Nové Volvo V60: švédské kombi k nepoznání
Nové Volvo S60 dostává svou variantu kombi. Jmenuje se V60 a stejně jako výchozí sedan výrazně vybočuje z dosavadních seversky chladných a stroze účelových linií. Na pořadu dne je dynamický, ba až nezvykle emotivní design, který dokonce z profilu mírně evokuje siluetu kombi verze „trojkového“ BMW. Možná je v tom i kus skrytého poselství…
Nové Volvo V60 nenahrazuje ve výrobním programu starší model V70 (ten je o poznání prostornější a svou technikou hodně blízký top-modelu S80), spíše chce zaujmout ty, kterým zas tolik nezáleží na prostoru a naopak hledají nekonformního společníka pro to, čemu se dnes s oblibou říká aktivní životní styl. O lukrativnosti tohoto segmentu nejlépe vypovídají prodeje vozů jako Audi A4 Avant i výše zmíněného BMW 3 Touring.
Skok v jízdních vlastnostechPomyslnou inspiraci trojkovým bavorákem lze ještě více než v siluetě vypozorovat v ambicích, které nové Volvo V60 má. Výrobce slibuje velmi agilní a zábavné jízdní vlastnosti, které by měly být nejvíce znát právě u verzí pro evropské trhy- stejně jako u nové S60 jsou verze pro Evropu osazeny znatelně sportovnějším naladěním podvozku než např. pro zámoří.
Poměrně chvályhodnou vlastností nové V60 je, že i nejlevnější verze půjde dovybavit příplatkovým systémem elektronicky řízených tlumičů FOUR-C. Systém Corner Traction Control, který v zatáčkách intuitivně přerozděluje hnací moment na potřebnější kolo přibrzděním toho protějšího, je vlastně pouze rozšířením stabilizace DSTC o další funkci.
Malý kufr, velká variabilita
Zavazadelník s objemem pouze 430 litrů se zdá být v kategorii vozů kombi s délkou 4,6 metru zklamáním, převážení rozměrnějších předmětů však u něj není neřešitelný problém. Zadní sedadla s elektricky sklopitelnými opěrkami hlavy jsou dělena v poměru 40:20:40 a sklopit do roviny lze i opěradlo spolujezdce vpředu.
Tradiční důraz na bezpečnost se odráží mimo jiné i v nabídce systému rozpoznávání chodců „Pedestrian Detection“ či systému automatické aktivace brzd „City Safety“ při hrozící kolizi s automobilem jedoucím vpředu. Nabídka bezpečnostní i komfortní výbavy zhruba odpovídá sedanu S60, včetně špičkového audiosystému Premium Sound s 12 reproduktory a 7“ displejem pro vrcholné verze.
Osm motorů, tři převodovky, dva pohony
Volvo V60 vstupuje na trh hned s osmi přeplňovanými motory, pět z nich je benzínových, tři vznětové. Zajímavostí je nejvýkonnější diesel 2,4 D4 (jde o řadový pětiválec, stejně jako u 2,0 D3), který má dvoustupňové přeplňování dvojicí nestejně velkých turbodmychadel.
Benzínový 2,0 Turbo (někdy též 2,0 GTDi) má turbodmychadlo integrované přímo do sběrného výfukového potrubí.
Převodovky jsou v nabídce jak klasické manuální, tak moderní dvouspojkové (PowerShift) i klasické automatické s hydrodynamickým měničem (Geartronic). Vzájemná kombinace motorů s převodovkami či dokonce s pohonem všech kol se odvíjí od následujícího klíče:
1,6 Turbo, 110 kW (V60 T3): přední pohon + 6 st. manuál
1,6 Turbo, 132 kW (V60 T4): přední pohon; 6st. manuál nebo 6 st. Powershift
2,0 Turbo, 149 kW (V60 2,0 T): přední pohon; 6 st. manuál nebo 6 st. PowerShift
2,0 Turbo, 176 kW (V60 T5): přední pohon; 6 st . manuál nebo 6 st. PowerShift
3,0 Turbo, 224 kW (V60 T6): pohon všech kol AWD + 6 st. automat Geartronic
1,6 Turbodiesel, 85 kW (V60 1,6 D DRIVe): pohon předních kol + 6 st. manuál
2,0 Turbodiesel, 120 kW (V60 D3): přední pohon; 6 st manuál nebo 6st. Geartronic
2,4 Turbodiesel, 150 kW (V60 D4): přední pohon + 6 st. manuál nebo 6 st. Geartronic; alternativně AWD + 6 st. automat Geartronic
Podrobnější technické údaje doplníme později