Nová Škoda Octavia oficiálně představena, je hezčí a má větší kufr
Mladoboleslavská automobilka kompletně odhalila zbrusu novou generaci modelu Octavia. Stalo se tak včera ve Veletržním paláci v Praze. Čtvrtá generace povyrostla, nabídne větší kufr a samozřejmě prvky Simply clever. Kromě toho se chlubí dvouramenným volantem a moderní technikou.
Nejnovější generaci modelu OCTAVIA poznáte na první pohled. Z každého úhlu. Rozvíjí designový jazyk třetí generace vozu, ale působí podstatně dynamičtěji a sebevědoměji. Na cestu vám mohou svítit full LED Matrix světlomety, tradiční zadní světelný podpis ve tvaru písmene C zase ozvláštní dynamická směrová světla.
Oliver Stefani, šéfdesignér společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Základními hodnotami modelu OCTAVIA vždy byly funkčnost, praktičnost, elegance a nadčasový design. U nové generace jsme se snažili ještě více zdůraznit "design" jako jednu z jejích hodnot. Nová OCTAVIA je ještě dynamičtější a emotivnější než kdy dřív, zároveň však stále funkční a praktická. Tyto aspekty se nám podařilo velice efektivně zkombinovat a jsem si jist, že zákazníci budou nadšení.“
Škoda Octavia Combi - srovnání generací | ||||
---|---|---|---|---|
IV. gen. | III. gen. | II. gen. | I. gen. | |
Délka (mm) | 4689 | 4667 | 4572 | 4513 |
Šířka (mm) | 1829 | 1814 | 1769 | 1731 |
Rozvor )mm) | 2686 | 2686 | 2578 | 2512 |
Řidič i cestující se budou mít ve zcela nově pojatém interiéru jako v bavlnce. „Prostorný a vzdušný interiér s sebou přináší zcela nové uspořádání, které však zahrnuje typickou linii ŠKODA, jež v sobě dokonale spojuje funkčnost a estetiku. Tvar přístrojové desky se inspiroval charakteristickou čelní maskou vozů ŠKODA a vytváří opěrku ruky usnadňující ovládání volně stojícího displeje,“ dodává Oliver Stefani.
Nová OCTAVIA je prvním vozem značky ŠKODA s head-up displejem, revoluční novinkou je také automatická převodovka DSG se systémem shift-by-wire, díky čemuž mohla být volicí páka převodovky nahrazena malým ovládacím modulem. Tím se zásadně změnila podoba středové konzole. Naprostou novinkou je také multifunkční dvouramenný volant. O zábavu na palubě se postará třetí generace infotainment systémů, z nichž ten vrcholný nabídne desetipalcový celoskleněný displej, příjemné klima zase zajistí třízónová automatická klimatizace.
Další významnou kapitolou jsou novinky v oblasti bezpečnosti. I zde urazila nová OCTAVIA notný kus cesty. Jako první vůz ŠKODA tak nabídne například Asistent vyhýbání, který vám usnadní a zpřesní provedení úhybného manévru před nenadálou překážkou, Asistent pro odbočování, s nímž bude odbočování doleva (u vozů s levostranným řízením) ještě bezpečnější, nebo Varování při výstupu z vozu, které vás upozorní v případě, že byste otevřením dveří mohli způsobit kolizi, například s okolo projíždějícím vozem nebo cyklistou. Novinkou je také Varování před lokálním omezením, které je schopné vás varovat před dopravními riziky na cestě. Systém vás tak dokáže upozornit například na ledovku na silnici nebo odstavené auto na cestě.
Kromě toho, že je zcela nová OCTAVIA krásná na pohled, si zároveň zachovala a ještě umocnila také svou praktičnost. To znamená, že její už tak úctyhodný objem zavazadlového prostoru narostl v karosářské verzi kombi o 30 litrů na celkových 640 l, u varianty liftback se výsledná kapacita zastavila na hodnotě 600 l, což je v porovnání s předchozí generací nárůst o 10 litrů.
Velký výběr nabízí nová OCTAVIA také pod kapotou. Vedle vylepšených benzinových motorů, které mohou být vybaveny mild-hybridní technologií (mHEV), a naftových motorů nové generace Evo je k dispozici také pohon na stlačený zemní plyn (CNG), zároveň je nová OCTAVIA dostupná i jako plug-in hybrid. A ano, nebojte, bude se nabízet také ve variantách RS a SCOUT.
V nabídce nalezneme tři zážehové pohonné jednotky. Základ tvoří tříválec 1.0 TSI EVO, dále čtyřválec 1.5 TSI EVO a 2.0 TSI. Základní motor bude mít o 4 kW nižší maximální výkon a jeho zrychlení z 0 na 100 km/h se proti současné Octavii zhorší o půl sekundy (10,6 s).
Diesel 2.0 TDI dostanete ve třech výkonnostních verzích 85, 110 a 147 kW, přičemž nejslabší verze nahradí dosavadní 1.6 TDI a v praxi bude o půl litru úspornější. Dvě nejsilnější verze vznětového agregátu, jakožto i benzinový dvoulitr, bude možné spojit i s pohonem všech kol. Řadí se vždy buď manuálním šestikvaltem nebo 7stupňovým DSG.
Kromě klasických motorů se objeví provedení spalující CNG, mild-hybridy a také plug-in hybridní verze.
redakce