Peugeot 208 - nástupce 207 je tady!
Po pěti letech na trhu dostane 207 nástupce v podobě modelu 208. Novinka má po dnešním dni oficiální internetové odhalení za sebou, přesto se v showroomech objeví až na jaře příštího roku. Peugeot 208 bude mít za úkol navázat na úspěchy svých předchůdců, proto znatelně zhubne a žádná z pohonných jednotek nepřekročí hodnotu emisí CO2 99g/km.
Peugeot 208 bude překvapivě kratší než současná 207 (o celých 70 mm) a o 10 mm nižší. Karoserie dosáhne délky 3975 mm. I díky tomu se konstruktérům podařilo rapidně snížit hmotnost - v průměru o 110 kg, nejvíce až o 173 kg. Základní verze se tak dostane s hmotností na výtečných 975 kg.
V interiéru nezůstal kámen na kameni. Například pracoviště řidiče doznalo zcela nového uspořádání. Přístrojový štít se čtveřicí analogových ukazatelů a velkým multifunkčním displejem našel své místo na vrchu palubní desky pod čelním sklem. Přestože je 208 kratší než předchůdce, Peugeot slibuje v podélném směru o 50 mm více místa v oblasti nohou na zadních sedadlech a o 15 litrů větší zavazadlový prostor.V nabídce bude třídveřové i pětidveřové provedení a pod kapotou se nejprve objeví s benzínovými tříválci 1,0 VTi a 1,2 VTi. U litrového tříválce prezentuje Peugeot průměrnou kombinovanou spotřebu hodnotou 4,3 l/100 km. V nabídce budou i vznětové motory, přičemž většina jich bude vybavena systémem Stop & Start nejnovější generace (e-HDi). Nejúspornější verze si má říkat jen o 3,4 l/100 km. Peugeot 208 bude vyráběn ve slovenském závodě PSA i na dalších místech v Evropě.