Test: Honda HR-V e:HEV Advance Style je balzámem na duši

Je menší než model ZR-V, ale nabízí ojedinělou vychytávku
Honda HR-V je zhruba o dvacet centimetrů kratší než model ZR-V, přičemž je logicky levnější. Model ZR-V poháněný hybridním dvoulitrem nás v redakčním testu mile překvapil po stránce jízdních výkonů a neuvěřitelné spotřeby paliva. Zklamalo nás ale, že nedostal praktické zadní sedadla nazvané Magic Seats a zavazadlový prostor nabízí jen 380 litrů využitelného objemu. Oproti tomu menší a levnější model HR-V se magickými sedadly pochlubit může. A s velikostí kufru vzhledem k menší karoserii to není vůbec špatné, když do něj naložíte 335 litrů.
Model HR-V přichází s celou řadou bezpečnostních funkcí, které zajistí nejvyšší úroveň ochrany všech cestujících. Automatické přepínání dálkových světel je standardem výbavy napříč celou řadou, verze Advance má navíc funkci sledování objektů v mrtvém úhlu včetně sledování dopravy při couvání z parkovacího místa a nejvyšší verze Advance Style dále aktivní LED světla pro zatáčení.
Již v základní výbavě Elegance disponuje Honda HR-V například bezklíčkovým odemykáním a startováním, multimediálním systémem s navigací, duální automatickou klimatizací, parkovacími senzory, zadní kamerou, LED světlomety či pokročilým systémem podpory řízení Honda Sensing. Od druhé výbavy máte duální automatickou klimatizaci, vyhřívaný volant, adaptivní LED světlomety, přední LED mlhovky. Testovaná výbava Advance Style pak přidává bezdrátové dobíjení telefonu, střešní ližiny, dvoutónové barevné provedení interiéru, systém kamer s více pohledy nebo prémiový audiosystém s deseti reproduktory.
Z palubní desky číší jednoduchost a uklizenost. Nikde nic nepřekáží a ovládání je dotaženo do posledního detailu. Nechybí klasické kruhové ovladače a fyzická tlačítka, což je v dnešní době něco nevídaného. Infotainment s displejem japonská automobilka vyřešila po svém. Kombinuje dotykové ovládání s fyzickými tlačítky umístěnými v levé části, což zvyšuje intuitivní ovládání při jízdě. Grafika a členění obrazovky je jednoduché, žádný luxus nečekejte. Infotainment je rychlý a dobře odladěn, bohužel navigaci chybí on-line data o hustotě provozu.
Honda HR-V je díky samonabíjecí pohonné jednotce, která generuje vlastní elektřinu soběstačná. Nemusíte ji nikdy připojovat k zásuvce ani jinak dobíjet. Nevyžaduje po vás vůbec nic. Zrychlit z 0 na 100 km/h dokáže za 10,7 sekundy a umí jet až 170 km/h. O pohon se stará v podstatě trojice motorů – jeden spalovací – benzínový, jeden elektrický sloužící jako generátor a druhý elektrický, který se stará o pohon auta.
Zážehový čtyřválec pracuje v Atkinsonově cyklu a většinu času slouží pro generování elektřiny. Ten poskytuje výkon 79 kW (107 koní) a 131 Nm točivého momentu. Elektromotor produkuje systémový výkon 96 kW (131 koní) a 253 Nm točivého momentu. Elektřina pak po většinu času přímo pohání přední kola, spalovací motor se zapojuje až ve vyšších rychlostech.
Jezdit za udávaných 5,4 l/100 km je naprosto možné i v reálném provozu, po Praze jsme se běžně pohybovali hluboko pod pěti litry na 100 km a při cestách mimo město je situace podobná. Nejvíce si Honda HR-V vezme na dálnici, kde si říká klidně o sedm až osm litrů. Palivová nádrž má objem 40 litrů, takže po městě v pohodě vystačí na 800 kilometrů. V nízkých rychlostech se o pohon stará výhradně elektromotor, který čerpá energii z baterie.
Jízdu s Hondou HR-V si jednoduše zamilujete. Je nenásilná, snadná a hlavně klidná. Model HR-V je takovým komfortnějším japonských Kamiqem, který se po silnicích ladně pohybuje při minimálních nákladech na palivo. HR-V nejenže umí jezdit na elektřinu, elektromotor eliminuje prodlevy spalovacího motoru při sešlápnutí plynového pedálu ve vyšších rychlostech. Vůz na nic nečeká a ochotně zrychluje. Jediné, kde vůz naráží na své limity je dálniční sprint. V momentě, kdy chcete ve vyšších rychlostech akcelerovat, jste odkázáni na spalovací jednotku za doprovodu kvičení. Kdo tedy jezdí častěji a rychle po dálnici, tomu doporučíme o něco větší model ZR-V vybavený dvoulitrovou jednotkou, která nepřináší žádná omezení. U modelu ZR-V nám vadilo řazení pomocí tlačítek "PRND", ty naopak model HR-V nemá a spoléhá na klasickou řadící páku.
Podvozek je skvěle naladěn, nevadí mu nerovnosti a myslí na řidiče. Hybridní model řidiče poslouchá na slovo a hned.
Hnací jednotka e:HEV se skládá ze dvou kompaktních elektromotorů, které pracují společně s benzínovým 1,5litrovým motorem DOHC i-VTEC s Atkinsonový cyklem, lithium-iontovým akumulátorem a převodovkou se stálým převodem a řídicí jednotkou. Inteligentní elektronická řídicí jednotka automaticky přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim je v dané jízdní situaci nejhospodárnější. Při jízdě konstantní vysokou rychlostí (například na dálnici), systém pohání spalovací motor, což je pro tento scénář nejúčinnější. Pokud je třeba dále zrychlit, například při předjíždění, vozidlo se přepne na hybridní pohon pro navýšení výkonu. Kromě toho lze u hybridního pohonu dobíjet akumulátor energií z generátoru poháněného benzinovým motorem.
Pomocí voliče režimu pohonu lze aktivovat režim „Sport“, který umožňuje ostřejší zpětnou vazbu plynového pedálu, zatímco režim „Econ“ upravuje systém klimatizace a zpětnou vazbu plynového pedálu pro ještě větší úsporu paliva. Kromě režimu „Normal", v němž vozidlo využívá výhod obou těchto světů, řidič může přepínat mezi všemi režimy jízdy přepnutím přepínače.
Pro zážitek více připomínající elektromobil může řidič také zvolit voličem převodovky režim B, který nabízí volitelné úrovně rekuperace energie při „plachtění“ nebo brzdění. Úroveň rekuperace energie a výslednou sílu účinku zpomalení lze v běžném režimu D podstatně zvýšit pomocí pádlových voličů za volantem.
Hondu HR-V e-HEV pořídíte v základní výbavě Elegance po všech zvýhodněních (sleva+bonus za výkup starého vozu) nejméně za 679.900 Kč (základní výbava Elegance). Zkoušené provedení Advance Style přijde na 824.900 Kč, přičemž Vám prakticky nic nechybí. Na nejdražší výbavu Advance Style Plus je nutné přihodit dalších 20.000 Kč (získáte za to panoramatickou střechu). Připlatit si můžete pouze za metalický/perleťový lak (+15.900 Kč) nebo prémiový lak (+19.900 Kč).
Honda HR-V je jedno z vůbec nejpovedenějších SUV, které si můžete pořídit. Jezdí v podstatě jako elektromobil, má povedenou dostatečně prostornou kabinu a jako bonus nabízí magická zadní sedadla.
Plusy
- Povedená hybridní soustava
- Nízká spotřeba (dokonce nižší než udává výrobce)
- Komfortní jízdní vlastnosti
- Příkladná ergonomie
- Zadní sedadla Magic seats
- Hodnotné provedení interiéru
- Bohatá základní výbava
Mínusy
- Minimální možnosti personalizace
- Při agresivní jízdě sunutí přídě ven
- Trápení posádky kvílením při plné akceleraci
Honda HR-V e:HEV Advance Style | |
---|---|
Motor, zdvihový objem: | zážehový čtyřválec, 1.498 ccm |
Max. výkon benzínu: |
79 kW(107 k)/6.000-6.400 ot. |
Max. toč. moment benzínu: | 131 N.m./4.500-5.000 ot./min. |
Max. výkon a toč. moment elektromotoru: | 96 kW(131 k)/253 N.m |
Pohon: | předních kol |
Zrychlení 0-100 km/h: | 10,8 s |
Nejvyšší rychlost: | 170 km/h |
Průměrná spotřeba (kombi): | 5,4 l/100 km |
Naše průměrná spotřeba: | 5,2 l/100 km |
Provozní/max. hmotnost: | 1.452/1.870 kg |
Délka/šířka/výška: | 4.340/1.866/1.582 mm |
Rozvor: | 2.610 mm |
Základní/max. objem zavazadelníku: | 320/1.290 l |
Objem palivové nádrže: | 40 litrů |
Rozměr pneu: | 225/50 R18 |
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidel
Honda HR-V 1.6i 16V 77KW – STK 11/2026

Honda HR-V 1.5 e:HEV Advance PLUS NEW 25
