Nový Citroën C3 láka na projev létajícího koberce a hodně příjemnou cenu | Autanet.cz

Nový Citroën C3 láka na projev létajícího koberce a hodně příjemnou cenu

Francouzská novinku můžete mít s benzínovým motorem už za 370.000 Kč, v čistě elektrické verzi za 589.000 Kč

Nový Citroën C3 je v Česku. Francouzská automobilka ho nabízí ve třech výbavách (You, Plus a Max), přičemž vybírat můžete aktuálně mezi benzínovou a čistě elektřickou verzí.


Benzínová verze se spoléhá na tříválcovou přeplňovanou dvanáctistovku o výkonu 74 kW (101) koní při 5.500 ot./min. spolu s 205 Nm točivého momentu a ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou. Toto provedení umí lítat až 183 km/h a stovku udělá za 10,6 sekundy. Za základní verzi zaplatíte aktuálně 390.000 Kč. Cenu můžete srazit o dalších dvacet tisíc korun pokud využijete bonus za výkup starého vozu.

Verze s elektromotorem o výkonu 83 kW dosáhne maximálky132 km/h a zrychlení na stovku za 11,0 sekund. Na jedno nabití dokáže zdolat až 326 kilometrů, přičemž nabíjení 44 kWh baterie trvá z 20 na 80 % zvládne na rychlodobíjecí 100 kW stanici za 26 minut. Elektrické provedení můžete mít za 589.000 Kč, což ve srovnání s konkurenty není vůbec špatná nabídka.

Jízda ve voze Citroën C3 i ë-C3 nabízí efekt „létajícího koberce“ díky tomu, že poprvé spojuje odpružení Citroën Advanced Comfort® s novými sedadly Citroën Advanced Comfort®.

Nový C3 i ë-C3 poskytuje vyšší pozici za volantem (+100 mm oproti průměrnému městskému vozu tohoto segmentu), hranatější tvar pro více prostoru na palubě, ale s podobnou délkou a šířkou pro větší mrštnost. Má vyšší světlou výšku a je vybaven vnějšími ochrannými prvky, aby splnil očekávání zákazníků a 

Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu C3 i ë-C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. 

Oblíbený systém pracuje ve dvou stupních. Při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními nebo dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní v podobě nárazu, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.

Prostorný interiér byl navržen s využitím jednoduchých, ale elegantních povrchů, aby cestujícím nabídl atmosféru podobnou obývacímu pokoji. Sedadla Citroën Advanced Comfort® v nové C3 jsou přizpůsobena vozu a jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit od prvního doteku a dobrou oporu bez ohledu na ujetou vzdálenost. 

Dalším novým prvkem je nový vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší a dominantnější pozici za volantem s větším pocitem kontroly a bezpečí. Celá posádka má lepší výhled ven, což přispívá k většímu pocitu pohody na palubě. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí mnohem prostornější kabinu. Šířka v úrovni loktů na zadních sedadlech je o 19 mm a na předních sedadlech o 21 mm větší, než je průměr na trhu, prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech je nejméně o 20 mm větší než průměr. 

Přeprava předmětů a zavazadel je ve zcela novém voze snadná. Větší kabina je vybavena užitečnými a chytrými odkládacími prostory ve výplních dveří, na středové konzole a pod středovou loketní opěrkou, ve středové konzole je k dispozici podložka pro bezdrátové nabíjení (standardní výbava verze Max). Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1.015 mm lze ve voze přepravovat větší předměty a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 310 litrů za zadními sedadly by měl stačit pro většinu nákupů. 

S výškou 157 cm (bez střešních nosičů) je nový C3 vyšší než jeho předchůdce, jeho vyšší světlá výška usnadňuje nastupování a vystupování a nabízí jistější jízdu přes retardéry a výmoly, s nimiž se často setkáváme při jízdě ve městě a v jeho okolí. Světlá výška vozu C3 je 163 mm oproti 135 mm u předchozího modelu. 

Elektromotor o výkonu 83 kW/113 k poskytuje výkon a točivý moment potřebný pro každodenní dojíždění a dlouhé cesty, zatímco baterie LFP s kapacitou 44 kWh nabízí dojezd přibližně 320 km (cyklus WLTP). Díky rychlému nabíjení stejnosměrným proudem o výkonu 100 kW trvá pouhých 26 minut, než se kapacita baterie zvýší z 20 % na 80 %, v Evropě je k dispozici více než 540 000 nabíjecích stanic.

Nová aplikace „e-ROUTES“ umožňuje řidičům ë-C3 optimalizovat dlouhé cesty tím, že jim poskytuje stálý online přístup k nejspolehlivějším údajům o nabíjecí síti a vozidle.

Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW. 

Zcela nový ë-C3 s motorem o výkonu 83 kW (113 k) a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h, takže poskytuje více než dostatečnou sílu a výkon pro každodenní jízdu a provoz, zejména v městském a příměstském prostředí. 

Pro ještě pohodovější zážitky na dlouhých cestách si budou majitelé navíc moci díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci. Aplikace je určena speciálně pro elektromobily Citroën a je součástí předplatného online služeb „Connect Plus“.  Díky aplikaci MyCitroën budou moci řidiči ë-C3 naprogramovat nabíjení či nastavit vyhřátí nebo vychlazení kabiny a kontrolovat stav baterie.

Řidiči, kteří si zvolí možnost „Connect Plus“, budou moci využívat sadu nových specializovaných nástrojů, které jim pomohou zvládnout ovládání vozu bez stresu. Patří mezi ně: 

- Aplikace Citroën e-ROUTES, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily Citroën a řidiči slouží jako pomocník pro co nejefektivnější dynamické plánování trasy. Je neustále propojena s údaji o vozidle, sledováním dopravní situace a informacemi o dobíjecích místech na trase a zajišťuje tak optimální kontrolu nad jízdou. Díky této integrované aplikaci si řidiči mohou být jisti, že doba jízdy bude optimalizována, budou mít přístup k nejlepším a nejspolehlivějším online údajům o nabíjecí síti, vždy budou vědět, kolik procent energie v baterii zbývá při příjezdu a v případě potřeby dojde k automatickému přepočítání trasy.  

- E-Remote, která umožňuje majitelům používat aplikaci MyCitroën jako dálkové ovládání pro vůz ë-C3 k nastavení vyhřátí nebo vychlazení kabiny vozu před odjezdem a k naprogramování doby nabíjení. 

Nový Citroën C3 i ë-C3 překvapí a potěší bohatou výbavou a komplexní nabídkou technologií, které ukazují, jak nekompromisní důraz je kladen na komfort. Koncept kabiny C-Zen Lounge s head-up displejem a kompaktním volantem nabízí nové pojetí palubní desky, která nahrazuje tradiční přístrojovou desku a poskytuje snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které řidič potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky.  

Díky vestavěnému držáku telefonu mohou uživatelé prostřednictvím bezdrátové technologie NFC (Near Field Communication) zcela bezpečně automaticky spustit novou specializovanou aplikaci pro přístup k obvyklým aplikacím. Široká škála technologií asistenčních systémů řízení poskytuje komfort, jistotu a pomoc. 

Cílem bylo rovněž vyvinout nové standardy interiéru kabiny. Nový ë-C3 nabízí moderní, prostornou a dobře vybavenou kabinu C-Zen Lounge, která je, jak se od Citroënu očekává, opatřena nově pojatou palubní deskou a poskytuje mimořádně vysokou úroveň komfortu.

V kabině C-Zen Lounge se řidiči a spolujezdci vpředu naskýtá čistý a ničím nerušený výhled vpřed díky velkému čelnímu sklu a široké horizontální palubní desce, která sahá od kraje ke kraji napříč vozem a je lemována pro Citroën charakteristickými vertikálními větracími otvory. Je rozdělena do dvou odlišných úrovní, nahoře jsou technické prvky a dole látkou potažená pohodlná část, pojmenovaná „Sofa Design“, protože se její tvůrci inspirovali od pohovek. Tato mírně zakřivená horizontální část dodává kokpitu útulnost a vizuální charakter a zároveň umocňuje pocit komfortu a klidu.

Skutečnou novinkou u horní úrovně přístrojové desky je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový Citroën head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla. Toto inteligentní řešení zajišťuje, že nedochází k duplikaci informací, jak je tomu tradičně mezi head-up displejem a přístrojovou deskou, a poskytuje řidiči snadný přístup ke všem klíčovým informacím, které potřebuje, aniž by musel spustit oči z vozovky.  

Nový kompaktní multifunkční volant je menší a lépe se ovládá. Je výškově a podélně nastavitelný, takže jej lze přizpůsobit postavě každého člověka.  

Uprostřed palubní desky se „vznáší“ barevná obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25 palců, která je mírně natočená směrem k řidiči, a součástí standardní výbavy je „My Citroën Play with Smartphone Station“ se speciální aplikací, která umožňuje majitelům modelu verze „You“ přístup k hudbě, rádiu, volání a navigaci prostřednictvím vlastního telefonu.

Citroën ë-C3 klade navzdory svým relativně kompaktním rozměrům velký důraz na online možnosti infotainmentu, které jsou snadno ovladatelné a nabízejí rychlý přístup k chytrým a užitečným funkcím, které zákazníci potřebují pro snadné cestování a bezproblémový život online.  

Instinktivní ovládání na volantu a tlačítko „Home“ u všech verzí zajišťují řidiči za volantem používání bez stresu. K dispozici jsou dvě úrovně infotainmentu: 

MY CITROËN PLAY WITH SMARTPHONE STATION je součástí standardní výbavy u verzí „You“ a zahrnuje zabudovaný držák telefonu, který řidiči umožňuje dokovat smartphone a automaticky spustit novou speciální aplikaci prostřednictvím bezdrátové technologie NFC (Near Field Communication). Pomocí této aplikace mohou majitelé používat své zařízení k přístupu k ikonám aplikací Telefon, Rádio, Navigace a Hudba. Díky ovládání na volantu ë-C3 nemusí řidič pouštět volant z ruky a tlačítko „Home“ usnadňuje návrat na domovskou stránku aplikace.

MY CITROËN DRIVE S 10” DISPLEJEM patří ke standardní výbavě verze „Max“.  Centrální ergonomický barevný displej s uhlopříčkou 10,25" využívá architekturu widgetů inspirovanou chytrými telefony a poskytuje virtuální zkratky k hlavním funkcím navigace, telefonu, rádia, aplikací a médií. Bezdrátová funkce WiFi umožňuje zrcadlení chytrého telefonu a je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto. 

Zákazníci si navíc mohou objednat jednu nebo obě úrovně předplatného „Connected Services“ a využívat tak svůj systém naplno prostřednictvím účtu MyCitroën, a to přes internet, nebo aplikaci MyCitroën. 

„Connect One“ je zdarma a nabízí okamžitý přístup k službám e-Call a Citroën Assistance, službám vzdálené údržby a digitální uživatelské příručce.  

Po bezplatném ročním zkušebním provozu přidává „Connect Plus“ za mírný měsíční poplatek dopravní informace v reálném čase, takže si řidiči mohou pro své cesty zvolit optimální trasu, přičemž alternativy jsou vypočítány a navrženy na základě předpokládaných dopravních toků a aktuálních dopravních zácp nebo kolon. Systém rovněž obsahuje informace o městech v 3D rozlišení (zdarma na tři roky).

Obě verze nového modelu ë-C3 a jejich příslušné standardní systémy infotainmentu (My Citroën Play se Smartphone Station, My Citroën Drive s 10" displejem) jsou kompatibilní s aplikací Citroën e-ROUTES.

Všechny technologie asistenčních systémů řízení v novém voze ë-C3 jsou navrženy tak, aby pečovaly o tělo a mysl všech cestujících, zejména řidiče: 

-  Active Safety Brake je systém nouzového brzdění, který funguje v rychlostech od 5 do 135 km/h ve dne i v noci a pomáhá omezit zranění cestujících ve vozidle i chodců a cyklistů.
- Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu pomáhá řidiči udržovat správnou polohu ve vyznačeném jízdním pruhu tím, že jemně koriguje řízení, pokud vůz vybočí ze směru, nebo při nízké rychlosti upozorní řidiče na vybočení ze směru. Funguje v rozmezí rychlostí 60 až 180 km/h a při použití směrovek se deaktivuje.
- Varování před snížením pozornosti řidiče informuje řidiče v případě, že trajektorie vozu v jízdním pruhu není správná. Tento dvoustupňový výstražný systém nejprve detekuje výkyvy vozu a upozorní řidiče zvukovým signálem a zprávou „Jeďte opatrně“, poté vydá další výstrahu a zprávu „Nebezpečná jízda“, jakmile jsou detekovány čtyři kolísavé pohyby. Výstraha „Coffee Break“ doporučuje řidiči udělat si přestávku po 2 hodinách nepřetržité jízdy rychlostí vyšší než 65 km/h a opakuje se každou hodinu, pokud řidič přestávku neudělá. 
- Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením monitoruje značky omezující rychlost a zjištěné údaje zobrazuje head-up displeji Citroën. Tento inteligentní systém využívá údaje o rychlostních omezeních uložené v navigačním systému a dokáže také číst dočasné značky omezující rychlost.  Tempomat s omezovačem rychlosti umožňuje řidiči omezit maximální rychlost a zajistit tak její dodržování.
- Elektrická parkovací brzda (EPB) se automaticky zatáhne po zastavení motoru a automaticky se uvolní po sešlápnutí plynového pedálu.  Řidič může EPB ovládat ručně pomocí ovládací páčky na středové konzole. Asistent pro rozjezd ve svahu navíc na několik sekund podrží vozidlo při sklonu větším než 3 %, aby řidiči pomohl zabránit nechtěnému pohybu.  
- Automatické přepínání dálkových světel využívá kameru umístěnou na čelním skle k automatickému přepnutí z potkávacích na dálková světla při detekci protijedoucích vozidel pro jejich bezpečné míjení.     
- Zadní parkovací asistent zvukově upozorňuje při couvání řidiče na blízkost překážek včetně dětí. Při zařazení zpátečky se aktivuje zadní kamera, která poskytuje pohled dozadu za vozidla a varuje řidiče před případnými překážkami prostřednictvím barevného displeje s úhlopříčkou 10,25 palce (je-li součástí výbavy).

Model ë-C3 s dojezdem přibližně 320 km je nabízen za cenu od 589.000 Kč. Citroën tak pokračuje ve svém úkolu zpřístupnit elektromobilitu všem.
roces nákupu byl zpřehledněn díky nabídce, která byla rozdělena na 3 velmi dobře vybavené verze „You“ , „Plus“ a „Max“. V roce 2025 přijde na trh Citroën ë-C3 s dojezdem 200 km.

Čtvrtá generace vozu Citroën C3, určená především pro evropský trh, kterou reprezentuje nový model ë-C3, byla zcela přepracována a získala nový, svěží a výrazný vzhled ztělesňující novou odvážnou designovou identitu značky Citroën. 

Velká 16palcová a 17palcová ocelová a hliníková kola s diamantovým výbrusem (standardní výbava verzí „Max“) jsou vysunuta do rohů, což podtrhuje stabilitu, dynamiku a pevnost. Přesto si vůz zachovává kompaktní rozměry – na délku měří pouhých 401 cm a na šířku 176 cm.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

red

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Test: Toyota Corolla Sedan Klasik je poslední možností, jak pořídit normální auto za skvělé peníze
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Ford Mondeo

Rok výroby 2020

419 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2019

432 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč