Nový Ford Transit Custom - ještě blíže k osobáku
Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu Ford představil nový Transit Custom, který se má stát zcela novým druhem užitkových vozidel. Novému Transitu nebude chybět styl, pracovitá praktičnost ani výbava známá z osobních aut.
Na veletrhu užitkových automobilů v britském Birminghamu je ve světové premiéře vystavován nový Transit Custom, který se začne prodávat ještě letos. Transit Custom je novou generací užitkových vozů s nosností do jedné tuny, který nabízí nevídanou kombinaci stylu, jízdních vlastností a funkční výbavy. Interiér připomínající osobní vozy a mimořádně vyspělý jízdní projev mají za cíl podstatně rozšířit cílovou skupinu Transitu.
Úkolem nového Transitu je oslovit mnohem širší skupinu živnostníků, řemeslníků i drobných podnikatelů. Jakkoli se nový Transit Custom svým pohodlím a jízdním projevem prakticky vyrovná osobním vozům, neztratil podle automobilky Ford nic z vyhlášené robustnosti a užitné hodnoty Transitu. Nabízí prvotřídní přepravní kapacitu a nízké provozní náklady, vyplývající mimo jiné z nejnižší spotřeby paliva v dané třídě. „Transit Custom je zcela nový druh užitkového Fordu,“ řekl Jesus Alonso, ředitel marketingu a prodeje užitkových vozů ve Ford of Europe. „Jedná se o stylovou a moderní dodávku, na niž budou majitelé hrdí, ale která neztratila nic z pracovitosti, jaká se od Transitu očekává.“ „Uvedení této nové řady znamená začátek dalekosáhlé transformace globálního programu užitkových vozidel Ford. Vzhledem k tomu, že v následujících měsících představíme další nové modely, bude rok 2012 pro naše aktivity v kategorii užitkových automobilů nesmírně zajímavý.“Zcela nový Transit Custom na sebe okamžitě strhává pozornost výrazným novým exteriérem, který ztělesňuje tytéž principy kinetického designu jako osobní vozy značky Ford. „Zákazníci chtějí, aby jim jejich automobil přinášel moderní a profesionální image, a nový Transit je rozhodně nezklame,“ vysvětlil Paul Campbell, šéfdesignér Ford of Europe. „Dali jsme mu stylový, moderní vzhled, jejž uvítají firmy všech velikostí.“ „Pořád je to Transit, takže má úžasně praktický prostor pro náklad, ale sportovnější postoj a výrazně stoupající linie boků udělují Transitu Custom velmi výrazný vzhled.“
Transitu Custom dotvářejí typické znaky kinetického designu, jako jsou lichoběžníková maska chladiče, robustní linie pontonu a zvýrazněné lemy blatníků. Již od začátku nabídne Transit Custom výběr ze dvou délek rozvoru, SWB (celková délka vozu 4,97 m) a LWB (celková délka vozu 5,34 m), aby si každý zákazník mohl vybrat ideální přepravní kapacitu pro své konkrétní potřeby.
Pod svým stylovým exteriérem zůstává nový Transit Custom naprosto věrný tradici Transitu: nabízí nejlepší přepravní vlastnosti ve své třídě spolu s mnoha inovativními řešeními pro snazší manipulaci s nákladem. Nákladový prostor (6 m3 SAE s nainstalovanou přepážkou) překonává podle Fordu všechny přímé konkurenty a vyznačuje se řadou unikátních vlastností či nápaditých inovací (optimalizovaný design přepážky i nákladového prostoru umožňuje verzi SWB pojmout tři europalety, naložené do výšky nejméně jednoho metru, průvlak v přepážce umožňuje přepravovat uvnitř vozu předměty o délce až tři metry, nejlepší šířka mezi podběhy ve třídě umožňuje přepravu širokých předmětů, jako jsou například standardní stavební desky 2440 mm x 1220 mm, nejširší a nejvyšší boční posuvné dveře ve třídě pro snazší manipulaci s nákladem, integrovaný střešní nosič je zabudovaný přímo do střechy, a pokud není využíván, lze jeho příčníky rychle sklopit, aby nezvyšovaly spotřebu paliva a průjezdní výšku (pod dva metry u všech verzí s výjimkou řady 330), • upevňovací body pro zajištění nákladu jsou umístěné na bočnicích, takže podlaha zůstává zcela plochá, zátěžová krytina podlahy je velmi odolná a snadno se čistí).
