Nový Mercedes-Benz CLS (C218): čekejte i čtyřválec
Automobilka Mercedes-Benz včera uvolnila první várku oficiálních fotografií nové generace velkého čtyřdveřového kupé CLS. Nese interní označení C218, což jde trochu proti přirozené logice, neboť předchůdce byl označován číslem o jednotku vyšším. A stejně jako dřív bude tento model ve své podstatě technickým derivátem aktuální třídy E (W212)
Ačkoliv samotná silueta zůstává nadále bez dramatických změn, v duchu současného designérského jazyka automobilky znatelně přibylo dynamických hran. CLS už nechce být tak uhlazená jako dřív, drze dává najevo své svaly a příchodu očekávaného mnichovského rivala se rozhodně nebojí. Za výhružným postojem novinky však lehce pokulhává „až příliš“ elegantní klesající záď s mandlovými svítilnami, která jako by se snad chtěla od nové dramatičtější podoby CLS úplně distancovat… Přední světlomety jsou složené kompletně z LED diod- je jich tam celkem 71.
Vevnitř všechno jinakVelkou změnu prodělal interiér, který na rozdíl od předchůdce působí hodně „chladně“ a technicistně. Namísto krémové kůže a kořenového dřeva mu budou sedět spíše temné barvy a karbonový dekor, také tubusy přístrojů a sportovní tříramenný volant ukazují na pomyslný posun někam směrem k AMG. Celkově je palubní deska velmi zdařilá a odpovídá novému dynamickému směřování tohoto modelu. Trochu diskutabilní může být jen to, že se volič automatické převodovky 7G tronic přestěhoval pod volant jako u ryze komfortních sedanů třídy E a S, manuální zásah do řazení je však dobře skrytými pádly pod volantem zachován.
Od čtyřválce po osmiválec
O technických podrobnostech toho času automobilka mlčí, zřejmě si je nechává až na Pařížský autosalon, kde bude mít CLS světovou premiéru. Zasvěcení však vědí, že jako úplně první nastoupí dvě varianty: CLS 350CGI s atmosféricky plněným přímovstřikovým zážehovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 225 kW a točivém momentu 370 N.m při 3500-5250/min. Na svou objemovou kategorii se vyznačuje neskutečně nízkou spotřebou, ostatně více o tomto motoru (a i o novém osmiválci pro výkonnější verzi CLS 500) najdete zde.
Tou druhou verzí je právě zmíněný CLS 500 s novým benzínovým osmiválcem 4,7 Biturbo s výkonem 320 kW a hrozivým točivým momentem 700 N.m při 1800/min. S ním by měl Mercedes CLS 500 pokořit „stovku“ za 4,9 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, stejně jako u slabšího šestiválcového modelu.
O dalších verzích můžeme jen spekulovat, nicméně dle dobře informovaného zdroje bychom měli v budoucnu očekávat tuto ucelenou paletu:
CLS 250 CDI: diesel 2,2 biturbo (150 kW)
CLS 350 CDI: diesel 3,0 turbo (195 kW)
CLS 350 CDI 4Matic: viz výše
CLS 350 CGI: benzín 3,5 (225 kW)
CLS 500: benzín 4,7 biturbo (320 kW)
CLS 500 4Matic: viz výše
CLS 63 AMG: benzín 5,5 biturbo (400 kW)
Čtyřválec 250 CDI může výrazně napomoci odbytu zejména v Německu, kde jsou základní motorické varianty čím dál oblíbenější, navíc jistě výrazně stlačí cenu pod úroveň šestiválcových modelů.
V případě modelů CLS 350 CDI se bude jednat o nedávno posílený třílitr, který si odbyl premiéru v modelu S350 BlueTec (190 kW a 620 N.m). Plní emisní normu Euro6 a používá katalyzátoru SCR a vstřikování syntetické močoviny pro redukci oxidů dusíku. Verze pro CLS by ale měla mít ještě dále zvýšený výkon, zhruba o 5 kW.
Vrcholná verze CLS 63AMG pak využije nový dvojitě přeplňovaný osmiválec 5,5 litru s výkonem 400 kW a točivým momentem 800 N.m., který byl avizován již u modernizovaného kupé CL.
K novému CLS se samozřejmě ještě vrátíme s podrobnostmi.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------