Velký návrat Renaultu Alpine | Autanet.cz

Velký návrat Renaultu Alpine

30. 05. 2012
Sdílet článek

Poslední model Alpine sjel z výrobních pásů v roce 1995. Renault letos však představil prototyp A110-50, který odkazuje na původní slavný model Alpine A110, přičemž novinka stojí na základech Renaultu Mégane Trophy.

Na oslavu padesátého výročí představila automobilka Renault koncept Alpine A110-50 postavený na základech Renaultu Mégane Trophy. Novinka se chlubí karoserií vyrobenou z karbonu, která vychází z konceptu DeZir. Atraktivní vzhled umocňuje sání umístěné na střeše a veliká jednadvacetipalcová kola s pneu Michelin 245/35 vpředu a 365/35 vzadu. Karoserie dosahuje délky 4.300 mm, šířky 1.961 mm a výšky 1.230 mm, přičemž rozvor náprav činí 2.625 mm. Velmi zajímavým číslem je udávaná hmotnost - pouhých 880 kg. Konstruktérům se podařilo dosáhnout téměř ideálního rozložení hmotnosti (47,8% hmotnosti připadá na přední nápravu, ostatek na zadek). Palivová nádrž pojme z důvodu úspory hmotnosti 30 litrů benzínu.


V interiéru nenajdeme žádnou zbytečnost, zaujme sportovní sedačky a volant, čalounění Alcantarou a bezpečnostní klec (trubkový rám). Přední náprava s dvojitými lichoběžníkovými závěsy má na sobě přímo namontované tlumiče a stavitelné tlumiče značky Sach. Přední nápravě rovněž nechybí stabilizátor. Brzdy pocházejí od AP Racing (vpředu nalezneme šestipístové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 356 mm, vzadu pak čtyřpísté o průměru 330 mm).

Motor našel své místo uprostřed vozu před zadní nápravou. Benzínový podélně umístěný šestiválec o bojemu 3,5 litru ze sebe doluje 294 kW výkonu při 7.200 ot./min. (454 koní na tunu) a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 422 Nm při 6.200 ot./min. Výkon je přenášen skrz šestistupňovou sekvenční převodovku na zadní nápravu. Přestože je převodovka polosamočinná, nalezneme ve voze klasický spojkový pedál, přičemž se řadí pádly pod volantem. Dvoulamelová spojka o průměru 184 mm je vyrobena z keramiky a při změnách rychlostních stupňů směrem dolů se aktivuje automaticky. Nechybí ani samosvorný diferenciál.

Alpine A110-50 se objede bez všech elektronických pomocníků. Ve voze nenajdete ABS, stabilizaci ani žádný jiný asistent.

Původní Alpine A110 Berlinette se představila na autosalonu v Paříži v roce 1962. Renault značku Alpine převzal včetně závodního týmu v roce 1967.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Renault, ps

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Renault Kangoo

Rok výroby 2019

219 900 Kč

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Škoda Octavia

Rok výroby 2019

349 000 Kč

Volkswagen Tiguan

Rok výroby 2010

199 900 Kč