Jaroslav Svěcený nedá dopustit na DS 5 2.0 BlueHDI | Autanet.cz

Jaroslav Svěcený nedá dopustit na DS 5 2.0 BlueHDI

24. 11. 2015
Sdílet článek

Přední český houslový virtuos Jaroslav Svěcený bude i nadále využívat ke svým cestám po České republice i zahraničí automobil DS 5. Poté, co po dvou letech vrátil bílý vůz DS 5, bude v následujícím období k vidění za volantem modelu DS 5 2.0 BlueHDI v mimořádně elegantní barvě Modrá Encre. Pro Jaroslava Svěceného je to v pořadí již čtvrtý vůz DS 5, který má díky spolupráci s tuzemským importérem k dispozici.

Jaroslav Svěcený se řadí k nejlepším tuzemským houslistům a jeho jméno je vždy zárukou nezapomenutelného hudebního zážitku. Jeho úzká vazba k automobilům DS započala v roce 2012, kdy mu české zastoupení značky dalo k dispozici vůz DS 5 a Jaroslav Svěcený na počest této události dokonce složil krátkou improvizovanou skladbu inspirovanou nejen jízdou, ale dokonce také označením vozu (využívá zejména noty CéDéEs) - její znění si můžete poslechnout zde.


„V osobě pana Svěceného získala značka DS skutečného ambasadora, který díky svému zájmu o automobily dokáže se svými fanoušky v případě dotazů také erudovaně diskutovat. Jeho mimořádné hudební nadání a houslová virtuosita ideálně korespondují s rafinovanou elegancí a šarmem nového vozu DS 5. Jménem celé značky DS přeji panu Svěcenému další desítky tisíc bezpečně ujetých kilometrů za volantem nového vozu,“ říká Martina Bedrnová, Marketing Leader Peugeot, Citroën & DS pro Českou republiku.

Koncem listopadu 2015 převzal Jaroslav Svěcený nový model DS 5 ve verzi 2.0 BlueHDi s motorem o výkonu 180 koní a automatickou šestistupňovou převodovkou. Jeho dosavadní bílý model, s nímž během dvou let bez jakýchkoliv problémů ujel 85 000 km, nahradil elegantní vůz v barvě Modrá Encre. Jaroslav Svěcený, který není pouze houslovým virtuosem, ale také znalcem stavby houslí a jejich historie, si během předávání vozu našel čas i na zodpovězení několika otázek.

jaroslav svěcený ds 5

Proč padla vaše volba na naftovou motorizaci?
Měl jsem možnost testovat všechny DS 5 včetně hybridního provedení, ale nakonec jsem si vybral nejsilnější turbodiesel. Hybrid měl totiž konkrétně v mém případě jediný problém, kterým byl prostor. Uvnitř je totiž tato verze přeci jen trochu menší. DS 5 totiž zvenku nevypadá, ale jedná se o mimořádně praktický vůz, v kterém jsem jednou odvezl i jednomanuálové cembalo, což mi sice nikdo nevěřil, ale je to tak.

Měl jste možnost si nové DS 5 naspecifikovat, co v něm nesmí chybět?
Dal jsem si do vozu špičkovou navigaci i couvací kameru a když teď auto vidím in natura, jsem moc rád, že jsem si vybral i tuto tmavě modrou barvu. Poté, co jsem uplynulé dva roky jezdil bílou DS 5, které se líbila hlavně ženám, jsem chtěl, aby vůz získal tmavší barvou výraznější akcent elegance. A už teď jsem z té barvy úplně nadšený. V neposlední řadě je součástí výbavy také vrcholné Hifi DENON, což je značka, jejíž zesilovač mám i doma a nikdy mne nezklamala. Tento audiosystém v modelu DS 5 je fantastický a díky jeho mimořádné citlivosti v něm velmi jasně slyším smyčce, takže mohu v autě vlastně i pracovat.

Jakou hudbu bude tento systém nejčastěji přehrávat?
Klasiku v autě poslouchám většinou jen pracovně – třeba novou nahrávku. Jinak ale při jízdě poslouchám spíše populárnější věci a alternativu. Vozím s sebou cestovní cédéčka se soundtracky, moc rád mám například Hanse Zimmera, Barbru Streisandovou a vyložený relax je pro mne třeba Anastacia.

Za dva roky jste najel přes 85 000 kilometrů. Co byste na DS 5 vyzdvihl?
Pokud bych měl být stručný, tak bych řekl slovo kvalita. S autem jsem během celé doby užívání neměl jediný problém, a to jsem ve vnímání kvality hodně náročný. Kromě zmíněné hudby totiž v každém autě také poslouchám, co kde drnčí. Ono to možná může znít směšně, ale pokud v autě stejně jako já trávíte dlouhé hodiny a ještě k tomu máte z hudby vycvičený citlivý sluch, tak vám vadí každý drobný pazvuk, který vám dokáže cestu pěkně znepříjemnit. U DS 5 nedrnčelo nikdy nic, a to je v mých očích ta nejlepší vizitka.

A když dovolíte, vyzdvihnu ještě jednu důležitou věc, a to jsou sedadla. DS 5 má naprosto skvělá sedadla, z kterých mne ani po dlouhé cestě nikdy nebolela záda. Opět se to může zdát jako samozřejmost, ale každý, kdo hodně jezdí, určitě ví, o čem mluvím a že kvalitní sedadla jsou spíše výjimka než pravidlo.

Kde všude jste s DS 5 byl?
Auto samozřejmě používám hlavně pro všechny mé cesty v Česku, ale díky koncertování se DS 5 dostala i do Švýcarska, Francie, Německa, Maďarska, Rakouska, Polska a Chorvatska. Za celou dobu jsem měl s turbodieselem spotřebu kolem 6,5 l/100 km, což je úžasné. Jsem totiž spíše rychlejší řidič, ne však raubíř, který by se k autu choval neohleduplně, protože věřím, že mi auto můj vztah k němu zase vrací. Jsem zvyklý naslouchat motoru a držet ho v optimálních otáčkách, aby se bez efektu netrápil, což je můj další příspěvek k bezproblémovému soužití s DS 5. No, vidíte, a zase jsme u toho mého sluchu…

Máte pro DS 5 nějakou uměleckou paralelu, která by tento model nejlépe vystihla?
Už jsem to jednou říkal před lety, ale teď, po všech mých zkušenostech, to platí minimálně dvojnásob – DS 5 je jako francouzský smyčec. Je nejlepší a vždycky mne potěší. Málo se možná ví, že Francouzi jsou ve výrobě smyčců nejlepší. Vyrábějí prvotřídní produkty, u nichž máte pocit, že budou hrát samy. U DS 5 se také podařilo skloubit všechny nejdůležitější esence a detaily – má špičkový design, eleganci i kvalitu a kromě toho je tento vůz jedinečný i tím, že ačkoliv působí jako sportovní limuzína, je v interiéru nečekaně praktický. DS 5 je zkrátka nejlepší francouzské auto, které u mého publika probouzí pouze pozitivní emoce.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Focus

Rok výroby 2020

309 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

369 000 Kč

Volvo XC60

Rok výroby 2018

579 000 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč