Nový Seat Alhambra: Sportovnější dvojče Sharanu?
Po neskutečných patnácti letech existence první generace Alhambry (výrazně modernizované v roce 2000), konečně dojde k výměně stráží. Nová Alhambra je po technické stránce opět dvojčetem nového Volkswagenu Sharan, španělská značka však chce své až sedmimístné MPV pojmout emotivněji a snad i sportovněji. Otázkou je, jak toho chce při unifikované technice dosáhnout. Nebo že by na to stačil jen dynamičtější design?
Nová Alhambra po vzoru nového Sharanu pořádně vyrostla, ostatně v přímém porovnání s předchůdcem je o 22 cm delší a 9 cm širší. Celková délka nyní dosahuje hodnoty 4,85 metru. Díky tomu údajně na třetí řadě naleznou dostatek místa i dospělí.
Stejně jako německý Sharan má Alhambra praktické posuvné zadní boční dveře, umožňující pohodlné nastupování na druhou i třetí řadu sedadel. Na přání jsou tyto dveře posuvné elektricky. Alhambra se bude dodávat v pěti, šesti nebo sedmimístném provedení.
Díky systému Easy Fold není třeba sedadla druhé a třetí řady vyndávat z vozu, protože je lze jednoduchými úkony složit do podlahy. Sedadla druhé řady jsou podélně posuvná, za příplatek lze dostat i sedadla s integrovanými dětskými sedačkami. Zavazadelník vytěžil z celkově větších rozměrů hodně- při pětimístné konfiguraci interiéru je jeho základní objem 885 litrů, při využití pouze dvou sedadel vpředu dosahuje kapacita dokonce až 2297 litrů!
Motory: Pouze TSI a TDI
Jako u Sharanu jsou použity výhradně „koncernové“ motory TSI a TDI, tedy vždy s přímým vstřikem paliva a přeplňováním turbodmychadlem.
U benzínových je základem malý 1,4 TSI s výkonem 110 kW, větší 2,0 TSI s výkonem 147 kW se však u takto rozměrného a těžkého vozu zdá být rozumnější volbou.
Známý dvoulitr 2,0 TDI-CR common rail, nově dodávaný s účinným katalyzátorem SCR (Selective Catalytic Reduction), bude k dispozici ve dvou výkonových provedeních- 103 kW a 125 kW. Systém Start-Stop je už v sérii, stejně jako inteligentní alternátor pro rekuperaci energie pomalování.
Dle údajů výrobce se slabší verze 2,0 TDI s výkonem 103 kW může pochlubit suverénně nejnižší spotřebou paliva ve svém segmentu- 5,5 l/100 km (CO2: 143 g/km).
Bude i DSG a automatický parkovací asistent
Některé motorizace se budou na přání dodávat s dvouspojkovou automatikou DSG. Také pro Alhambru bude k dispozici veškerá technika dostupná u Sharanu, za příplatek tedy lze pořídit namátkou třeba natáčecí bi-xenonové světlomety s asistentem dálkových světel či parkovací asistent s automatickým řízením, který dokáže ve vlastní režii zaparkovat Alhambru dokonce i do těsné mezery, a to i napříč ke směru jízdy. Sledovat dění bezprostředně za vozidlem umožňuje zadní kamera. Úžasné prosvětlení interiéru zajistí zase panoramatické střešní okno, které je trojnásobně větší než konvenční posuvné střešní okno. K dipsozici je i třízónový Climatronic.
Špičková bezpečnost bez příplatku
V základu disponuje Alhambra velmi bohatou bezpečnostní výbavou, jmenujem například 7 airbagů (ten nepárný je kolenní pro řidiče), ABS s brzovým asistentem, stabilizace ESP+ funkce pro stabilizaci přívěsu, elektrická dětská pojistka pro zadní posuvné dveře, ukazatel tlaku vzduchu v pneumatikách atd.
Alhambra, která se bude dodávat v tradičních verzích Reference a Style, se na náš trh dostane na podzim. Do té doby už budou určitě podrobnější technické údaje k dispozici