Test: Toyota C-HR plug-in hybrid je autem z jiného světa | Autanet.cz

Test: Toyota C-HR plug-in hybrid je autem z jiného světa

Nezaměnitelný design, originální řešení, možnost dobíjení, překvapivá spotřeba a výkon na dálnici. To je novinka od Toyoty.

Nová generace modelu C-HR přijíždí vůbec poprvé jako plug-in hybrid. To znamená, že novinka těží z kombinace spalovací motoru a elektromotoru s bateriemi, které můžete dobíjet. Pokud tedy jezdíte denně třeba třicet kilometrů tam a zpět, můžete jezdit jen na elektřinu. A to může být pro řadu lidí velmi lákavé.


Do testu přijela dvoubarevná Toyota C-HR stojící na dvacetipalcových liťákách o rozměru 245/40 ve vrcholném provedení GR Sport Premiere Edition. To se chlubí sedadly čalouněnými EKO semiší Ultrasuede, červeným lakem kombinovaným se střechou a zádí vozu v černé. Efektivní odlišné zbarvení zádě a střechy od zbytku karoserie přijde na 22.500 Kč. Nakouknutí do ceníku může pro slabší jedince znamenat šok. Japonská automobilka si za svůj nejnovější počin ve zkoušené verzi účtuje mastných 1 404.900 Kč. Naštěstí Toyota přišla nedávno s akčním ceníkem zvýhodňující tento model o 125 tisíc korun a při výkupu starého vozu ušetříte dalších padesát tisíc.

Srdcem plug-in hybridu je dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 112 kW (152 koní) dostupným při 6.000 ot./min., který je podpořen silným elektromotorem o výkonu 120 kW (163 koní). Maximální výkon hybridního systému tvoří 164 kW (223 koní) a 208 Nm. Díky tomu plug-in udělá stovku za 7,3 sekundy a podle technických údajů dosáhne maximální rychlosti 180 km/h. V praxi je CH-R ještě lepší a hravě překračuje tachometrových 200 km/h.

Přestože pohotovostní hmotnost činí 1.695 kg, čipernost nechybí. C-HR nabírá rychlost okamžitě a hned. Při dálniční stotřicítce stačí prošlápnout plynový pedál a kompaktní SUV okamžitě vystřelí kupředu. Dokonce tak rychle, že i načipované dvoulitrové diesely se Vám začnou vzdalovat ve zpětném zrcátku. Pružné zrychlení je fantastické a špatné to není ani s akustickou pohodou na palubě. Vozu svědčily obuté Continentaly a hluk při vyšších rychlostech přicházel zejména od střechy a zadních partií. Zrovna teď si nevzpomínáme na žádný jiný plug-in hybrid, se kterým šlo dosahovat tak vysokých průměrných rychlostí při skvělé spotřebě paliva (spotřeba i při téměř prázdné baterii nikdy nepřerostla přes 7 l/100 km). Po osmi stovkách ujetých kilometrů a jednom dobíjení spotřeba spadla na 4,9 l/100 km, přičemž jsme nejezdili zrovna pomalu. Pokud vůz budete pravidelně nabíjet, můžete jezdit třeba za 1 l/100 km. 

Dojezd v EV modu ve městě Toyota slibuje až 100 km, kombinovaný pak 66 km. A právě to je hodnota, které lze věřit. Ujet lehce přes šedesát kilometrů nám nečinilo po dobití žádný problém. Nabití Lithium-iontová baterie o kapacitě 13,6 kWh trvá na 7 kW nabíječce 2,5 hodiny (nabíjecí kabel standardu Mennekes je dodáván zdarma v rámci akční nabídky). My za hodinu dobili 30 km. Dobíjení z domácí zásuvky je pak otázkou osmi hodin.

Běžný objem kufru činí 388 litrů, u plug-inu pak 310 litrů, ale v našem případě díky přítomnosti příplatkového audiosystému JBL se subwoorerem pak jen 296 litrů. V kabině je vpředu dostatek prostoru, vzadu to není nic pro cestující trpící klaustrofobií. Široké céčkové sloupky a vysoká spodní linie bočního zasklení omezuje výhled, což se nebude líbit zejména dětem v autosedačce.

Toyota C-HR plug-in spotřeba

Na pracoviště řidiče si rychle zvyknete. Za volant Toyota umístila digitální přístrojový štít a nezapomněla na přítomnost fyzických ovladačů – tlačítkový panel si zachovala dokonce i ventilace, vše ostatní se přepíná na 12,3palcovém středovém displeji.

Toyota C-HR plug-in hybrid na nás zanechala velký dojem. Téměř 4,4 metru dlouhý vůz maskuje svou velikost, jeho kabát je nezaměnitelný a i přes přítomnost obrovských kol se dokáže vláčně pohybovat po českých silnicích. Plug-in hybrid překvapí poskytovanou pružností ve vyšších rychlostech a svou použitelností. Je naprosto ideálním společníkem pro pohyb po městě a neztratí se ani na dálnici v levém pruhu. Předjíždět umí hbitě a problém mu nedělají ani dlouhé trasy. Reálný dojezd na baterie je přes šedesát kilometrů a na benzín pak 700 km (palivová nádrž pojme 35 litrů Naturalu).

Toyota C-HR plug-in hybrid dobíjecí stanice

Plug-in hybrid dává smysl zejména řidičům, kteří denně zdolají desítky kilometrů a mají možnost pravidelného dobíjení. V tomto případě budou jezdit klidně s nulovou či litrovou spotřebou benzínu. A pokud se třeba o víkendu vydají na výlet či na chalupu, mohou využívat výhod spalovacího motoru. Nová Toyota C-HR plug-in hybrid je skvělým společníkem, který ovšem nestojí málo a svým atraktivním vzhledem omezuje výhled cestujících na zadních sedadlech.

Plusy:

+ originální vzhled
+ spotřeba paliva
+ výkon a pružnost hybridní soustavy
+ přítomnost fyzických ovladačů
+ hladce fungující hybrid
+ nálož asistentů

Mínusy:

- špatný výhled ze zadních sedadel
- digitální zpětné zrcátko nemusí vyhovovat všem, stejně tak někteří asistenti
- sebevědomá cenovka
- velikost zavazadelníku


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

539 000 Kč

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Ford Kuga

Rok výroby 2014

269 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč