýšenou kapacitou 64 kWh a jízdním dosahem až 455 km na jedno nabití baterie. Pořídit si je můžete pouze v jediné výbavě Exclusive s možností výběru ze dvou pohonů s nulovými emisemi. V případě standardního dojezdu (289 km e-Niro a 277 km e-Soul) jsou oba modely dostupné za cenu 1 149 980 korun. Cena obou modelů s prodlouženým dojezdem činí 1 199 980 korun.

Automobilka Kia v České republice rozšiřuje nabídku ekologicky šetrných vozidel o dvě zcela nová, čistě bateriová, provedení modelů e-Niro a e-Soul. Model e-Niro je třetí elektrifikovanou zástavbou pohonu a doplňuje již stávající hybridní model Niro HEV a Plug-in hybridní variantu Niro PHEV uvedených v letech 2016 a 2017. Model e-Soul se představuje ve druhé generaci a navazuje na svého předchůdce Soul EV, jehož prodej byl v Česku zahájen v září roku 2014.


„Jsme skutečně velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Výběr až z šesti ekologicky šetrných vozů Kia, které zahrnují částečně hybridní, hybridní, plug-in hybridní a čistě bateriové pohony, je důkazem trvale rostoucí poptávky ze strany zákazníků po těchto vozech“, říká Arnošt Barna, Generální ředitel společnosti KIA MOTORS CZECH a dodává: „Zajímavostí je, rostoucí kapacita baterií plně elektrických vozidel, která za posledních 9 let vzrostla třikrát. Zde očekáváme, že tento trend bude i nadále pokračovat a různé varianty bateriových pohonů budou v konvenčních vozech stále dostupnější.“

e-Niro

Zcela nová generace modelu e-Niro disponuje aktuálně nejdelší dojezdovou vzdáleností na čistě elektrický pohon z nabízených modelů značky Kia na českém trhu. Od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid se odlišuje řadou exkluzivních designových prvků. Součástí aerodynamické tygří masky chladiče je integrovaný port pro dobíjení, opatřený reliéfním logem Niro. Přepracované přívody vzduchu a LED světla denního svícení ve tvaru hrotu šípu jdou ruku v ruce s modrými dekorativními akcenty pro odlišení tohoto specifického provedení, které se vyznačuje také nově tvarovaným předním i zadním nárazníkem.

Největší změnou v kabině e-Nira je provedení středového panelu, kde se nově nachází otočný volič systému elektronického řazení ´shift-by-wire´.

Nová platforma modelu při jeho uvedení v roce 2016 byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších vyspělých pohonů. Zástavba akumulátorového elektrického pohonu má jen minimální dopad na obestavěný prostor a všestrannost, a tak e-Niro dokáže nabídnout větší praktickou využitelnost a variabilitu než řada jiných elektromobilů či hybridů. Rozvor crossoveru o délce 2700 mm znamená velkorysý prostor pro cestující. Karoserie díky své šířce 1805 mm a výšce 1560 mm zajistí maximální vertikální prostornost i místo v oblasti ramen vpředu i vzadu. Při délce 4375 mm nabízí větší zavazadelník – 451 litrů (dle metodiky VDA) – než řada konkurenčních plug-in hybridů a elektromobilů.

e-Niro je vybaveno lithium-iont polymerovým akumulátorem s vysokou kapacitou 64 kWh. Na jedno nabití zvládne dojezd přes 455 km (v kombinovaném cyklu podle WLTP) s nulovými emisemi CO2 během jízdy. V městském cyklu WLTP pak e-Niro dokáže na jedno nabití urazit až 615 km. Zákazníci si mohou objednat e-Niro s lithium-iont polymerovým akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP). Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW, bateriový modul se dobije z 20 na 80 % za pouhých 42 minut.

Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 Nm, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh spolupracuje s motorem o výkonu 100 kW (136 k) a stejném točivém momentu 395 Nm; vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 sekundy. Podobně jako hybridní a plug-in hybridní verze je nový elektromobil vybaven pohonem předních kol.

e-Soul

Nový e-Soul navazuje na kultovní ztvárnění první generace Soul EV a se zcela novými panely karoserie si zachovává své charakteristické hranaté proporce. Městský crossover e-Soul o délce 4195 mm přerůstá svého předchůdce o 55 mm; liší se rozvorem 2600 mm (+30 mm) a o 25 mm delším předním převisem. Tyto rozměry jsou zvýrazněny nově pojatým zadním sloupkem a tvarem zasklení.

e-Soul je vybaven novou generací lithium-iont polymerových baterií, které nabízí vyšší kapacitu energie. Díky energetické hustotě článků na úrovni 250 Wh/kg, ke které přispělo nové chemické složení, je možné v bateriových článcích uložit o 25 % více energie.

V nabídce je hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem (kapacita 64 kWh, resp. 39,2 kWh). Oproti předchůdci doznaly vylepšení i samotné jízdní schopnosti, a to díky znatelně výkonnějším elektromotorům s točivým momentem až 395 Nm – o 39 % více než u předchůdce (285 Nm).

Bateriový modul v provedení s vyšší kapacitou 64 kWh je spojen s elektromotorem 150 kW (204 k), a tak je e-Soul o 84 % výkonnější než první generace (původně 81,4 kW / 110 k). Vysokokapacitní baterie umožňuje e-Soulu absolvovat až 452 km na jedno nabití (v kombinovaném cyklu podle WLTP) při spotřebě pouze 157 Wh/km. Ve městě pak spotřeba energie e-Soulu s prodlouženým dojezdem (podle WLTP) činí pouhých 106 Wh/km. Nejvyšší točivý moment činí 395 Nm již od nulových otáček a akceleruje na 100 km/h za pouhých 7,9 sekundy.

Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh pohání hospodárný elektromotor o výkonu 100 kW (136 k). Jednotka s maximem točivého momentu 395 Nm a výkonem o 23 % vyšším než předchůdce využívá výrazně lepší hospodárnosti baterie, a tak se standardní e-Soul chlubí dojezdem až 277 km na jedno nabití. Jmenovitá energetická účinnost činí 156 Wh/km (v kombinovaném cyklu podle WLTP).

e-Soul s prodlouženým dojezdem 452 km je o 24 % a se standardním dojezdem 277 km je o 25 % hospodárnější než aktuálně nejprodávanější elektromobil v Evropě.

Elektromobily e-Niro a e-Soul nabízí řadu vyspělých asistenčních systémů a bezpečnostních prvků např. systém autonomního nouzového brzdění (FCA), aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), aktivní systém reagující na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání (RCCW), systém sledování mrtvého úhlu (BCW) a řadu dalších.

Záruka a prodej

Na e-Niro a e-Soul je poskytována standardní 7letá tovární záruka Kia s omezením na 150 tisíc km, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor.

Obě bateriové varianty modelů e-Niro a e-Soul se odborné a široké veřejnosti představí na specializovaných exhibicích zaměřených na elektromobilitu, nevyjímaje veletrhu čisté mobility e-Salon, který se koná v listopadu v PVA Letňanech.

Zákazníci si vozy mohou objednat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia. Dodání vozů zákazníkům bude následně probíhat v průběhu roku 2020.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč