Nová Škoda ukázala tvář
Zatím se jmenuje MissionL, ale sériová škodovka velikosti zapadající do mezery mezi Fabií a Octavií bude do značné míry vypadat přesně tak, jak ukazují fotografie. Mladoboleslavská automobilka přiznává, že MissionL ukazuje podstatné prvky reálného vozu. Jde již o šestou modelovou řadu značky, která plánuje představit nový vůz každých půl roku!
Kompaktní pětidveřový vůz bude uveden na trhy v Evropě, Rusku a v Číně. Koncept blízký sériovému stavu odhaluje podobu již šesté modelové řady škodovek. Má se stát symbolem startu modelové ofenzívy české automobilky. V duchu principů internacionalizace projde kompaktní liftback pro každý z těchto regionů specifickými modifikacemi. Indický trh navíc získá svou vlastní variantu v podobě kompaktního sedanu. Tyto kroky přiblíží společnost Škoda k cílům Růstové strategie 2018, které byly vytyčeny loni. Do roku 2018 chce automobilka posílit své prodeje na 1,5 milionu vozů.
Škoda jede„MissionL odhaluje podobu našeho nového kompaktního modelu. Velmi přesně ukazuje, kudy se bude ubírat cesta naší značky," říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Světová premiéra ve Frankfurtu dává jasný signál, že Škoda teď jede na plný plyn. V nejbližších dvou až třech letech budeme představovat každých šest měsíců nový vůz." V duchu Růstové strategie 2018 automobilka zařazuje vyšší rychlost a investuje do modelů, trhů i výrobních kapacit. Od poloviny roku 2013 se bude model Yeti pro místní trh vyrábět také v Číně. Od roku 2013 zde bude ŠKODA ve spolupráci se Shanghai Volkswagen produkovat i nový kompaktní model. Počet modelů vyráběných v Číně se tak zvýší na pět.
Převodovky z Vrchlabí
Také v Rusku dojde k rozšíření produkce a to díky partnerství koncernu Volkswagen s ruskou Automobilkou GAZ Group. V posledním čtvrtletí roku 2012 začne z linek v závodě GAZ v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti. Již v letošním roce pak v Indii odstartuje výroba zcela nového kompaktního sedanu. Pozornost je věnována také tradičním trhům - evropskému a domácímu českému. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi se bude v budoucnu vedle Fabie a Octavie vyrábět ještě třetí model, čemuž se odpovídajícím způsobem přizpůsobuje navyšování kapacity výrobních linek. V závodě ve Vrchlabí bude Škoda od konce roku 2012 vyrábět automatickou dvouspojkovou převodovku DQ200.