Který elektromobil v reálu nejrychleji dobíjí? Známe vítěze
Odpověď na rychlost dobíjení přinesl žebříček P3 Charging Index, který reálné zkoušce podrobil na 22 elektromobilů
Žebříček P3 Charging Index (P3CI), vyvinutý společností P3 Group v roce 2019, slouží jako měřítko pro porovnávání nabíjecích výkonů elektromobilů. V šestém ročníku bylo analyzováno 22 elektromobilů rozdělených do „prémiové“ a „luxusní“ kategorie včetně prvních čínských modelů nabízených v Evropě.
P3CI umožňuje porovnávat skutečné rychlosti nabíjení. Místo obvyklého porovnávání nabíjecího výkonu v kilowattech používá údaje o spotřebě vozu a nabíjecích křivkách, přičemž sleduje, kolik kilometrů dojezdu uživatel získá za stanovenou dobu nabíjení. Index se počítá na základě poměru skutečného dojezdu získaného za 20 minut nabíjení ke stanovené vzdálenosti (300 kilometrů). Ideální hodnotou P3CI je 1,0, což odpovídá dojezdu 300 kilometrů za 20 minut nabíjení.
Absolutním vítězem se stalo Porsche Taycan, které dosáhlo zatím rekordní hodnoty 1,28, což znamená, že za 20 minut zvládne dobít energii na 383 kilometrů jízdy. Průměrná nabíjecí rychlost činila 282 kW a špičkovou 325 kW. Druhý Hyundai Ioniq 6 nabil za stejný čas elektřinu na 346 km (1,15), přičemž ke stříbru mu pomohla i reálně nízká spotřeba 15,5 kWh/100 km podle ADAC – vůbec nejnižší ze všech 22 testovaných aut. Třetí Kia EV6 pak dosáhla na 309 km (P3CI 1,03).
Hyundai IONIQ 6 v žebříčku nabíjení P3 Charging Index 2024 obsadil druhé místo celkově a první v prémiové kategorii.
Aerodynamický elektromobil se testů zúčastnil ve verzi s pohonem zadních kol a dlouhým dojezdem a díky 800V architektuře prokázal schopnost ultra rychlého nabíjení. Za pouhých 20 minut získal dostatek elektrické energie pro ujetí mimořádně dlouhé vzdálenosti 346 km.
IONIQ 6 v testech P3 Charging Index vynikl také výjimečnou hospodárností, když v Ecotestu ADAC spotřeboval pouhých 15,5 kWh/100 km, čímž potvrdil vynikající účinnost elektrického pohonu Hyundai. Díky extrémně aerodynamickému designu, jehož výsledkem je součinitel odporu vzduchu pouhých 0,21, je nejhospodárnějším vozem ze všech testovaných modelů.
Žebříček P3 Charging Index zkoumá průběh nabíjení z 10 na 80 % maximální kapacity sady akumulátorů, kdy je nabíjení elektromobilů obvykle nejrychlejší. Index zjišťuje, kolik kilometrů reálného dojezdu lze získat na rychlonabíjecí stanici během 10 a 20 minut. Zohledňuje i skutečnou spotřebu elektrické energie naměřenou v Ecotestu ADAC. IONIQ 6 si kromě vynikajících výsledků při 20minutovém nabíjení (346 km) vedl skvěle také v 10minutovém testu, v němž se jeho dojezd prodloužil o působivých 234 km.
IONIQ 6 dokázal díky platformě E-GMP značky Hyundai s 800V elektrickou sítí dosáhnout nejvyššího nabíjecího výkonu přes 235 kW a průměrného výkonu 193 kW. Tím byl zajištěn optimální výkon i při delším nabíjení z nízkého na vysoký stav nabití.
Hyundai IONIQ 6 kombinuje technické inovace s designem inspirovaným proudnicovými tvary automobilů ze 30. let 20. století. Plynulý, futuristický profil vznikl na základě konceptu „emocionální hospodárnosti“, a jeho výsledkem je jeden z nejnižších součinitelů aerodynamického odporu vzduchu u sériově vyráběných osobních aut (cx = 0,21). Svou ekologickou odpovědnost značka Hyundai dál posouvá využitím udržitelných materiálů jak v interiéru, tak exteriéru.
IONIQ 6, nabízený se dvěma velikostmi sady akumulátorů (53,3 kWh nebo 77,4 kWh) a pohonem zadních nebo všech kol, poskytuje nejvyšší úroveň provozních vlastností v kombinaci s vynikající jízdní dynamikou. Ultra rychlý nabíjecí systém inovativní 800V modulární platformy E-GMP umožňuje až 80% nabití za pouhých 18 minut. Technologie dvousměrného nabíjení V2L (Vehicle-to-Load) navíc dokáže napájet vnější zařízení, a vůz tak promění v mobilní zdroj elektrické energie. Vůz vyniká svou hospodárností i výkony a je ideální volbou jak pro každodenní použití, tak pro cestování na dlouhé vzdálenosti.