Ford S-Max 2014 je na světě jako koncept
Ford před blížícím se autosalem ve Frankfurtu představil nový koncept Ford S-MAX. Jedná se o studii velkoprostorového vozu, která povyšuje styl oblíbeného současného S-MAXu na novou úroveň prostřednictvím moderního designu, vyspělé techniky a prémiového dílenského zpracování.
„Koncept Ford SAV (Sport Activity Vehicle - vozidlo pro sportovní aktivity) z roku 2005 upoutal zájem veřejnosti a inspiroval nás k vytvoření dnešního S-MAXu,“ řekla Barb Samardzich, viceprezidentka Ford of Europe pro vývoj produktů. „Náš nový
S-MAX pozvedává tuto osobitou přitažlivost na novou úroveň díky nejnovějšímu designu Ford a technickým inovacím nové generace.“
Nezaměnitelný profil S-MAXu byl modifikován tak, aby kapota při pohledu z boku plynule přecházela do čelního okna, které zase bez přerušení pokračuje do linie střechy. Dynamická silueta ukrývá prostorný a všestranný interiér ve čtyř- až sedmimístné konfiguraci. „Řidiči S-MAXu jsou z něj nadšení a mají od něj vysoká očekávání, protože vnímají svůj S-MAX jako jediný vůz svého druhu,“ řekl Martin Smith, ředitel designu ve Ford of Europe. „Naším cílem bylo překonat jejich očekávání v každé oblasti a respektovat přitom podstatu toho, čeho si na S-MAXu nejvíce cení.“ K dalším designovým znakům studie patří prolis podél boků vozu, který vytváří dojem délky a rychlosti; výrazně tvarovaná „ramena“ a nezaměnitelné světlomety Organic LED. Jedná se o nejnovější světelnou technologii, která poskytuje větší flexibilitu v umístění a vzhledu světel, rychlejší odezvu a širší barevný rozsah.
Interiér koncepčního Fordu S-MAX je vyjádřením moderního designu, komfortu, konektivity, všestrannosti a vysoké úrovně dílenského zpracování. Středobodem předního cestovního oddílu je jednoznačně řidič. Dynamicky tvarovaná palubní deska uprostřed přechází do středové konzoly a vytváří pocit vzdušnosti, podpořený rovněž inovativním tvarováním stropní výplně. Výraznou formu mají také výplně dveří. Vysoce kvalitní materiály udělují interiéru auru výjimečnosti. Palubní deska je čalouněná velmi jemnou kůží a na anatomických sedadlech se objevují dekorace z kůže a uhlíkových vláken. „Propracované detaily a viditelná úroveň dílenského zpracování v oblastech jako výdechy ventilace představují jakousi odměnu pro vnímavé řidiče,“ řekl Smith. „Každý jednotlivý prvek v interiéru obstojí díky promyšlenému designu a důkladnému provedení i při detailní prohlídce.“
Koncept Ford S MAX je vybaven špičkovými systémy a technologiemi Ford, které se starají o konektivitu, bezpečnost, pohodlí i podmanivý jízdní projev. Jádrem vyspělých komunikačních funkcí vozu je systém Ford SYNC, zde doplněný i o funkci MyFord Touch. Ford SYNC zprostředkuje posádce vozu bezdrátový přístup k internetu a cestujícím ve druhé řadě nabízí i dokovací stanici pro tablet. Rozhraní SYNC AppLink umožňuje řidiči ovládat hlasem aplikace v mobilním telefonu. Stále se rozšiřující seznam podporovaných hudebních, zpravodajských, polohových a navigačních služeb aktuálně obsahuje Spotify, Kaliki, Glympse i Aha.
SYNC také přináší dvě nové zdravotní funkce:
• Sedadlo s monitorováním srdečního tepu řidiče zaznamenává puls a shromažďuje tak údaje o srdeční aktivitě, které by jinak bylo nutné snímat ve zdravotnických zařízeních. V případě neobvyklé aktivity může systém na dálku informovat lékařské pracoviště nebo uvést bezpečnostní systémy vozu do pohotovosti.
• Monitorování hladiny cukru v krvi ve spojení s Ford SYNC upozorní rodiče, pokud se u dítěte spícího na zadním sedadle dostaví hypoglykémie.
Vyspělé komunikační a snímací systémy koncepčního Fordu S-MAX shromažďují podrobné informace o okolním prostředí a přispívají tak k bezpečnosti jízdy:
• Technologie vzájemné komunikace mezi automobily umožňuje například obdržet včasné varování před automobilem jedoucím na dálnici v protisměru nebo upozornit na vozidlo stojící za zatáčkou.
• Systém inteligentní ochrany Ford s funkcí Pre-Collision Assist rozpoznává chodce a v případě nevyhnutelné srážky začne automaticky brzdit.
• Zdokonalený parkovací asistent dokáže převzít ovládání řízení, volby rychlostních stupňů samočinné převodovky i pohybu dopředu a dozadu; vedle podélného parkování zvládne i parkování kolmo ke směru jízdy a vyjetí z parkovacího místa; funkce Cross Traffic Alert upozorní řidiče na blížící se vozidla při vyjíždění z parkovacího místa.
K maximální flexibilitě a všestrannosti interiéru přispívají nová důmyslná řešení:
• Ve třetí řadě sedadel nalezla uplatnění technologie Thin Seat, která umožňuje vztyčení či složení sedadel jediným pohybem. Prostřední sedadlo ve druhé řadě se sklápí do podlahy pro lepší přístup k sedadlům ve třetí řadě.
• Displej s technologií Dual-View na středovém panelu dokáže řidiči zobrazovat jiný obsah než spolujezdci; řidič tak například může sledovat navigaci, zatímco spolujezdec si vychutnává film.
S-MAX je vyhlášený svým podmanivým jízdním projevem a nová pohonná jednotka tuto pověst beze zbytku ctí:
• Technicky vyspělý a velmi úsporný nový zážehový motor 1.5 EcoBoost dosahuje vyššího výkonu a nižší spotřeby díky přeplňování, nezávislému proměnnému časování sacích i výfukových ventilů a mnoha dalším technickým řešením.
„Nový koncept S-MAX není jedinečný pouze svou nekompromisní kombinací stylu, všestrannosti a řidičsky atraktivních jízdních vlastností, ale také inovativní technikou, která přináší vyšší úroveň bezpečnosti a dokonale integrovanou konektivitu,“ řekl Pim van der Jagt, výkonný technický ředitel Ford Research and Advanced Engineering. „Konceptem S-MAX jsme chtěli demonstrovat, jak široký záběr technologií se Ford chystá zákazníkům předložit v příští generaci svých modelů.“