Velký návrat Renaultu Alpine
Poslední model Alpine sjel z výrobních pásů v roce 1995. Renault letos však představil prototyp A110-50, který odkazuje na původní slavný model Alpine A110, přičemž novinka stojí na základech Renaultu Mégane Trophy.
Na oslavu padesátého výročí představila automobilka Renault koncept Alpine A110-50 postavený na základech Renaultu Mégane Trophy. Novinka se chlubí karoserií vyrobenou z karbonu, která vychází z konceptu DeZir. Atraktivní vzhled umocňuje sání umístěné na střeše a veliká jednadvacetipalcová kola s pneu Michelin 245/35 vpředu a 365/35 vzadu. Karoserie dosahuje délky 4.300 mm, šířky 1.961 mm a výšky 1.230 mm, přičemž rozvor náprav činí 2.625 mm. Velmi zajímavým číslem je udávaná hmotnost - pouhých 880 kg. Konstruktérům se podařilo dosáhnout téměř ideálního rozložení hmotnosti (47,8% hmotnosti připadá na přední nápravu, ostatek na zadek). Palivová nádrž pojme z důvodu úspory hmotnosti 30 litrů benzínu.
V interiéru nenajdeme žádnou zbytečnost, zaujme sportovní sedačky a volant, čalounění Alcantarou a bezpečnostní klec (trubkový rám). Přední náprava s dvojitými lichoběžníkovými závěsy má na sobě přímo namontované tlumiče a stavitelné tlumiče značky Sach. Přední nápravě rovněž nechybí stabilizátor. Brzdy pocházejí od AP Racing (vpředu nalezneme šestipístové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 356 mm, vzadu pak čtyřpísté o průměru 330 mm).Motor našel své místo uprostřed vozu před zadní nápravou. Benzínový podélně umístěný šestiválec o bojemu 3,5 litru ze sebe doluje 294 kW výkonu při 7.200 ot./min. (454 koní na tunu) a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 422 Nm při 6.200 ot./min. Výkon je přenášen skrz šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní nápravu. Přestože je převodovka polosamočinná, nalezneme ve voze klasický spojkový pedál, přičemž se řadí pádly pod volantem. Dvoulamelová spojka o průměru 184 mm je vyrobena z keramiky a při změnách rychlostních stupňů směrem dolů se aktivuje automaticky. Nechybí ani samosvorný diferenciál.
Alpine A110-50 se objede bez všech elektronických pomocníků. Ve voze nenajdete ABS, stabilizaci ani žádný jiný asistent.
Původní Alpine A110 Berlinette se představila na autosalonu v Paříži v roce 1962. Renault značku Alpine převzal včetně závodního týmu v roce 1967.