Test: Peugeot 408 PHEV je nový druh, který umí několik věcí hodně dobře | Autanet.cz

Test: Peugeot 408 PHEV je nový druh, který umí několik věcí hodně dobře

Není to sedan, hatchback ani SUV. Model 408 je kombinací všeho. Dostal krásný kabát, originálně řešené pracoviště řidiče i-Cockpit a v našem případě hybridní soustavu. Jak to celé funguje?

Francouzská automobilka se lvem ve znaku poslední dobou odhazuje opatrnost a produkuje jeden odvážnější model za druhým. Začalo to modelem 508, který se nechal praktičnost stranou a vše vsadil na svůj vzhled. Následovala 308 a v loňském roce model 408, který není sedanem ani hatchbackem. Je zvýšeným liftbackem nebo chcete-li fastbackem sázejícím opět na krásu. Obrovská dvacetipalcová litá kola 245/40 na zkoušeném kousku vypadají efektně, ale pokud máte na žebříčku priorit výše postavený jízdní projev, volte raději menší kola.


Peugeot 408 stojí na technickém základě modelu 308. Kromě podvozkové platformy používá i téměř stejné pohonné jednotky. Na rozdíl od 308 ale 408 nenabídne diesel, vybírat lze pouze mezi benzinovým tříválcem nebo dvojicí čtyřválcovými plug-in hybridů. Ve všech případech jsou poháněna pouze přední kola. Verze se spalovacím motorem 1.2 PureTech nabídne výkon 96 kW (130 koní) a v zavazadlovém prostoru 536 litrů využitelného objemu, zatímco plug-in hybrid si musí vystačit se 471 litry. Pokud si ale připlatíte za skvělý audiosystém značky Focal (+30.000 Kč), smrskne se objem u hybridu na pouhých 454 litrů. Podobné krácení objemu se odehrává i u palivové nádrže. Základní verze tvořená tříválcem 1.2 PureTech disponuje palivovou nádrží o objemu 52 litrů, oproti tomu plug-in hybrid si musí vystačit jen s čtyřicetilitrovým objemem nádrže. Na vině je samozřejmě přítomnost baterie s kapacitou 12,4 kWh.

Testovaný kousek poháněla nejsilnější motorizace v podobě hybridu 225 e-EAT8, která kromě maximálního systémového výkonu 165 kW (225 koní) poskytuje točivý moment 360 Nm srovnatelný se silnými diesely. Přeplňovanému benzínovému čtyřválci 1.6 PureTech o výkonu 132 kW (180 koní) pomáhá elektromotor s 81 kW (110 koní) výkonu. Hybridní 408 dokáže jet čistě na elektřinu až 135 km/h, jen je nutné při této rychlosti počítat se spotřebou kolem 30 kWh/100 km a na baterie v praxi nezdoláte více než čtyřicet kilometrů. V případě zapojení benzínové šestnáctistovky můžete letět až 235 km/h a zrychlení na stovku probíhá za 7,8 sekundy.

Jak už jsme nakousli, na baterie má 408 ujet podle výrobce 63 kilometrů, což nemělo nic společného s naší realitou v poměrně chladných dnech. Na plně nabitou baterii se nám podařilo dojet nejvíce 48 kilometrů. K vozu dostanete standardně jednofázovou 3,7 kW palubní nabíječku, zatímco 7,4 kW je dostupná až za příplatek 16.000 Kč. S ní pak nabíjení kompletně vybité baterie do 100 % trvat necelé dvě hodiny. Při nabíjení z domácí jednofázové zásuvky výkonem 2,3 kW je potřeba počítat s časem okolo šesti hodin.

Peugeot 408 PHEV

Pokud budete jezdit s 408 bez nabíjení, počítejte se spotřebou mezi sedmi až desíti litry v závislosti na prostředí a jízdní dynamice (my test dokončili se spotřebou 7,7 kW, přičemž jsme nedobíjeli). Pokud budete nabíjet, spotřeba zázračně klesne. Každopádně s udávanou spotřebou 1,2 l/100 km rozhodně nepočítejte. Pro tuto hodnotu by musel existovat ideální model, kdy  každodenně budete dojíždět do zaměstnání nějakých čtyřicet kilometrů a vždy vůz před jízdou plně dobijete. V hybridním režimu ve smíšeném provozu lze jezdit se spotřebou do 20 kWh/100 km a spotřebou benzínu do 2,5 l/100 km. I při úplném vybití baterií si 408 nechává nějakou energii v zásobě pro případ akcelerace a výpomoci benzínovému čtyřválci.

Za Peugeot aktuálně zaplatíte minimálně 780.200 Kč, za což dostanete vůz v základní výbavě Allure poháněný benzínovým tříválcem PureTech spojeným s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Za hybrid je nutné vydat minimálně 1 016.500 Kč.

Nový Peugeot 408 zaujme především stylem. V testovaném provedení je navíc plně vybavený a má silnou hybridní soustavu. Největší smysl dává 408 při jízdě na pohodu, kdy se komfortně naladěný podvozek ukazuje v nejlepším světle. I přes obutá dvacetipalcová kola se dokáže na nerovnostech jemně pohupovat. Při  delších cestách na větší vzdálenosti potěší velmi slušné odhlučnění interiéru.

Plusy:

  • design karoserie, originální kabina
  • dlouhý rozvor – podélná prostornost
  • vypínání asistentů jedním tlačítkem
  • dobře fungující hybridní systém
  • odhlučnění
  • poskytovaný komfort
  • obratnost a lehkost řízení
  • dílenské zpracování

Mínusy:

  • menší zavazadlový prostor (platí pro hybrid)
  • málo místa nad hlavou vzadu
  • nižší reálný dojezd na elektřinu
  • i-Cocpit nemusí vyhovovat každému

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Ford Mondeo

Rok výroby 2016

249 900 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Volkswagen Arteon

Rok výroby 2019

649 900 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč