Mercedes třídy R je po modernizaci
Po pěti letech existence se avantgardní třída R podrobila faceliftu. Oválné světlomety jsou pasé a nejsilnější diesel výrazně posílil. Světovou premiéru si modernizovaná třída R odbyla včera na autosalonu New York International Auto Show (NYIAS)
Modelovým rokem 2011 se třída R překulila do druhé poloviny svého života. Zákazníci tohoto podivuhodného křížence MPV a velkého luxusního kombi nikdy příliš vážně nebrali a podle toho vypadají i celosvětové prodeje a obecná popularita tohoto modelu. Také u nás je třída R spíše spojována s Václavem Havlem, k němuž putoval první exemplář při uvedení na náš trh v únoru 2006, než s pravou podstatou luxusního cestovního vozu- kterým jinak R-Klasse bez diskuze je.
Facelift se týká nového předního nárazníku s doplňkovými diodami pro denní svícení, upravené masky a nových hranatých bixenonových světlometů, nového zadního nárazníku, modifikovaných zadních skupinových svítilen a lichoběžníkových koncovek výfuku.Změny jen u dieselu
Základní třílitrový benzín s výkonem 170 kW dostal název R300 (dříve R280), přestože se na něm nezměnilo prakticky nic. Tento model se jako jediný dodává výhradně s pohonem zadních kol.
Třiapůllitr R350 s výkonem 200 kW se dodává výhradně s pohonem všech kol 4Matic a vyznačuje se velmi dobrým průběhem točivého momentu (na poměry atmosféricky pněného motoru) s maximem 350 N.m při 2400/min.
Vrcholný benzínový osmiválec o objemu 5,5 litru v modelu R500 4Matic také zůstává bez větších změn, jeho 285 kW muselo být dokonce umravněno použitím omezovače maximální rychlosti na hodnotu 250 km/h.
Mercedes však správně tuší větší prodejní potenciál u naftových motorů, proto pozornost věnoval spíše jim. Zaujme základní diesel R300 CDI s přídomkem BlueEFFICIENCY, který má u této značky zajistit jakousi pečeť minimálních „stravovacích“ nároků a velké ekologické uvědomělosti. Se spotřebou 7,6 litru nafty je o 7% úspornější než předfaceliftový jmenovec se stejným výkonem 140 kW.
Silnější verze třílitru tradičně nazvaná R350 CDI (4Matic) však po faceliftu výrazně posílila- díky novému motoru OM642LS vzrost výkon ze 165 kW na 195 kW a točivý moment dokonce z 510 N.m na 620 N.m! Maximální rychlost nyní činí 235 km/h a akcelerace z nuly na sto má u nejvýkonnějšího dieselu v nabídce hodnotu 7,6 s.
Zachována zůstala i „superekologická“ verze R350 CDI BlueTec s výkonem 155 kW, jejíž technologie AdBlue s dodatečným vstřikem syntetické močoviny je schopna této verzi zabezpečit dokonce splnění emisních limitů Euro6- připravovaných pro rok 2014. Všechny verze mají tak jako dřív výhradně sedmistupňovou automatiku 7G-Tronic, ovládnou stejně jako u S-Klasse voličem pod věncem volantu.
Devět modelů
Stále se dodávají dva rozvory resp. délky a jednotlivé motorizace se pro ně rozdělují pode tohoto klíče: Standardní nebo-li krátká verze (rozvor 2980 mm): R 300 CDI BlueEFFICIENCY, R 350 CDI 4Matic, R 300, R 350 4Matic. Dlouhá verze (rozvor 3215 mm): R 350 CDI 4Matic, R350 BlueTEC 4Matic, R 300, R 350 4Matic, R 500 4Matic
R-Klasse je v obou délkových verzích koncipována jako pěti až sedmimístná, zavazadelník má při složených sedadlech hodnotu až 1950 (2385 Long) litrů. V interiéru se mnoho změn neodehrálo, změny se soustřeďují jen na nové barevné škály a kombinace a obohacení nabídky prvků příplatkové výbavy.
Nejdůležitější údaje:
R300 CDI: 2987 ccm, 140 kW při 3800/min., 440 N.m. při 1400/min., 215 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s., spotřeba 7,6 l/100 km.
R350 CDI 4Matic: 2987 ccm, 195 kW při 3800/min., 620 N.m. při 1600/min., 235 km/h, 0-100 za 7,6 s., spotřeba 8,5 l/100 km.
R350 CDI BlueTec 4Matic: 2987 ccm, 155 kW při 3400/min., 540 N.m. při 1600/min., 220 km/h, 0-100 za 8,9 s., spotřeba 8,4 l/100 km.
R300: 2996 ccm, 170 kW při 6000/min, 300 N.m. při 2500/min, 222 km/h, 0-100 za 9,6 s., spotřeba 11,1 l/100 km.
R350 4Matic: 3498 ccm, 200 kW při 6000/min, 350 N.m. při 2400/min, 230 km/h, 0-100 za 8,3 s., spotřeba 11,6 l/100 km.
R500 4Matic: 5461 ccm, 285 kW při 6000/min, 530 N.m. při 2800/min, 250 km/h, 0-100 za 6,3 s., spotřeba 13,2 l/100 km.