Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol | Autanet.cz

Subaru oslavuje 50. výročí svého pohonu všech kol

Subaru Corporation v letošním roce slaví 50. výročí premiéry svého pohonu všech kol AWD (All-Wheel Drive). Od premiéry kombi Subaru Leone 4WD Estate Van v září 1972, které bylo prvním japonským sériově vyráběným osobním vozem s pohonem všech kol, společnost do současnosti vyrobila přibližně 21 milionů vozů s poháněnými všemi koly.

V současnosti mají modely s pohonem všech kol AWD na celosvětových prodejích Subaru podíl 98 %, všechny tyto vozy jsou vybavené symetricky uspořádaným pohonem všech kol Subaru Symmetrical AWD kombinovaným s plochými motory Boxer.


Nejvýraznějším rysem pohonu všech kol Subaru Symmetrical AWD je právě jeho symetrické uspořádání kolem podélné osy vozu a jeho spojení s podélně, a tudíž také symetricky umístěným plochým motorem Boxer. Spojení nízkého těžiště motoru Boxer a optimálního rozložení hmotnosti v podélné i příčné ose vozu dané symetricky koncipovaným pohonem všech kol je zárukou maximální stability a trakce, které se v praxi projevují mimořádnými jízdními výkony a jistotou na všech typech povrchů. Subaru tyto silné stránky dané samotnou koncepcí a mechanickým uspořádáním pohonu všech kol v rámci svého přístupu orientace na řidiče a posádku neustále zdokonaluje, což posiluje pro Subaru typické spojení potěšení jízdy s klidem mysli.

Unikátní technika pohonu všech kol se naplno uplatňuje také v elektrifikovaných vozech Subaru. Například v modelech s pohonem e-BOXER, který je k dispozici na japonském trhu i na mnoha dalších trzích po celém světě, pomáhají rychlé reakce integrovaného elektromotoru s ještě lepší citlivostí rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola, což se projevuje větší bezpečností při jízdě na kluzkých površích a současně dalším zlepšením vlastností při jízdě na nezpevněných cestách a v terénu.

V roce 2005 Subaru založilo vlastní specializované výzkumné a vývojové centrum na pohon všech kol. Zde nasbírané rozsáhlé zkušenosti se nejnověji uplatnily také při vývoji dvoumotorového systému pohonu všech kol nového elektrického SUV Solterra, které je připraveno nabídnout pro Subaru charakteristické spojení jistoty a potěšení z jízdy na všech typech povrchu.

„Systém pohonu všech kol Subaru, který je jedním z hlavních pilířů značky, byl během více než půl století neustále zdokonalován,“ řekl Tomomi Nakamura, prezident a výkonný ředitel Subaru Corporation. „I v době směřující k elektrifikaci budeme i nadále s technologií elektrického pohonu náš vyspělý systém všech kol dále zdokonalovat, aby byla zajištěna ,jedinečnost Subaruʻ spočívající v unikátní kombinaci stability, jízdní dynamiky a ovladatelnosti.“

Subaru bude i nadále usilovat o to, aby dalším zdokonalováním svých jedinečných klíčových technologií a jejich propojením s technologiemi budoucnosti s ohledem na měnící se potřeby zákazníků po celém světě poskytovalo charakteristické „Potěšení a klid mysli“.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč