Nový Ford Ranger se pyšní silnějšími motory, větší přepravní kapacitou a luxusnější výbavou
Zcela nový Ford Ranger, zatím poslední člen nové generace globálních modelů značky Ford, se představil světové veřejnosti na autosalonu v australském Sydney. K velkolepé tradici pick-upů Ford Ranger nový model přidává také prostorný, komfortní a velkoryse vybavený interiér a sofistikovaný zážitek z jízdy, jaký lze obvykle očekávat pouze od moderních osobních automobilů.
Za své postavení jednoho z technicky nejvyspělejších vozů ve své kategorii vděčí nový Ranger skutečnosti, že byl vyvinut na základě zcela nové globální platformy pro kompaktní pick-upy.
- Výrazný, silný a sebevědomý, takový je zcela nový Ford Ranger, který přinese do kategorie kompaktních pick-upů dosud nevídanou kombinaci síly, přepravní kapacity a funkční výbavy
- Tři nové motory, z toho dva vznětové agregáty Duratorq TDCi s točivým momentem až 470 Nm, v kombinaci s novými šestistupňovými převodovkami
- Nové prvky výbavy a důmyslné technologie jako systém dynamické adaptace na aktuální zatížení, systém stabilizace přívěsu, hlasové ovládání nebo parkovací kamera (která se ve třídě kompaktních pick-upů objevuje vůbec poprvé) řadí Ford Ranger nové generace k technicky nejvyspělejším modelům v tomto segmentu
Platforma je určena pro vozy Ford a Mazda a její vznik byl iniciován aktuální celosvětovou strategií ONE Ford (jeden Ford). Nahrazuje hned dvě v současnosti používané platformy a zákazníkům po celé planetě přináší dosud nevídanou úroveň technické vyspělosti. Příkladem je zadní parkovací kamera, hlasové ovládání, systém dynamické stabilizace přívěsu nebo systém dynamické adaptace na aktuální zatížení.
Nový Ranger byl od začátku vyvíjen tak, aby mohl být nabízen ve více než 180 zemích na pěti kontinentech. K dostání bude jako úplná modelová „rodina“ kompaktních pick-upů se čtyřmi různými variantami karoserie, pohonem zadních nebo všech čtyř kol, dvěma úrovněmi světlé výšky a čtyřmi stupni výbavy (v závislosti na konkrétním trhu).
Ranger se těší dlouhotrvajícímu úspěchu nejen v Evropě, na jejíž trhy byl uveden v roce 1997. Celosvětově patří tento model již téměř dvacet let k nejoblíbenějším pick-upům značky Ford a miliony zákazníků nedají dopustit na jeho vyhlášené přednosti – ohromnou nosnost, schopnost vypořádat se s těžkými přívěsy a nezničitelnost i v těch nejnáročnějších provozních podmínkách.
Zcela nový Ford Ranger dokáže ještě více, ale zároveň získal moderní, svalnaté vzezření, z nějž vyzařuje síla a robustnost. Působí dojmem sebejistého jedince, který nemusí nic předstírat. Svěží, moderní design jeho exteriéru vyjadřuje typickou osobitost pick-upů značky Ford. Designéři nazývají tento nový vzhled „robustností pro 21. století“.
Ty nejlepší myšlenky designového „jazyka“ značky Ford nalezly uplatnění také v interiéru. Designéři se při hledání souhry mezi formou a funkcí nechali inspirovat mimo jiné ergonomickým elektrickým nářadím DEWALT® nebo odolnými hodinkami G-Shock® . Například ochranné překrytí přístrojů vypadá nesmírně efektně, ale ukazatele zůstávají pro řidiče jasně čitelné.
Muskulární vzhled nového Rangeru nalézá oporu i pod kapotou – zákazníci budou moci vybírat ze tří nových motorů:
- Nový řadový čtyřválec Ford Duratorq TDCi 2,2 l s nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 375 Nm
- Agilní a hospodárný nový řadový pětiválec Ford Duratorq TDCi 3,2 l s nejvyšším výkonem 147 kW (200 koní) a mohutným točivým momentem 470 Nm
Na vybraných trzích bude Ranger nabízen rovněž s novým zážehovým motorem o zdvihovém objemu 2,5 l.
K dispozici jsou dvě nové převodovky, šestistupňová manuální a samočinná se stejným počtem rychlostních stupňů. Modely s pohonem všech čtyř kol jsou osazeny osvědčenou elektronicky ovládanou přídavnou převodovkou, která umožňuje řidiči kdykoli přepínat mezi režimy 4x2 a 4x4 tlačítkem na středové konzole mezi sedadly. Je-li zapotřebí více točivého momentu nebo naopak silnější brzdný moment motoru při sjíždění klesání s plně zatíženým vozem, lze stejně snadno zvolit redukovaný převod.
K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 232 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy až nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem.
Když se k tomu přidají nové jízdní a bezpečnostní technologie, je vedoucí postavení Rangeru v této automobilové kategorii právě tak neohrožené jako jeho mocný, nic nepředstírající vzhled.
Začátkem příštího léta zahájí Ford výrobu nového Rangeru v thajském Rayongu, odkud budou vozy distribuovány na trhy v Asii a Tichomoří. Později bude Ranger vznikat také v Argentině a Jižní Africe, kde Ford v současné době adaptuje své tamější provozy na výrobu tohoto nového modelu.
Přestože Ford nepočítá s jeho prodejem ve Spojených státech a Kanadě, bude nový Ranger k dostání na více než 180 trzích po celém světě. Stane se tak jedním z nejrozšířenějších produktů značky Ford. Těžko si představit výmluvnější svědectví o významu kompaktních pick-upů v mnoha oblastech světa a o postavení, které z toho pro Ranger plyne v rámci globálního produktového portfolia Fordu.
Pick-up pro celý svět
Ve zcela novém Rangeru se odráží hluboké porozumění společnosti Ford pro provozovatele kompaktních pick-upů z celého světa, stejně jako detailní znalost jejich potřeb.
„Kompaktní pick-upy jsou pro zákazníky v mnoha částech světa nesmírně důležité,“ řekl Jim Farley, viceprezident skupiny Ford pro marketing, prodej a servis. „V řadě případů je to jediné vozidlo v domácnosti a živitel rodiny ho používá k obživě. Tito lidé potřebují pick-up, který udělá svoji práci – a budou fascinováni tím, jak jim důmyslné technologie nového Rangeru tu práci usnadní. Stále častěji také žádají stejnou úroveň výbavy, technologií, prostornosti a kultivovanosti, jaká se očekává od osobního vozu, a Ranger je i v tomto směru velmi inovativní.“