Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3 | Autanet.cz

Nový Citroën DS4 navazuje na menší model DS3

27. 05. 2011
Sdílet článek

Citroën DS4, který se dostává na trh ve druhém čtvrtletí roku 2011, rozšiřuje řadu DS. Citroën DS4 nabízí výrazné vymezení z hlediska stylu, pocitů, architektury a elegance. Jde o nový tvar automobilu, který díky svým vlastnostem odpovídá všemožným potřebám a nabízí současně více půvabů a dynamiky.

Citroën DS4 byl zvolen „Nejhezčím autem roku“ v soutěži, v které hlasovalo více než 60 000 automobilových příznivců z 62 zemí. Toto ocenění bylo uděleno během 26. Mezinárodního automobilového festivalu.


Výrazný a exkluzivní Citroën DS4 nabízí nové pocity z řízení, zejména díky své zvýšenému tvaru, panoramatickému čelnímu sklu a místu řidiče, které v sobě spojuje principy kupé a komfort sedanu. Jízdní vlastnosti vozu si s jeho stylem v ničem nezadají, takže Citroën DS4 garantuje jedinečný kontakt se silnicí a řidiče vyzývá k úniku, k cestě.

S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm drží Citroën DS4 slib, který se spíše podobá výzvě: zajistit v dynamickém kupé multifunkčnost a uživatelsky příjemné funkce. Výzva byla splněna, především díky 3 místům vzadu, na která se nasedá nenápadnými dveřmi, jež dokonale splývají s celým vozem, ale také díky velkému zavazadlovému prostoru a řadě odkládacích přihrádek.

I při pohledu zezadu vyzařuje z Citroënu DS4 exkluzivita jeho siluety. Hutný a pevný tvar odpovídá závazku značky ohledně exkluzivity řady DS. Několik příkladů: chromovaná lišta na spodní části nárazníku a horizontální lišty světel, která svítí ve dne i v noci, podtrhují vzhled zadních světel a vytváří dosud nevídaný bumerangový dojem.

Z kabiny Citroënu DS4 vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance. Zaujme obepínající sedadlo řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Propracovaná palubní deska, která je mimořádně příjemná na dotek, zejména díky použití pružného materiálu (slush nebo kůže) s charakteristickým zrnitým povrchem. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru.

Citroën DS4 poskytuje dojem, že je přilepený k silnici, a cestujícím nabízí za všech okolností pocit bezpečnosti. Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, což jsou osvědčená řešení určená speciálně pro „zvláštní“ typy vozů.

Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na použitém motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími úroveň brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.

Tento nový model řady DS bude při svém uvedení na trh vybaven dvěma naftovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi benzínovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a konečně nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkony a potěšení z řízení na vynikající úrovni – výkon 147 kW, maximální točivý moment 275 Nm při 1 700 ot/min a emise pouhých 149 g CO2 / 100 km! Všechny uvedené motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.

Konstruktéři Citroënu DS4 chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, který je u dynamických tvarů vozů terčem časté kritiky, proto ho vybavili zadními dveřmi, které dokonale zapadají do stylu celého vozu. Objeví se totiž až poté, co dojde k aktivaci kliky zabudované do rámu dveří.

Další předností Citroënu DS4 z hlediska multifunkčnosti a prostornosti je jeho zavazadlový prostor, který má podle metody VDA více než 370 litrů a je tedy na úrovni tradičního hatchbacku.

Interiér Citroënu DS4 nabízí kromě svého designu a prostoru i řadu prvků výbavy, funkcí, novinek vytvořených v rámci „Kreativní technologie“ tak, aby sloužily řidiči i celé posádce.

Audio systém se softwarem typu DAW umožňuje rozložení zvuku do prostoru, díky čemuž zaručuje tento nový systém velmi věrnou reprodukci zvuku. Přední sedadla jsou s masážní funkcí a elektricky nastavitelným bederním nastavením opěrek u sedadla řidiče a jeho spolujezdce. Řidič si může zvolit 3 úrovně intenzity klimatizace (slabá, průměrná, silná).

Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant.

Citroën DS4 je vybaven funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně za pomoci zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah.

Přední mlhové světlomety se statickým osvětlením křižovatek přisvětlují vnitřek zatáček a tím zvyšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°.

Systém sledování mrtvého úhlu funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/hod. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 metrů za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 metru kolem boku auta.

Cena automobilu se bude pohybovat od 460 000 Kč do 670 000 Kč podle motorizace a výbavy.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Citroën Česká republika / red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč