Jeep Wrangler model 2011: lehká modernizace drsného "Amíka"
Minulý týden se u Jeepu rozběhla produkce Wrangleru pro modelový rok 2011. Vnější změny se víceméně týkají jen nových laků a zvětšeného zadního okna, podstatnější je kompletně přepracovaný interiér i lepší odhlučnění
Wrangler, který se v aktuální generaci JK prodává od jara 2007, je v celé modelové paletě Jeepů považován za ten nejryzejší a nejméně kompromisní offroad. Vyrábí se jak v tradiční kratší dvoudveřové verzi s délkou 4,22 m, tak i v méně známé delší čtyřdveřové s délkou 4,75 m (Wrangler Unlimited).
U obou si může zákazník navíc vybrat buď pevnou nebo plátěnou střechou. Modely Wrangler Sahara v obou karosářských verzích lze nově objednat i s pevnou střechou v barvě karosérie. Dosavadní nabídku barev rozšířily nové odstíny Cosmos Blue, Sahara Tan, Detonator Yellow, Deep Cherry Red a Bright White.
Oba motory zůstávají
V nabídce pro evropský trh budou nadále figurovat beze změn dva motory: benzínový vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru s výkonem 146 kW pochází z domácí americké produkce, naopak robustní čtyřválcový turbodiesel Common Rail 2,8 CRD s výkonem 130 kW je od italského specialisty na diesely-VM Motori.
Oba motory lze kombinovat s manuální nebo automatickou převodovkou, ta první je vždy šestistupňová, ta druhá pak čtyřstupňová (benzín) nebo pětistupňová (diesel).
Nový interiér s větším komfortem
Celý interiér změnil svou podobu díky přepracované palubní desce s jinak řešenou středovou částí, nový je také multifunkční volant, přístrojový štít, loketní opěra i výplně dveří. Dle výrobce by zákazník měl zaznamenat i sníženou vnitřní hlučnost díky rozsáhlejšímu použití tlumících materiálů.
Nové audio, které Jeep nazývá Media Center, přehrává CD i MP3 a disponuje vstupem pro USB i funkcí Bluetooth. Co se opravdu praktických doplňků týká, tak standardem jsou nyní elektricky vyhřívaná vnější zrcátka a novinkou je 110 voltová zásuvka pro napájení (amerických) spotřebičů.
Nejdůležitější údaje:
3,8 V6: 3778 ccm, 146 kW při 5000/min., 315 N.m. při 4000/min., převodovka 6Man nebo (4Aut.); 176 km/h, 0-100 km/h za 9,6 (10,6) s., spotřeba 10,7 (12,3) l/100 km.
2,8 CRD: 2777 ccm, 130 kW při 3800/min., 410 (Aut. 460) N.m při 2000/min., převodovka 6Man nebo (5Aut.); 172 km/h, 0-100 km/h za 11,2 (12,9)s., spotřeba 8,1 (9,3) l/100 km.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------