Nová generace Lexusu GS odhalena
Automobilka Lexus odhalila čtvrtou generaci modelu GS na soutěži elegance Concours d’Elégance v kalifornském Pebble Beach. Sedan vyšší střední třídy se dostane na český trh v dubnu 2012. Lexus slibuje, že nový model bude zaměřen více na řidiče.
Nový podvozek
Přepracovaná podvozková platforma je oproti současnému modelu tužší (vyšší počet bodových svarů a doplnění laserových spojů). Širší rozchod kol, vpředu o 40 mm, resp. vzadu o 50 mm, v součinnosti s novým systémem odpružení zajišťuje lepší jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami. Nový je i systém zavěšení kol. Horní i spodní vodicí ramena přední nápravy jsou vyrobena z hliníku a používají větší pouzdra. Přepracování se dočkala zadní nápravnice, aby bylo možné použít nové víceprvkové zavěšení zadních kol. Díky tužší platformě a lehčím komponentům bylo možné v tlumičích použít olej s nižší viskozitou, a tak tlumiče vykazují lehčí chod a rychleji reagují na drobné vnější podněty. Nasazení hliníkových vodicích ramen u přední i zadní nápravy přispělo ke snížení neodpružené hmotnosti a výraznému zlepšení jízdního projevu.
Nový GS 350 pohání zdokonalený vidlicový šestiválec 3,5 l se čtyřmi vačkami a čtveřicí ventilů na válec, používající technologii duálního proměnného časování ventilů (dual VVT-i). Díky výkonu 225 kW (306 k) se jedná o jeden z nejvýkonnějších základních motorů v této třídě, a současně jediný, který používá přímé i nepřímé vstřikování paliva. GS tak akceleruje z 0 na 60 mph za pouhých 5,7 sekundy a zároveň vykazuje nižší spotřebu paliva než předchůdce. Pružné zrychlení z 30 na 50 mph činí pouhé 3,0 sekundy. Součástí standardní výbavy je i šestistupňová automatická převodovka se sekvenčním řazením pomocí pádel pod volantem a sportovním režimem. Kromě základního režimu Normal jsou k dispozici další nastavení (režim ECO, SPORT S a SPORT S+).
Na přání displej velký až 12,3"
Multimediální soustava nabízí celou řadu standardních funkcí zábavy a konektivity, včetně rozšířených funkcí Bluetooth® s automatickým načítáním seznamu kontaktů a streamování audia. Zájemci o GS se mohou těšit na přehrávání DVD (audio a video), vylepšený zvuk nahrávek v MP3, prostorové ozvučení 5.1 Surround Sound a centrální displej o úhlopříčce 8". Na přání lze objednat multimediální displej o úhlopříčce 12,3". Tento displej s dělenou obrazovkou současně zobrazuje mapu i informace audio soustavy, klimatizace a další funkce. Pro fajnšmejkry je připraven příplatková audio soustava Mark Levinson se 17 reproduktory o celkovém výkonu 835 W.
Maximální bezpečnost
Kromě modernizované soustavy brzd a konstrukce karoserie nabízí nový GS již v základu 10 airbagů. Nová přední sedadla konstrukce WIL (Whiplash Injury Lessening) napomáhají k tomu, aby cestující v okamžiku nárazu měli optimální držení těla. Bezpečnost cestujících lze dále zvýšit pomocí pokročilého přednárazového bezpečnostního systému, který využívá adaptivní tempomat, schopný upozornit včas na překážky, které by mohly způsobit nehodu. Tento systém vůbec poprvé v této třídě používá infračervenou kameru ke sledování očí řidiče a jeho kontrole. Dále je možné připlácet za systém nočního vidění, „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo, systém monitorování mrtvých úhlů (BSM), hlídač jízdních pruhů (LKA) s varováním před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW). GS jako první ve své třídě nabízí systém LKA s aktivním zasahováním do řízení (formou mírného stáčení volantu), kdy řidiči pomáhá udržovat správný směr, zatímco systém LDW upozorňuje řidiče v okamžiku, kdy začne nechtěně vyjíždět z daného jízdního pruhu.
Kromě modelu GS 350, představeného v kalifornském Pebble Beach, se brzy představí další verze GS, včetně hybridního provedení a verze F-Sport.