Škoda Rapid - nový model odhalen
Novinka od Škody vyplní mezeru mezi Fabií a Octavií a poprvé se objeví ve výstavní premiéře na autosalonu v Paříži, přičemž se začne v evropských showroomech prodávat již na podzim letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka důsledně pokračuje v modelové ofenzívě. Jen několik měsíců po zahájení prodeje minivozu Škoda Citigo představuje česká automobilka nový kompaktní vůz Rapid. Nejmladší modelová řada má pro "Růstovou strategii" automobilky klíčový význam. Od podzimu 2012 bude postupně uváděna na evropské trhy.
Škoda Rapid přesvědčí dostatkem prostoru, výrazným designem., vynikajícím poměrem ceny a nabízené hodnoty, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a hospodárnými motory. „S tímto modelem stanovujeme nová měřítka v segmentu kompaktních vozů: Škoda Rapid je prostorný, elegantní a zároveň dostupný automobil pro celou rodinu. Přesvědčí chytrými řešeními, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností. Zkrátka: automobil, umožňující příjemnou, cenově dostupnou a ekologickou mobilitu. Správný vůz ve správnou dobu,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.Rapid je vhodným doplněním stávající modelové palety mezi modely Škoda Fabia a Octavia, doma je tedy v rozsáhlém kompaktním segmentu. Tento takzvaný segment A dnes představuje zhruba 36 % celosvětového automobilového trhu. V rámci této třídy připadá podíl ve výši 42 % na modely se stupňovitou zádí, tedy s karoserií sedan a liftback. Dle vyjádření odborníků pak celosvětový počet prodaných vozů právě tohoto typu do roku 2020 vzroste zhruba o 50 %.
Jako vůbec první sériový vůz značky byla Škoda Rapid kompletně navržena v duchu nově vyvinutého designového jazyka automobilky. „Tento vůz na první pohled reprezentuje jasné stanovisko: jasnost, preciznost, svěžest a emocionálnost,“ zdůrazňuje Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva za oblast Technického vývoje.
Dokonalé proporce, jasně a čistě modelované plochy a ostře vedené linie tvoří atraktivní celek. Příď vozu ukazuje novou interpretaci typických znaků automobilky Škoda. Nové logo značky je umístěno na zaoblené přední hraně kapoty. Maska chladiče se vyznačuje chromovaným rámečkem a je tvořena vertikálně umístěnými lamelami. Soubor předních a mlhových světlometů modelu Škoda Rapid evokuje tvar čtyřlístku.
Čisté emoce zprostředkovává také boční linie karoserie. Hlavní slovo tu mají dlouhý rozvor, silueta podobná vozům typu kupé a precizní ostrá „Tornádo“ linie, která jasně odděluje světlo a stín. Na zádi nejsou velké páté dveře jen funkčním, ale zároveň i designovým prvkem. Precizně uspořádané zadní skupinové svítilny se svým – pro mladoboleslavské vozy typickým – tvarem písmene C a nové logo značky zajišťují nezaměnitelnost modelu Rapid.
Nejmladší modelová řada přesvědčí při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru, šířka 1,7 metru) svou nabídkou prostoru. Chytře navržený kompaktní vůz nabízí místo pro pět cestujících a jejich zavazadla. Samozřejmostí u české značky jsou další chytrá řešení, vynikající poměr ceny a užitné hodnoty a rozsáhlá bezpečnostní výbava. Nabídka pohonných jednotek pro nový kompaktní model se skládá z pětice benzinových motorů a dvojice vznětových agregátů.
Škoda Rapid zažije svou výstavní premiéru na pařížském autosalonu. Za hlavní cílovou skupinu pro model Rapid považuje Škoda zejména rodiny, které hledají prostorný vůz za dostupnou cenu v obvyklé kvalitě české značky.