Nové BMW 5 Touring: Další krasavec se špičkovou technikou | Autanet.cz

Nové BMW 5 Touring: Další krasavec se špičkovou technikou

19. 03. 2010
Sdílet článek

Ani to tak dlouho netrvalo a nová pětka „F10“ má i verzi kombi. Motoristické veřejnosti se představí na dubnovém autosalonu v Lipsku, prodejní start je pak naplánován na druhou polovinu září

Nové BMW pětkové řady (interně označené F10) jsme již představili koncem loňského listopadu, kombi Touring se po technické stránce ničím výrazně neodlišuje. Touring se svou délkou 4907 mm i cenou zařadí mezi klasický čtyřdveřový sedan, z něhož samozřejmě technicky vychází, a avantgardní velkoprostorové Gran Turismo – BMW 5 GT.


Z trojice Audi A6 Avant, BMW 5 Touring a Mercedes E má nový bavorský kombík sice stále nejmenší zavazadelník (Audi- 565 litrů, BMW- 560 litrů, Mercedes- 695 litrů), ale v této cenové kategorii má souboj o největší kufr naprosto imaginární význam. Spíše než pytle s cementem či odvoz ledničky na chalupu zajímá kupujícího to, zda se mu do auta vejde sada golfových holí, lyží, maximálně možná ještě rozložené kolo... Se všemi případy samozřejmě BMW počítá, po sklopení zadních sedadel je k dispozici až 1670 litrů prostoru a zákazník může z nabídky originálního příslušenství zvolit různé originální držáky a aretační mechanismy.

Mimochodem, u zadních sedadel- jsou dělená v poměru 40:20:40- lze manuálně nastavovat sklon opěradla do sedmi poloh (v rozsahu 11, stupňů) přičemž v té nejvíce kolmé lze v zavazadelníku získat dalších cca 30 litrů volného prostoru. Za příplatek lze pořídit elektrické ovládání zadních výklopných dveří, praktické výklopné zadní okno v pátých dveřích bude naopak standardem.

Netřeba pochybovat o tom, že nové pětkové kombi bude nabízet ve své třídě suverénně nejlepší jízdní vlastnosti- stejně jako předcházející čtyři generace BMW 5er. Touring . Jak je obvyklé, zadní náprava se od sedanů mírně liší a namísto klasických tlumičů a pružin využívá vzduchového odpružení. To které dovoluje udržovat světlou výšku zádě bez ohledu na aktuální zatížení vozu, které může činit až 650 kg.

Zpočátku budou k dispozici pouze čtyři motory: Benzínové motory budou šestiválce 523i (150 kW) a 535i (225 kW). Oba jsou třílitrové a mají přímý vstřik benzínu HPI, ten slabší je však atmosférický a ten druhý je přeplňovaný turbodmychadlem.
Diesely také budou zpočátku jen dva- dvoulitrový čtyřválec 520d (135 kW) a třílitrový šestiválec 530d (180 kW), který s „balíčkem“ BluePerformance splní emisní limity Euro6- připravované na rok 2014!

U všech těchto motorů bude standardem šestistupňový manuál, za příplatek lze pořídit nový osmistupňový automat Steptronic.

V budoucnu nabídku obohatí ještě benzínové modely 528i (výkonnější verze atmosférického třílitru- 190 kW) a fenomenální osmiválec 550i (4,4 s dvojicí turbodmychadel – 300 kW). Posledně jmenovaný bude tak jako u sedanu sériově spojen s automatem. Nabídku dieselů se časem ještě rozroste o model 525d (třílitr jako v 530d, ale s nižším výkonem – 150 kW) a 535d (dvojitě přeplňovaný třílitr). Lze samozřejmě očekávat i verze s pohonem všech kol xDrive a kombi M5.

Nejdůležitější údaje:
523i Touring: 2996 ccm, 150 kW při 6100/min., 270 N.m. při 1500- 4250/min., 231 km/h, 0-100 km/h za 8,2 s., spotřeba 7,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 227 km/h, 0-100 za 8,4 s., spotřeba 7,8 l/100 km.

535i Touring: 2979 ccm, 225 kW při 5800/min., 400 N.m. při 1200- 5000/min., 250 km/h, 0-100 km/h za 6,0 s., spotřeba 8,6 l/100 km. S aut. převodovkou: 250 km/h, 0-100 za 6,1 s., spotřeba 8,5 l/100 km.

520d Touring: 1995 ccm, 135 kW při 4000/min., 380 N.m. při 1900- 2750/min., 222 km/h, 0-100 km/h za 8,3 s., spotřeba 5,2 l/100 km. S aut. převodovkou: 220 km/h, 0-100 za 8,3 s., spotřeba 5,3 l/100 km.

530d Touring: 2996 ccm, 180 kW při 4000/min., 540 N.m. při 1750- 3000/min., 243 km/h, 0-100 km/h za 6,4 s., spotřeba 6,4 l/100 km. S aut. převodovkou: 242 km/h, 0-100 za 6,4 s., spotřeba 6,3 l/100 km.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto BMW

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč