Nové Volvo V60: švédské kombi k nepoznání | Autanet.cz

Nové Volvo V60: švédské kombi k nepoznání

07. 07. 2010
Sdílet článek

Nové Volvo S60 dostává svou variantu kombi. Jmenuje se V60 a stejně jako výchozí sedan výrazně vybočuje z dosavadních seversky chladných a stroze účelových linií. Na pořadu dne je dynamický, ba až nezvykle emotivní design, který dokonce z profilu mírně evokuje siluetu kombi verze „trojkového“ BMW. Možná je v tom i kus skrytého poselství…

Nové Volvo V60 nenahrazuje ve výrobním programu starší model V70 (ten je o poznání prostornější a svou technikou hodně blízký top-modelu S80), spíše chce zaujmout ty, kterým zas tolik nezáleží na prostoru a naopak hledají nekonformního společníka pro to, čemu se dnes s oblibou říká aktivní životní styl. O lukrativnosti tohoto segmentu nejlépe vypovídají prodeje vozů jako Audi A4 Avant i výše zmíněného BMW 3 Touring.


Skok v jízdních vlastnostech
Pomyslnou inspiraci trojkovým bavorákem lze ještě více než v siluetě vypozorovat v ambicích, které nové Volvo V60 má. Výrobce slibuje velmi agilní a zábavné jízdní vlastnosti, které by měly být nejvíce znát právě u verzí pro evropské trhy- stejně jako u nové S60 jsou verze pro Evropu osazeny znatelně sportovnějším naladěním podvozku než např. pro zámoří.
Poměrně chvályhodnou vlastností nové V60 je, že i nejlevnější verze půjde dovybavit příplatkovým systémem elektronicky řízených tlumičů FOUR-C. Systém Corner Traction Control, který v zatáčkách intuitivně přerozděluje hnací moment na potřebnější kolo přibrzděním toho protějšího, je vlastně pouze rozšířením stabilizace DSTC o další funkci.

Malý kufr, velká variabilita
Zavazadelník s objemem pouze 430 litrů se zdá být v kategorii vozů kombi s délkou 4,6 metru zklamáním, převážení rozměrnějších předmětů však u něj není neřešitelný problém. Zadní sedadla s elektricky sklopitelnými opěrkami hlavy jsou dělena v poměru 40:20:40 a sklopit do roviny lze i opěradlo spolujezdce vpředu.

Tradiční důraz na bezpečnost se odráží mimo jiné i v nabídce systému rozpoznávání chodců „Pedestrian Detection“ či systému automatické aktivace brzd „City Safety“ při hrozící kolizi s automobilem jedoucím vpředu. Nabídka bezpečnostní i komfortní výbavy zhruba odpovídá sedanu S60, včetně špičkového audiosystému Premium Sound s 12 reproduktory a 7“ displejem pro vrcholné verze.

Osm motorů, tři převodovky, dva pohony
Volvo V60 vstupuje na trh hned s osmi přeplňovanými motory, pět z nich je benzínových, tři vznětové. Zajímavostí je nejvýkonnější diesel 2,4 D4 (jde o řadový pětiválec, stejně jako u 2,0 D3), který má dvoustupňové přeplňování dvojicí nestejně velkých turbodmychadel.
Benzínový 2,0 Turbo (někdy též 2,0 GTDi) má turbodmychadlo integrované přímo do sběrného výfukového potrubí.

Převodovky jsou v nabídce jak klasické manuální, tak moderní dvouspojkové (PowerShift) i klasické automatické s hydrodynamickým měničem (Geartronic). Vzájemná kombinace motorů s převodovkami či dokonce s pohonem všech kol se odvíjí od následujícího klíče:

1,6 Turbo, 110 kW (V60 T3): přední pohon + 6 st. manuál
1,6 Turbo, 132 kW (V60 T4): přední pohon; 6st. manuál nebo 6 st. Powershift
2,0 Turbo, 149 kW (V60 2,0 T): přední pohon; 6 st. manuál nebo 6 st. PowerShift
2,0 Turbo, 176 kW (V60 T5): přední pohon; 6 st . manuál nebo 6 st. PowerShift
3,0 Turbo, 224 kW (V60 T6): pohon všech kol AWD + 6 st. automat Geartronic

1,6 Turbodiesel, 85 kW (V60 1,6 D DRIVe): pohon předních kol + 6 st. manuál
2,0 Turbodiesel, 120 kW (V60 D3): přední pohon; 6 st manuál nebo 6st. Geartronic
2,4 Turbodiesel, 150 kW (V60 D4): přední pohon + 6 st. manuál nebo 6 st. Geartronic; alternativně AWD + 6 st. automat Geartronic

Podrobnější technické údaje doplníme později 

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Volvo

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč