Modernizovaný VW Touran dorazil: Ceny, údaje, výbavy
Omlazený Volkswagen Touran právě vstupuje na český trh. Základní model s přeplňovaným čtyřválcem 1,2 TSI a výbavou Comfortline lze pořídit za cenu od 483 tisíc korun. Nabídka verzí je opravdu široká: nechybí ani sedmimístné provedení, úsporné verze BlueMotion v benzínovém i vznětovém provedení, nejvýkonnější zážehový motor je dokonce připraven spalovat zemní plyn
Po sedmi letech výroby se Touran podrobil už druhé modernizaci. Stále se ještě nejedná o komplet novou generaci, takže žádné markantní optické změny se nekonají- pouze základní výrazové prvky jako maska chladiče, světlomety a nárazníky „sjednotily“ svůj styl s ostatními modely značky- především s novým Sharanem.
Čerstvý vítr pod kapotouPod kapotou se však odehrály změny, po kterých odborná motoristická obec už dlouho volala. Především se odporoučely letité motory 1,9 TDI-PD, nahradila je koncernová šestnáctistovka 1,6 TDI-CR se stejným výkonem 77 kW, kterou už známe i ze škodovek. Oblíbené dvoulitry 2.0 TDI s výkonem 103 a 125 kW už také samozřejmě přešly na vstřik Common Rail, čímž sice subjektivně trochu povadl jejich zátah, zato jsou tišší a maličko úspornější. Výkonnější verze se dodává pouze se šestistupňovou dvouspojkovou automatikou DSG, která je stále ještě schopna odolávat vyšším točivým momentů než její sedmistupňová mladší „sestra“.
Dovoz aut z Německa do 24 hodin
Všechny diesely mají filtr pevných částic DPF pro splnění normy Euro5. Nejslabší 1,6 TDI je k mání i v ještě úspornější verzi BlueMotion, která se odlišuje těžším zpřevodováním, aplikací systému Start/Stop i rekuperací brzdné energie.
Nabídka zážehových motorů se konečně zbavila atmosférické šestnáctistovky, ve které už stejně odcházející emisní norma zahlušila jakoukoliv dynamiku, a na její místo se dostal moderní přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW, nad jehož překvapivou vitalitou kroutí hlavou snad všichni uživatelé současných koncernových vozů nižší a nižší střední třídy. Tento základní benzín bude opět k dispozici i v úspornější verzi BlueMotion.
Obě verze většího 1,4 TSI (103 a 110 kW) sice byly v nabídce už dřív, přesto není od věci připomenout, že ta výkonnější patří dvoupalivovému provedení 1,4 TSI EcoFuel, které kromě benzínu jezdí i na stlačený zemní plyn (CNG). Nádrž na plyn se nachází pod podlahou, čímž není dotčena přepravní kapacita ani objem zavazadelníku. V případě provozu na CNG se spotřeba nepočítá na litry, ale na kilogramy- v kombinovaném provozu by si měl vystačit se 4,6 kg CNG na 100km.
I na horší cesty
Zcela aktuálně výrobce představil i modernizovanou lifestylovou verzi CrossTouran, která sice navzdory drsnému vzhledu stále nemá pohon všech kol, zato má ale o cenné 2 cm vyšší světlou výšku a impozantní 17“ kola s šířkou pneumatik 215 mm (vpředu) a 235 mm (vzadu). Paleta pohonných jednotek je tatáž jako v případě „obyčejného“ Touranu, a to včetně verzí BlueMotion či EcoFuel. Ceny CrossTouranu pro český trh nejsou toho času stanoveny
Český ceník modernizovaného VW Touran ZDE
Výbavy:
Comfortline: 6x airbag, ESP+ABS+EDS+MSR+asistent rozjezdu do kopce, jednozónová klimatizace Climatic, audio s CD/MP3 a 8x repro, centrál na DO, el. okna vpředu i vzadu, el. nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, tempomat, palubní počítač (pro BlueMotion lepší verze Plus), denní svícení, dešťový senzor, funkce „coming home“, litá kola 16“, černý střešní nosič, výškově nastavitelný přední sedadla s nastavitelnými bederními opěrkami atd
Highline: proti Comfortline navíc dvouzónová automatická klimatizace Climatronic, palubní počítač Plus, přední mlhovky s corner funkcí, sportovní sedadla s čalouněním látka/Alcantara, multifunkční volant, stříbrný střešní nosič, malý kožený paket, koberečky.
Samozřejmě je připravena bohatá nabídka nadstandardních prvků, mezi nimiž zaujme především plně automatický parkovací asistent Park Assist včetně zadní kamery, který si VW cení na 27 500 korun, nebo třeba elektronicky řízené odpružení DCC v ceně 21 600, které umožňuje volbu mezi třemi režimy Comfort, Normal a Sport. Kromě toho je připraven i zvýhodněný výbavový „Top-paket“ s desetitisícovou výhodou pro zákazníka.
Nejdůležitější údaje:
1,2 TSI: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550- 4100/min., převodovka 6st. Man.; 185 km/h, 0-100 km/h za 11,9 s., spotřeba 6,4 l/100 km
1,2 TSI BlueMotion: 1197 ccm, 77 kW při 5000/min., 175 N.m. při 1550- 4100/min., převodovka 6st.Man.; 188 km/h, 0-100 km/h za 11,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km
1,4 TSI -103 kW: 1390 ccm, 103 kW při 5600/min., 220 N.m. při 1500/min., převodovka 6st.Man (7st.DSG); 202 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s., spotřeba 6,8 (6,6) l/100 km.
1,4 TSI Ecofuel -110 kW: 1390 ccm, 110 kW při 5500/min., 220 N.m. při 1500- 4500/min., převodovka 6st.Man (7st.DSG); 204 km/h, 0-100 km/h za 10,2 s., spotřeba CNG 4,7 kg/100 km
1,6 TDI: 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500- 2500/min., převodovka 6st.Man (7st.DSG); 183 km/h, 0-100 km/h za 12,8 s., spotřeba 5,1 l/100 km.
1,6 TDI BlueMotion: 1598 ccm, 77 kW při 4400/min., 250 N.m. při 1500- 2500/min., převodovka 6st.Man; 186 km/h, 0-100 km/h za 12,8 s., spotřeba 4,6 l/100 km
2,0 TDI -103 kW: 1968 ccm, 103 kW při 4200/min., 320 N.m. při 1750- 2500/min., převodovka 6st.Man (6st.DSG); 201 (199) km/h, 0-100 km/h za 9,9 s., spotřeba 5,3 (5,7) l/100 km
2,0 TDI -125 kW: 1968 ccm, 125 kW při 4200/min., 350 N.m. při 1750- 2000/min., převodovka 6st.DSG; 213 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 5,7 l/100 km
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------