Nissan Juke Nismo v premiéře na okruhu Le Mans | Autanet.cz

Nissan Juke Nismo v premiéře na okruhu Le Mans

19. 06. 2012
Sdílet článek

Sériový model Nissan Juke Nismo poháněný přeplňovanou šestnáctistovkou bude poprvé představen v expozici značky Nissan na okruhu v Le Mans. K vidění bude od 13. do 17. června, přičemž prodeje se v Evropě rozběhnou během ledna příštího roku.

Sériová verze vozu Nissan Juke Nismo se poprvé představí tento týden při příležitosti nejznámějšího závodu na světě, vytrvalostního okruhu Le Mans 24 hodin, společně s průkopnickými modely Nissan DeltaWing a Juke-R. Koncept tohoto vozu byl již k vidění na mezinárodních autosalonech v Tokiu a Ženevě. Tohle je ale první příležitost prohlédnout si DNA vozu Nismo s pověstným výkonem, který začátkem roku 2013 s nadšením vymění závodní okruh za běžnou silnici.


Automobilka Nissan se stala tvůrcem segmentu kompaktních crossoverů na automobilovém trhu, když v roce 2010 představila model Juke. Své prvenství si udržuje i nyní, a to uvedením prvního luxusního výkonného crossoveru. Jde právě o zmiňovaný model Nissan Juke Nismo. Modelová řada Nismo, kterou vytvořila japonská sportovní a divize této značky, dodává běžným vozům Nissan výjimečnost a individualitu a rovněž sportovní ovladatelnost, výkon a nadšení. Juke je prvním takto přetvořeným modelem.

Juke Nismo spojuje současný revoluční design vozu Nissan Juke s jedinečnou kombinací linií sportovního kupé a stylu SUV. To vše vychází ze zkušeností, které divize Nismo získala na automobilových závodech. Její specialisté navrhli nový aerodynamický kit, která modelu Juke dala ještě efektivnější vzhled. Nový model má nižší přední i zadní nárazníky, širší křídla a boční prahy. Úpravy se dočkala také mřížka chladiče a spojler zadních dveří, který přispívá k lepšímu obtékání proudu vzduchu. Tato aerodynamická vylepšení snižují vztlak vpředu i vzadu, aniž by zvyšovala aerodynamický odpor. Výsledkem jsou lepší jízdní vlastnosti vozu Juke Nismo. Stylové 18palcové ráfky z lehkých slitin a širší pneumatiky zajišťují lepší přilnavost a dále posilují nepřehlédnutelnost vozu Juke na silnici.

Juke Nismo je vybaven vyladěnou verzí 1,6litrového zážehového motoru s turbodmychadlem a přímým vstřikováním. Tato verze našla inspiraci v revolučním závodním speciálu DeltaWing Nissan, specialisty na okruh v Le Mans. Kromě tužšího zavěšení a upraveného řízení, které poskytuje přímé sportovnější ovladatelnost a lepší kontrolu trakce, je nový model dostupný také s distribucí točivého momentu. Tato technologie zajišťuje lepší přilnavost a chování v zatáčkách.

Zásahy provedené pracovníky divize Nismo najdeme i uvnitř kabiny. Vylepšení jsou patrná na volantu, pedálech, ukazatelích, na řadicí páce a čalounění dveří. Cílem všech provedených změn je zprostředkovat sportovnější dojem při řízení. Speciální semišová sportovní sedadla Nismo s červeným prošitím mají ještě zvýšit oporu těla v prudkých zatáčkách.

Andy Palmer, Executive Vice President pro Global Product Planning k tomu říká: „Představení Juku Nismo dále upevňuje naši filosofii nabízení inovací a vzrušení pro každého. Model Juke s jeho radikálním designem a pionýrským přístupem je přirozenou volbou být jedním z prvních modelů Nissan, který dostane mýtický výkon a design přímo od specialistů divize Nismo."

Zrod výkonnějších verzí vozu Nissan Juke zahájilo koncem minulého roku uvedení modelu Juke R, který sice původně vznikl jako jednorázový koncept, ale kvůli vysoké poptávce se nyní rozeběhla jeho limitovaná výroba.

K modelu Juke-R se tento víkend připojí nový Juke Nismo. A okamžikem, kdy značka Nismo vyrazí ze závodní trati na standardní silnici, začne další vzrušující kapitola kompaktních sportovních crossoverů. Model Juke Nismo bude vyrábět závod Nissan Motor Manufacturing v britském Sunderlandu společně s dalšími členy rodiny Juke.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Nissan

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč