Peugeoty 3008 a 5008 přijíždějí jako plug-in hybrid s dojezdem až 100 km
Na plug-in hybrid 3008 stačí milion korun, za 5008 se připlácí 71 tisíc korun
Peugeot v ČR posiluje v oblasti elektromobility. Uvádí produktové novinky a zvyšuje dostupnost elektromobilů. Největší novinkou je příchod plug-in hybridních verzí, kterou u obou modelů tvoří benzínová šestnáctistovka o výkonu 110 kW spolu s elektromotorem o výkonu 92 kW ve spojení s 17,8 kWh baterií. Díky tomu může kombinovaný dojezd činit čistě na elektřinu 85 km (resp. 78 km), v případě města dokonce 100 km (resp. 92 km), přičemž první hodnota platí pro model 3008, druhá pro model 5008). Maximální rychlost činíu obou 220 km/h a zrychlení z 0-100 km/h proběhne za 7,8 sekundy (resp. 8,3 s), což je daleko méně než u mild-hybridu.
Od ledna letošního roku jsou modely 3008 a 5008 nově k dispozici i v plug-in hybridních variantách. Peugeot 3008 Plug-in HYBRID 195 e-DCS7 startuje na 999.000 Kč, model Peugeot 5008 Plug-in HYBRID 195 e-DCS7 pak na 1 070.000 Kč. Nabídku pohonů doplňují jedna hybridní a dvě elektrické verze (se standardním a dlouhým dojezdem). V průběhu roku 2025 dorazí i elektrická verze s pohonem 4x4.
Dostupnost elektromobilů podpoří i výhodné splátky operativního leasingu. Elektrický Peugeot E-3008 je k dispozici za 14.590 Kč, sedmimístné elektrické SUV Peugeot E-5008 pak za 15.590 Kč.
Dostupnější se od začátku letošního roku stávají i další osobní elektromobily značky Peugeot, u nichž došlo k razantnímu snížení ceny. Nejprodávanější elektrický model značky v ČR, městské SUV Peugeot e-2008, má od ledna o 170 tisíc nižší cenovku a startuje na 690 000 Kč. Z cenového zvýhodnění bezemisních verzí těží i ostatní modely, které tak budou firemní i soukromí zákazníci moci nakupovat za mnohem příznivější ceny než kdy dříve
V roce 2024 prošel produktový mix značky Peugeot v ČR z hlediska pohonů výraznou změnou. Zatímco u vozů vybavených klasickými spalovacími motory podíl na celkových prodejích poklesl, u elektrifikovaných vozů silně rostl, zejména pak co se týče hybridů. V roce 2025 se značka chystá zapracovat hlavně na zvýšení podílu elektrických vozů. Cílem je dosáhnout 10 % z celkových prodejů značky Peugeot v ČR. Nástrojem k dosažení tohoto cíle bude komplexní strategie založená na produktových novinkách, výhodném operativním leasingu a konkurenceschopných cenách.
V uplynulém roce značka Peugeot v ČR pokračovala ve svém úsilí o zvyšování počtu elektrifikovaných vozů. Podíl klasických benzínových automobilů na prodejích značky se meziročně snížil z 50 % na 47 %, u dieselových motorů došlo k poklesu ze 45 % na 41 %. Hybridní vozy naopak zaznamenaly výrazné navýšení podílu, a to na 9 %, elektromobily pak tvořily 3 %. Z hlediska bezemisních a nízkoemisních vozů značky Peugeot by v roce 2025 mělo dojít k zásadnímu navýšení, které zajistí celá řada konkrétních podpůrných opatření.
„Rok 2024 lze z pohledu prodejů elektromobilů značky Peugeot v ČR považovat za úspěšný. Podařilo se nám realizovat několik důležitých fleetových zakázek, které se příznivě projeví i v budoucnu. Příkladem je dodání 29 elektromobilů e-2008 Zlínskému kraji. Letos ale elektromobilitu hodláme posunout ještě o úroveň výš, našim cílem je totiž zvýšit podíl elektrických vozů na našich prodejích na deset procent. Kromě firem, jejichž zájem o naši nabídku podpoříme dalšími výhodami, bychom chtěli přilákat i více soukromých klientů a dokázat jim, že bezemisní mobilita může být dostupná velmi širokému spektru zákazníků,“ říká Filip Lapka, ředitel prodejů značky Peugeot v ČR.