Transit Custom bude nabízen v několika variantách celkové hmotnosti vozidla, přičemž rozsah užitečného zatížení činí 600 až 1400 kg v závislosti na zvoleném provedení. „Nový Transit je sice stylovější, ale zároveň také funkčnější,“ řekl Barry Gale, šéfkonstruktér užitkových automobilů z Ford of Europe. „Nové prvky, které jsme zahrnuli do nákladového prostoru, zefektivňují každodenní úkony a tím usnadňují zákazníkům práci.“
Moderní a na řidiče orientovaný interiér s prostorově tvarovanou palubní deskou kombinuje stylový vzhled s mnoha odkládacími prostory pro láhve, telefony nebo dokumenty. Ke komfortu řidiče přispívá o 30 mm větší rozsah podélného seřízení sedadla, možnost výškového seřízení sedadla a také volant seřiditelný v obou osách. Řidič může využívat služeb některé z mnoha vyspělých asistenčních technologií: nabízí se mu hlasové ovládání SYNC, parkovací kamera, v případě nehody nouzová asistence,
Transitu Custom podtrhují také pečlivě naladěné jízdní vlastnosti. Svým přirozeným chováním na silnici a snadnou ovladatelností tento model připomíná osobní vozy značky Ford. Základem je zde nově vyvinutá platforma pro užitkové automobily Ford, jejíž torzní tuhost je o celých 37% vyšší. Pečlivým naladěním zavěšení, odpružení a tlumení i řízení dosáhli technici Fordu lepšího jízdního komfortu a preciznější ovladatelnosti. Podobně jako nový Ford Focus dostal i Transit Custom nejmodernější elektronický stabilizační program (ESP) se systémem stranového přesměrovávání točivého momentu (TVC) pro lepší trakci a stabilitu v zatáčkách. Tužší konstrukce spolu s cíleným potlačením nežádoucích zvuků a vibrací znamená pro řidiče citelně tišší pracovní prostředí – srozumitelnost hovoru v kabině se zlepšila o 9%. V zájmu co nejlepší ochrany cestujících má Transit Custom optimalizovanou konstrukci, v níž byla poprvé v historii tohoto modelu použita ocel s příměsí bóru. Karoserie je z více než 40% tvořená různými druhy vysokopevnostní oceli. Další novinkou je zdokonalený zádržný systém. Vedle čelního airbagu řidiče a spolujezdce a v sedadlech uložených 3D bočních airbagů si zákazníci budou moci zvolit také airbagy stropní. K vyšší bezpečnosti při nehodě přispívá i horizontálně deformovatelný sloupek řízení.
Zdokonalený vznětový agregát Ford 2.2 Duratorq TDCi bude k dispozici ve třech stupních nejvyššího výkonu (74, 92 a 114 kW). Za přispění systému stop-start, montovaného sériově do všech verzí splňujících Euro V, dosahuje kombinované spotřeby 6,6 l/100 km. Oproti současnému Transitu s ekvivalentní motorizací to znamená pokles až o 8%. Interval údržby činí dva roky / 50 000 km. Záruka na prorezavění karoserie činí 12 let.
Představení Transitu Custom je dalším krokem na cestě k úplné generační obměně užitkových modelů značky Ford do roku 2014. Nový Transit se začne jprodávat v Evropě v druhé polovině letošního roku ve verzích Van, Kombi Van i Kombi. V Severní Americe tento model k dostání nebude, přičemž ještě letos Ford odhalí i větší verze Transitu s vyšší nosností. Ty se budou prodávat po celém světě včetně Severní Ameriky a k dostání budou také ve variantě s pohonem zadních kol.