Úspěšný rok 2004 pro Škoda Auto
Škoda Auto dosáhla v roce 2004 dobrého výsledku hospodaření před zdaněním ve výši 4,815 miliard korun (+ 91,3 %). Tržby z obratu zaznamenaly nárůst o 8,4 mld. Kč (+ 5,8 %) na 153,550 mld. Kč. Škoda Auto v porovnání s předchozím rokem dodala zákazníkům rovněž více aut - 451675 vozů (2003: 449758 vozů.; + 0,4 %).
Finanční výsledky dle Českých Účetních Standardů (ČÚS) budou zveřejněny dnes (24. 2. 2005) na výroční tiskové konferenci v Mladé Boleslavi. Celková aktiva společnosti se v uplynulém hospodářském roce zvýšila o 5,7 mld. Kč na 71,837 mld. Kč (+ 8,6 %). Provozní výsledek hospodaření zaznamenal nárůst a dosáhl hodnoty 5,856 mld. Kč (+ 12,4 %). Winfried Vahland, místopředseda představenstva společnosti Škoda Auto, zodpovědný za oblast ekonomie, k výsledkům hospodaření za rok 2004 poznamenal: „Fáze konsolidace, zahájená před dvěma lety, v současnosti přináší viditelné výsledky. Společnost se nachází na poloviční cestě k cílům, které si stanovila.
Tento výsledek je motivací a současně závazkem pro další snahy o zlepšení hospodářské situace společnosti v budoucích letech.“ Společnost Škoda Auto v roce 2004 exportovala vozy a náhradní díly v hodnotě 131,104 mld. Kč (+ 8,6 %) do téměř devadesáti zemí světa. Podílem ve výši 7,7 % na celkovém exportu České republiky potvrdila Škoda Auto opět pozici největšího českého exportéra. Ke konci sledovaného období zaměstnávala Škoda Auto 24561 pracovníků (+ 7,7 %). Detlef Wittig, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, přiblížil budoucí vývoj společnosti: „Na základě tohoto výsledku můžeme podniknout další kroky k rozšíření našeho výrobního programu a našeho tržního základu. Tyto kroky přispějí k dalšímu kvalitativnímu zlepšení našich výsledků.“ Škoda Auto v uplynulém roce dodala zákazníkům na celém světě celkem 451 675 vozů (2003: 449758) modelových řad Fabia, Octavia a Superb, což představuje nárůst o 0,4 %. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda byla v roce 2004 Fabia s 247600 (2003: 260988) vozy. Řada Octavia posunula svůj rekord z roku 2003 o dalších 9,7 % na celkem 181683 prodaných vozů. Nemalou měrou k tomuto úspěchu přispěla také nová Octavia, která od svého uvedení získala mimořádně pozitivní ohlas jak mezi novináři, tak mezi zákazníky.Limuzínu Superb si zakoupilo celkem 22392 (2002: 23135) zákazníků. V západní Evropě si udržela značka Škoda v roce 2004 stabilní pozici i přes stagnaci automobilového trhu. Celkem se zde dodalo 240672 vozů (+ 2,0 %). Tržní podíl Škoda Auto dosáhl úrovně 1,7 %. V Německu, které si drží pozici největšího exportního trhu, bylo v roce 2004 prostřednictvím autorizované prodejní sítě dodáno 78051 vozů (+ 11,4 %). Tržní podíl dosáhl úrovně 2,4 % (2003: 2,2 %). Výrazného zvýšení prodeje docílila Škoda Auto ve Španělsku (16605 vozů, + 24,6 %), v Řecku (9202 vozů, + 20,9 %) a v Dánsku (8362 vozů, + 16,0 %). Na tuzemský trh, který je po Německu druhým největším, bylo ve sledovaném období dodáno celkem 64676 vozů (- 9,6 %), což vyvolal 11 % pokles celkového trhu. Vozy Škoda přitom posílily svou pozici a dosáhly 48,5 % podílu na trhu (2003: 47,7 %). V regionu střední Evropy - bez České republiky - dodala Škoda Auto v roce 2004 zákazníkům celkem 87139 vozů (- 6,8 %).
Tento výsledek silně ovlivnil pokles celkových trhů o 5,8 % oproti roku 2003. Především Polsko, jeden z nejvýznamnějších trhů společnosti Škoda Auto, zaznamenalo celkové snížení o 11,3 %, způsobené zvýšeným dovozem ojetých vozů. Přes tento pokles celkového trhu dokázala značka Škoda zvýšit meziročně tržní podíl z 12,0 % na 12,5 % a obhájit v i v roce 2004 pozici druhého nejúspěšnějšího importéra. V roce 2004 zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku rekordní výsledek: vůz Škoda si zakoupilo 17350 zákazníků (+ 12,2 %). Značka Škoda tak dosáhla tržního podílu 8,2 %.
Kontinuální nárůst prodejů pokračoval i v Rumunsku, kde zákazníci koupili 7658 vozů (+ 22,6 %). Do zemí východní Evropy bylo v roce 2004 společností dodáno celkem 31564 vozů Škoda (+ 18,4 %).
V Rusku našlo své zákazníky 5429 vozů značky Škoda (- 18,7 %). Důvody poklesu byly důsledky silného kurzu koruny a restrukturalizace prodejní sítě. Na Ukrajině, kde se nachází jeden ze závodů Škoda pro montáž vozů, byl zaznamenán nárůst dodávek o 69,5 % s celkovým počtem 9005 vozů. V zámořských regionech a Asii došlo k nárůstu prodejů na 27624 vozů, což znamená zvýšení o 24,2 % v porovnání s rokem 2003. Velmi dobrého výsledku dosáhla Škoda Auto především v Indii, kde se prodalo celkem 7202 vozů (+ 54,7 %). Do Číny bylo dodáno 2307 vozů (nárůst o více než 100 %).
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelŠkoda Roomster 1,4 16V
Škoda Superb 2.0 TDI STYLE DSG*ACC*ČR 1.MAJ
Škoda Octavia 1.6 TDI 77kW BEZ KOROZE
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Populární Mitsubishi ASX přijíždí v nové generaci. Prodej zahájen
Nové Mitsubishi ASX vstupuje na český trh. Na výběr jsou tři motorizace – čistě benzínová, mild-hybridní a hybridní. Zák ...
Test: Suzuki Swift 1.2 Hybrid - japonské auto roku je prcek s historickým ovladačem
Swift přijel do naší redakční garáže v barvě Cool Yellow Metallic a při reálném setkání působil ještě lépe než na fotogr ...
Na Citroën C3 Aircross stačí bohatě půl milionu korun. Zajímavou cenu má elektrická verze
Novinku od Citroënu můžete mít aktuálně už za 430.000 Kč, musíte ale splnit jednu podmínku. ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Ford Mondeo
Rok výroby 2016
Škoda Octavia
Rok výroby 2021
Hyundai Tucson
Rok výroby 2016
Volkswagen Arteon
Rok výroby 2019