Opel Corsa "2010": Více síly, vyšší komfort, nižší spotřeba...
Nová škála motorů s vyššími výkony a nižší spotřebou, lepší jízdní vlastnosti díky přepracovanému podvozku a nově nastavenému řízení. Nabídku obohacuje nová superúsporná verze Corsa 1,3 CDTI EcoFLEX se spotřebou jen 3,7 l/100 km
Corsa „2010“ je výkonnější, hospodárnější a díky změnám na podvozku slibující ještě více radosti z jízdy a řízení. Konstruktéři automobilky Opel se zaměřili především na pohonné jednotky, takže spotřeba motorů Corsy poklesla až o 13 procent, důkladně přepracovaný je i podvozek a nově naladěné je také řízení. Kromě lepších jízdních vlastností řidič samozřejmě ocení i vyšší výkony motorů modernizované Corsy.
Všechna tato vylepšení doprovází v Německu uvedení řady speciálních modelů, jako jsou např. sportovně stylizovaná řada Color Line (s verzemi Color Race, Color Edition a Color Wave), chlubící se výrazným stylingem karoserie a atraktivními 17“ litými koly. Jako připomínku 111 výročí výroby automobilů uvádí Opel také limitovanou edici modelů Corsa 111.
Opel Corsa se nabízí jako třídveřový, sportovněji stylizovaný hatchback, a na rodinu více orientovaný pětidveřový model. Osobitým rysem modernizované Corsy je zřetelný tlak automobilky Opel na zavádění nejvyspělejších technologií za dostupné ceny do všech automobilových tříd – a tak i kompaktní Corsa se může pochlubit např. adaptivními halogenovými světlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), vyhřívaným volantem, aktivními opěrkami hlav u předních sedadel, zařízením pro usnadnění rozjezdů do kopce HSA (Hill Start Assist), panoramatickým střešním oknem nebo unikátním integrovaným záďovým nosičem jízdních kol FlexFix.
Corsa je velmi populárním modelem v celé Evropě a připisuje si asi 30 procent ze všech prodejů automobilky Opel. Kromě svého sportovního šarmu a skvělých jízdních vlastností totiž svým majitelům přináší i vysokou kvalitu – známá a respektovaná německá expertní agentura DEKRA (Deutscher Kraftfahrzeug-Überwachungs-Verein) ve své pravidelné zprávě „Defect Report 2010“ vyhodnotila Corsu jako nejlepší model s nejnižším počtem poruch (2,4 %) ze všech testovaných vozů.
Více výkonu, nižší spotřeba
Škála motorů nové Corsy začíná u litrového zážehového tříválce o výkonu 48 kW a točivém momentu 90 N.m (dříve 88 Nm). Má nyní o 13% nižší spotřebu- 5,0 l/100km a emise CO2 poklesly ze 134 g/km na 117 g/km.
Lepší parametry má i motor o objemu 1,2 l, který dostal variabilní časování ventilů, díky čemuž má čtyřválec 1,2 l nyní výkon 63 kW a točivý moment 115 Nm (dříve 59 kW a 110 Nm). Zároveň má nový motor o 11 procent nižší spotřebu a poklesly i emise CO2 (5,3 l/100 km a 124 g/km versus 5,8 l/100 km a 139 g/km). S automatizovanou převodovkou Easytronic je pokles spotřeby a emisí CO2 ještě výraznější – spotřeba poklesla o 13 procent na 5,1 l/100 km a emise na 119 g/km CO2 (dříve 5,7 l/100 km a 137 g).
Na některých trzích se nabízí verze o výkonu 51 kW/70 k, jejíž spotřeba činí 5,3 l/100km a emise CO2 124 g/km.
Nový motor 1,4 l má nyní o 2 mm delší zdvih, čímž se zdvihový objem zvětšil na 1398 cm3 a dostal variabilní časování ventilů. Motor 1.4 má nyní výkon 74 kW a točivý moment 130 Nm (dříve 66 kW/90 k a 125 Nm). Kromě lepších dynamických parametrů má výkonnější motor o 12 procent nižší spotřebu (5,5 l/100 km) a emise CO2 poklesly na 129 g/km. Z klidu na 100 km/h dokáže Corsa 1.4 zrychlit za pouhých 11,9 sekundy.
Verze motoru 1.4 o výkonu 64 kW má s převodovkou s širším odstupňováním stejný točivý moment, spotřebu 5,3 l/100km a emise CO2 125 g/km, zatímco při propojení motoru s převodovkou s těsnějším odstupňováním činí spotřeba 5,5 l/100 km a emise CO2 129 g/km.
K dalším prvkům, které snižují spotřebu zážehových motorů, patří např. olejové čerpadlo s nízkými třecími ztrátami, nově nastavený termostat chladicího okruhu nebo indikátor optimálního momentu pro přeřazení.
Nejvýkonnější přeplňovaný zážehový motor 1.6 Turbo o výkonu 110 kW určený pro model Corsa GSi, resp. o výkonu 141 kW pro model Corsa OPC, má nyní o 7,6 procenta nižší spotřebu a o 9,5 procenta nižší emise CO2. To je zásluha optimalizace nejdůležitějších částí, díky které motor plní emisní limity normy Euro 5. Spotřeba paliv u obou verzí poklesla na 7,3 l/100 km a emise CO2 se snížily na 171 g/km (Corsa GSi), resp. 172 g/km (Corsa OPC).
Řady vylepšení se dočkal i motor 1.3 CDTI v modelu ecoFLEX, který nyní využívá turbodmychadlo s proměnnou geometrií a má výkon 70 kW, což je o 27 procent více, než u předchozí verze. Vzrostl také točivý moment, a to na 190 N.m (v rozmezí otáček 1750 až 3250 ot/min). Spotřeba a emise CO2 poklesly asi o 10 procent – kombinovaná spotřeba modelu Corsa ecoFLEX činí jen 3,7 l/100 km a emise CO2 jen 98 g/km (třídveřový model), resp. 99 g/km (pětidveřový model). Částicový filtr je součástí standardní výbavy.
Škálu vznětových motorů Corsy doplňují další dvě verze čtyřválce 1.3 CDTI. Čtyřválec o výkonu 55 kW je propojený s pětistupňovou manuální převodovkou, výkonnější verze 66 kW je propojená se šestistupňovou převodovou.
Vrcholem řady vznětových motorů je čtyřválec 1.7 CDTI s výkonem zvýšeným na 96 kW, jehož točivý moment vzrostl až na 300 N.m, přičemž emise CO2 klesly na 118 g/km a spotřeba činí jen 4,5 l/100km. Corsa 1.7 CDTI nyní dokáže zrychlovat z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy (dříve 9,9 s), maximální rychlost činí 200 km/h, tedy o 5 km/h více než u předchozího modelu. Vyšší točivý moment zlepšil i elastické zrychlení z 80 km/h na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň – nyní to Corsa 1.7 CDTI zvládne za 9,3 sekundy (dříve za 10,4 sekundy
Vylepšený povozek a řízení
Konstruktéři automobilky Opel důkladně přepracovali i podvozek nové Corsy a její řízení. Díky tomu Corsa nyní nabízí komfortnější cestování, přesnější řízení a vyšší stabilitu jízdy, aniž by se vytrácela ceněná agilita modelů Opel Corsa. Optimalizaci se podrobily tlumiče, pružiny, stabilizátory, zadní závěsy kol i elektrický posilovač řízení . Verze Corsa Sport, GSi a ecoFLEX dostaly ještě výrazněji upravenou zadní nápravu a nejvýkonnější verze Corsa OPC mají zcela specifické řízení.