Mercedes-Benz Citan - Kangoo po německu
Německá automobilka Mercedes-Benz spolupracovala s aliancí Renault-Nissan při vývoji nového dodávkového vozu. Nový model Citan tak bude vlastně převlečeným Renaultem Kangoo, který dostane přepracovanou karoserii a novou palubní desku.
Od Renaultu Kangoo se Citan odlišuje především designem předních partií s typickou maskou chladiče, kterou zdobí rozměrné hlavní světlomety. Od A-sloupku až po záď je Citan s Kangoo až na detaily (tvar vnějších zpětných zrcátek) prakticky stejný. Na zádi je hlavní odlišností tvar a provedení koncových svítilen.
Citan bude nabízen v řadě karosářských verzí (k dispozici bude čistě nákladní verze, čistě osobní verze nebo provedení umožňující převoz pěti osob a nákladů. U užitkových verzí má být při uvedení na trh možnost volby ze tří celkových délek (3,94 m, 4,32 m a 4,71 m). Příbuznost s Renaultem odhaluje kromě karoserie i interiér Citanu. Palubní deska je sice nová, ale například výplně dveří nebo konzole s madlem ruční brzdy jsou převzaty z Renaultu.Paleta pohonných jednotek Citanu nabídne trojici turbodieselů s přímým vstřikováním paliva s výkony od 55 kW do 81 kW a přeplňovaný zážehový motor s výkonem 84 kW. V závislosti na pohonné jednotce bude použita pětistupňová nebo šestistupňová manuální převodovka, jejímž prostřednictvím budou poháněna kola přední nápravy. V nabídce se také objeví verze BlueEFFICIENCY, která bude standardem pro Citan s benzinovým motorem a na přání jim lze vybavit i verze se vznětovými motory. Součástí paketu je například systém start/stop, pneumatiky s nízkým valivým odporem nebo dílčí rekuperace kinetické energie při brzdění.
Mercedes Citan se v showroomech podle všeho objeví letos na podzim, přičemž bude sjíždět z výrobních pásů ve francouzském Maubeuge, kde se vyrábí i Renault Kangoo. Mercedes-Benz chce s Citanem získat 5% podíl na evropském trhu v kategorii kompaktních užitkových a multifunkčních vozů.