Ford Mondeo: facelift, nový interiér, výkonnější a úspornější motory
Mondeo vstoupí do modelového roku 2011 s faceliftem, přepracovaným interiérem s hodnotnějšími materiály, zlepšenou výbavou a hlavně výrazně výkonnějšími vrcholnými modely. Start prodeje je plánován na začátek podzimu.
Ford informuje o inovovaném mondeu sice s předstihem, ale uvolněných informací (hlavně čísel) je zatím dost málo. Co se optických změn zevnějšku týče, tak nový je přední nárazník s agresivnějším tvarováním vstupního průduchu, nově jsou integrovány i LED diody pro denní svícení. Také maska chladiče je o něco nižší a širší. Novinkou je regulovatelný průtok náporového vzduchu motorovým prostorem- pro rychlejší zahřátí na provozní teplotu i zlepšení aerodynamiky v případě, že není nutné motor intenzivně chladit. Stejně jako u BMW se k tomu využívají elektricky ovládané „žaluzie“ před chladičem.
Interiér dospělPrávě na interiéru má být modernizace nejmarkantnější. Středový panel palubní desky je zcela nový stejně jako výplně dveří, dále se zapracovalo i na kvalitě použitých materiálů i některých funkčních prvků- paleta audio systémů (až 265 W a 8mi kanálový zesilovač) a navigací také přinese pozitivní změny. Novinkou bude i efektní noční diodové osvětlení interiéru, tak jak jej známe třeba z luxusních BMW nebo Audi.
Vrcholné verze opět silnější
Evropský trh jistě s nadšením uvítá výrazně silnější diesel 2,2 TDCi, jehož výkon bude dosahovat úctyhodných 147 kW, tedy o 18 kW více než nyní. Snad aby posílený diesel nekradl zákazníky benzínovému protějšku EcoBoost SCTi, musel si i tento přeplňovaný dvoulitr vyžádat pár kilowattů navíc- konkrétně 176 kW. Údajně by měl mít normovanou kombinovanou spotřebu pod 8 l/100 km. Přeplňovaný benzínový pětiválec od Volva (2,5 litru, 162 kW) už definitivně skončil. Dvoulitr EcoBoost SCTi se bude dodávat i ve slabším- dosavadním naladění na 149 kW.
Nabídka motorů by měla být následující:
2,0 TDCi (85 kW)
2,0 TDCi (103 kW)
2,0 TDCi (120 kW)
2,2 TDCi (147 kW)
2,0 EcoBoost SCTI (149 kW)
2,0 EcoBoost SCTi (176 kW)
1,6 EcoBoost (cca 110 a 132 kW)- přijde později
Nově se uplatní i oblíbený a stále více využívaný systém rekuperace kinetické energie- výkonný alternátor dobíjí baterii hlavně při brzdění motorem, nebude chybět ani „nápověda“ vhodného rychlostního stupně. V závislosti na motorizaci bude možno kromě šestistupňového manuálu zvolit i dále vylepšenou dvouspojkovou automatiku PowerShift, která by měla být u nejsilnějšího benzínového motoru už v sérii.
Jízdně-asistenční systémy bude zastupovat například Lane Departure Warning- kontrola jízdy v jízdním pruhu, sledování mrtvých úhlů BLIS, systém sledování bdělosti řidiče (!), adaptivní tempomat… Málo známou zajímavostí je, že karosářská varianta čtyřdveřového sedanu už bude nabízena jen na vybraných trzích- zřejmě podle lukrativnosti, neboť to dosud byla suverénně nejméně prodávaná karosářské varianta.