Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem | Autanet.cz

Nový VW Jetta: nechce být stále jen Golf s kufrem

16. 06. 2010
Sdílet článek

Volkswagen se svými sedany odvozenými od úspěšného Golfu nikdy moc štěstí neudělal. Evropským zákazníkům zas tolik nezáleželo na tom, zda se jmenují Jetta, Vento nebo Bora, nikdy v nich neviděli svébytný a nějak zvlášť přitažlivý model. Vždy to pro ně byl jen „Golf s kufrem“. Ale v té nové přece jen nějaké kouzlo je, podobnost s Golfem je alespoň po designové stránce dobře potlačena

Jetta vždy hodně spoléhala na zámoří, tam v ní nikdo žádnou hlubokou filozofii nehledal a vcelku dobře se prodávala jako cenově dostupný rodinný sedan. Tamního zájmu si také Volkswagen náležitě váží a tak se premiéra nové Jetty (kód A6) odehrála rovnou na Times Square v New Yorku. Ale na Evropu samozřejmě také dojde, byť se sem bude muset plavit až z Mexika, kde ji VW bude vyrábět.


S rozměry 4,64 m (délka), 1,78 m (šířka) a 1,45 m (výška) se nová Jetta, jejíž podobu naznačil koncept New Compact Coupe, docela nebezpečně blíží Passatu. A možná ho po stránce zdařilosti a čistoty designu i překonává. Zejména lehce klesající zadní část by na sobě s klidem snesla i logo čtyř kruhů a ani přední část se světlomety ve stylu VW Polo nevypadá vůbec špatně. Být tak k dispozici i podobně zdařilá verze kombi, možná by se i ledy v evropské střední třídě pohnuly.
Cestující na zadních sedadlech ocení zvětšení prostoru pro kolena o téměř 7 cm, cestující vpředu zase výrazně modernizovanou palubní desku, která už není pouhým plagiátem té v Golfu, byť se jí možná na první pohled trochu podobá.

Svébytnost končí u techniky
Asi ani největší fantasta si nedokáže představit, že by Volkswagen novou Jettu osadil něčím jiným, než právě podvozkem Golfu a agregáty, které známe prakticky ze všech „masových“ modelů tohoto koncernu. Stydět se ale určitě není za co, motory budou zastoupeny moderními přeplňovanými přímovstřikovými čtyřválci 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (90 a 118 kW) a 2,0 TSI (147 kW), commonrailové diesely budou zatím jen dva- 1,6 TDI (77 kW) a 2,0 TDI (103 kW).

Převodovky jsou standardně šestistupňové manuální, alternativně lze k motorům 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI získat dvouspojkovou automatiku DSG (7 st. pro 1,4 TSI, pro dvoulitry 6 st.)
Do budoucna se nejslabší benzín a nejslabší diesel rozrostou o zvláště úsporné verze Blue Motion, které hodnotami 5,3 l/100 km (1,2 TSI BM) a 4,1 l/100 km (1,6 TDI BM) budou patřit k nejlepším ve střední třídě.

Výrobce zatím neupřesnil ani datum evropského prodejního startu, na druhém břehu Atlantiku však má být nová Jetta k mání počátkem podzimu za ceny od 15.995 dolarů.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Volkswagen

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Peugeot 208

Rok výroby 2022

340 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč