Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu | Autanet.cz

Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

21. 09. 2011
Sdílet článek

Doba se mění. Následovník Imprezy XV se jmenuje jednoduše XV a je čistým crossoverem. O pohon se může starat dvojice čtyřválcových benzínový boxerů nebo osvědčený dvoulitrový diesel vlastní konstrukce. Novinkou je rovněž bezestupňová převodovka Lineartronic nebo systém Auto Start Stop šetřící palivo.

Současná Impreza se pomalu loučí včetně oplastované verze XV, která přišla na trh před necelým rokem. Imprezu nahradí nový model nesoucí na své zádi krátké jméno XV. Po stránce konstrukce se mnoho nezměnilo. Auto stojí na půli cesty mezi obyčejným rodinným hatchbackem a kompaktním SUV. Novinka XV je vyšší než současná Impreza o 95 mm, má delší rozvor (+15 mm) a je celkově delší (+35 mm) a širší (+40 mm). Minimální světlá výška dosahuje hodnoty 220 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1525 mm.


V interiéru zaujme multifunkční displej (MFD) umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu. Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři výtečného výhledu směrem vpřed při maximálním potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče. V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent.

Pod kapotou Subaru XV se ukryje obvyklá nabídka motorů, které budou pohánět i standardní Imprezy. To znamená několik čtyřválcových benzínových boxerů s 1,6 a dvěma litry objemu a povedený dvoulitrový diesel. Časem nejspíš uvidíme pod kapotou také hybridní pohonné ústrojí. U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. Tento systém šetří palivo díky automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako „change of mind control“ (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět spustit jen okamžik po vypnutí.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Subaru, ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč