Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte | Autanet.cz

Test: Citroën C3 1.2 PureTech - nic stylovějšího za podobnou cenu nekoupíte

V loňském roce po Citroënu C3 sáhlo přes tisíc motoristů, což znamenalo v konečném zúčtování sedmé místo v prodejích mezi malými modely. Aby stylová C3 své pozice ještě více posílila, prošla modernizací, která z něj dělá ještě více atraktivní záležitost.

Nový Citroën C3 sází na pohodlí, vzhled a cenu. A vychází mu to, zaslušné peníze získáte stylové auto, které je opravdu pohodlné!


Současná C3 je na trhu od roku 2016, přičemž nedávno prošla modernizací. Nový Citroën C3 můžete mít v 97 barevných kombinacích, čímž se odlišuje od konkurenčních modelů (s modernizací přibyly 3 nové polepy střechy, 2 nové ráfky kol). Můžete volit odlišnou barvu karoserie a střechy. Kromě toho lze vybírat ze tří grafických stylů (dva jsou nové - styl Émeraude využívá kontrast mezi tmavými barvami a barevnými prvky pro dynamičtější pojetí a styl Techwood odkazuje svými luxusními měkkými materiály na svět skandinávského nábytku). Odstíny střechy ladí vždy s odstínem zpětných zrcátek a clonou na zadních bočních okénkách (aktuálně můžete mít dvoubarevné provedení zdarma místo klasického příplatku 8 000 Kč). Balíček Pack Color tvoří barevné prvky zahrnující lišty kolem mlhovek a kolem prvků Airbump.

Exteriér se nijak výrazně nezměnil, nová je pouze grafika světel, která obsahuje LED zdroje. Náš testovaný kousek se chlubil nejvyšší výbavou Shine a obouval šestnáctipalcová kola. Karoserii zdobil barevný motiv střechy Techwood a kabinu prozářil pod stejným názvem dekor interiéru.

O velké překvapení se postarala nová sedadla, která ač nevypadají, poskytují slušné pohodlí i na dlouhých cestách. K úplné spokojenosti bychom uvítali snad jen výraznější boční vedení a o něco delší sedáky. Kufr nabídne 300 litrů, což je hodnota, která je v této třídě automobilů naprosto dostačující.

Palubní desku zdobí dotykový 7” displej, který nabízí novou generaci dotykové on-line navigace. Ta může být ovládaná prostřednictvím systému hlasového ovládání a umožňuje komunikovat s navigací, telefonem a rádiem. Je spojena s webovými službami, jako je TomTom Traffic, které vám poskytnou informace o dopravě v reálném čase a vizuální a akustické upozorněni na místa, v nichž je zvýšená možnost nehod a nebezpečí. Technologie Mirror Screen kompatibilní se systémy Apple CarPlay™ a Android Auto, umožňuje připojit chytrý telefon a replikovat jeho obsah na displej vozu. Řidič tak získává přístup k jeho multimediálnímu obsahu a svůj telefon včetně aplikací může přímo a snadno ovládat přes dotykový displej vozu.

NOVÝ CITROEN C3 na sněhu

O pohon zkoušeného vozu se starala dvanáctistovka PureTech s výkonem 81 kW (111 koní) v 5 500 otáčkách a 205 newtonmetry točivého momentu dostupných už od 1750 otáček ve spojení s šestirychlostní manuální převodovkou (narozdíl od slabší 1.2 PureTech s 61 kW výkonu). Stokilometrové rychlosti C3 dosáhne za 9,4 sekundy a maximálně uhání 198 km/h. Na poměry tříválců jede zkoušený tříválec svižně a dech mu nedochází ani při dálničních rychlostech. Přitom spotřeba paliva není vůbec špatná. Ostřejší jízda a přejezd několika horských středisek v čerstvém sněhu znamenal odběr 6,1 l/100 km. Jakmile jsme se ovšem trochu snažili o úspornější jízdu, spotřeba rychle padala k pěti litrům. Pět stovek ujetých kilometrů za dva znamenalo konečnou spotřebu 5,5 l/100 km při plném obsazení.

Manuální převodovka funguje celkem přesně. Dráhy řazení jsou delší, a pokud nepojedete vyloženě pilu, budete spokojeni. Podvozek je komfortní přesně tak, jak od francouzského vozu čekáte. Pokud jezdíte spíše na pohodu a po dobrých silnicích, budete maximálně spokojeni. Nastavení na měkčí notu zajišťuje pohupování karoserie a ostřejší jízdní tempo vede k výraznějším bočním náklonům, což nemusí být každému příjemné. K charakteru vozu to ale pasuje. Přes většinu nerovností se dokáže jen tak ladně zhoupnout, až na doopravdy velkých dírách posílá do kabiny tupé rány. S francouzem lze jezdit svižně, ne však ostře. Pokud patříte k zapálenějším řidičům milující rychlejší průjezdy zatáček, budete zklamáni. Karoserie se nakloní, sedačky s minimálním bočním vedením nepodrží Vaše tělo. Pokud vjedete na rozbitou silnici, budete C3 nenávidět. Motor je tak rychlejší než podvozek.

Za novou C3 zaplatíte v základní výbavě Live aktuálně 279 900 Kč. Vybavenější druhý stupeň Feel přijde na 294 900 Kč a pokud přihodíte dalších 25 tisíc korun, dostanete silnější motor a hlavně šestirychlostní manuál. Za námi testované provedení Shine je nutné vypláznout 369 900 Kč, přesto se ve srovnání s konkurenty jedná o skvělou nabídku. Za automat se pak připlácí rozumných 30 000 Kč. V ceně vozu je i záruka 5 let nebo 60 000 najetých kilometrů.

Model C3 sází především na styl  a nezapomíná ani na praktickou stránku, když vzhledem ke svým rozměrům nabízí dostatečně prostornou kabinu. Vlastní mu je pohodlná jízda a problém mu nedělají ani delší trasy, přičemž si vzhledem k dostatečně výkonnému srdci nenárokuje více paliva, než je zdrávo.

Plusy

  • Design a možnosti jeho konfigurace
  • Výkon motoru
  • Komfortní sedačky
  • Pohodlný podvozek (na dobrých silnicích)
  • Slušná spotřeba

Minusy

  • Nejisté jízdní vlastnosti při rychlé jízdě na rozbité silnici
  • Pomalejší odezvy dotykového displeje
  • Vyšší míra hluku od pneumatik při vyšších rychlostech
Citroën C3 1.2 PureTech 81 kW MAN6
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1 199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 (111) / 5 500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 1 750
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.8 / 4.4
Emise CO2: 100
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / 922
Objem nádrže (l): 45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1 165 / 405
Rozměr pneu: 205/55 R16
Délka (mm): 3 996
Šířka (mm): 1 749
Výška (mm): 1 474
Rozvor (mm): 2 539

 

 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Honda Civic

Rok výroby 2024

777 000 Kč

Hyundai Tucson

Rok výroby 2016

333 333 Kč

Cupra Formentor

Rok výroby 2022

1 258 000 Kč

Škoda Kodiaq

Rok výroby 2021

699 900 Kč