Peugeot 508: vlajková loď se odhaluje
Nový velký Peugeot 508 se stane následníkem hned dvou modelů: 407 a 607. Kromě karosářské varianty sedan je samozřejmě přichystáno i elegantní kombi SW, v nabídce bude i diesel-elektrická hybridní verze s pohonem všech kol. Prodej odstartuje začátkem příštího roku
Peugeot duchapřítomně zareagoval na únik fotografií chystané pětsetosmičky a takřka za pár hodin vydal oficiální zprávu, při které zároveň ony dotyčné fotografie „zlegalizoval“.
Technických Informací je však stále poskrovnu, z čísel byly zveřejněny pouze údaje o délce – sedan bude měřit 4,79 a kombi SW 4,81 metru, tedy přibližně na půl cesty mezi oběma nahrazovanými modely.
Lze tedy očekávat i podobné motorizace- zejména u naftových verzí (1,6 HDi a 2,0 HDi), benzínové motory budou zastupovat stejně objemné přeplňované čtyřválce 1,6 THP a 2,0 THP, které C5 dostane později. Některé diesely budou k mání i ve verzích e-HDi, vybavených novou generací Start/stop systému a pravděpodobně i robotizovanými převodovkami –stejně jako u nového Citroënu C4.
Dovoz aut z Německa do 24 hodin
Technickým vrcholem bude hybridní diesel-elektrická verze HYbrid4, jejíž princip byl představen právě na zmíněném konceptu 5 by Peugeot. Pohon je tvořen čtyřválcem 2,0 HDI FAP (120 kW) pohánějícím přední kola a elektromotorem o výkonu 27 kW, který je pro změnu uložen vzadu a pohání zadní kola. Auto tedy v případě potřeby může využít pohonu obou náprav.
Celkový kombinovaný výkon je přesným součtem – tedy 147 kW, průměrná spotřeba dle aktuální normy EU by měla být ekvivalentem udávaných emisí 99 g CO2/km, tedy přibližně 3,8 litru nafty na 100 km! Samozřejmostí je čistě elektrická jízda na krátkou vzdálenost.
Interiér absencí klasické ruční brzdy prozrazuje aplikaci jejího elektrického ovládání, celkový design palubní desky spíše než v kterémkoliv z předchozích modelech Peugeotů našel částečnou inspiraci v konkurenčním Renaultu Laguna (zejména středová část), což rozhodně není na škodu.
Pětsetosmička se má stát významným modelem i na dynamicky se rozvíjejícím čínském trhu, kde se verze- speciálně přizpůsobená požadavku tamního trhu (pravděpodobně prodloužená) bude i vyrábět. Standardní „evropské“ provedení bude samozřejmě pocházet z výrobního závodu ve Francii: Rennes-La-Janais
Výstavní premiéru si model 508 odbude na podzimním Pařížském autosalonu, první prodeje by se měly rozběhnout na jeře 2011. K novému modelu se samozřejmě vrátíme podrobnějším článkem, jakmile výrobce uvolní potřebné informace