Test: Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8 - po čertech krásné kombi | Autanet.cz

Test: Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8 - po čertech krásné kombi

Nová generace Peugeotu 508 se po stránce designu maximálně povedla, a to jak v provedení sedan, tak kombi. Novinka se nehoní litry v zavazadelníku ani centimetry v interiéru. Jednoduše je to samorost dotažený téměř k dokonalosti. Proč píšeme téměř?

Do parády jsme si vzali vrcholné provedení 508 SW s dvoulitrovým dieselem, osmistupňovým měničovým automatem, adaptivním podvozkem v nejvyšší výbavě GT s mnoha příplatky.


Karoserie se nám líbí, hodně líbí. Vozu nechybí jistá lehkost doplněná o pořádnou dávku šarmu. Vše umocňují bezrámová okna dveří. ale pojďme raději dovnitř, kde o zajímavá řešení také není nouze.

Po usednutí do kabiny se dostaví pocit jako u nejlepších modelů střední třídy. Provedení interiéru mile překvapí, zde si použité materiály nic nezadají s prémiovými vozy. V sedadlech sedíte příjemně nízko, což nemusí vyhovovat méně pohyblivým zákazníkům, protože z vozu se o něco obtížněji vystupuje. Řidič ideální pozici za volantem nalezne velmi rychle, maličký volant lze přitáhnout k tělu a sedadlo nastavit v dostatečném rozsahu. Řidičská pozice je tady rozhodně lepší než u větší 5008. Plusové body peugeot sbírá za rozmístění tlačítek a hlavně za použití tlačítka deaktivace systému stop-start.

I-cockpit druhé generace vyslyšel nářky zákazníků a pro řadu věcí existuje fyzický ovladač. Velkou pochvalu zaslouží klasický kruhový ovladač hlasitosti audia, který z aut mizí. iCockpit stejně jako klaviatura pod dotykovým displejem na středovém displeji vypadají moderně. Prolamované plochy zkrášluje zajímavý dekor šedého dubu (příplatek 3 000 Kč), sedadla s masážní funkcí kryje prošívaná jemná kůže Nappa (+ 42 000 Kč), která byla použita i na madlech dveří. Displej v kapličce za volantem má propracovanou grafiku i nešetří animacemi. Stejně tak displej infotainmentu se chlubí slušným rozlišením a čistým obrazem.

Ne vše je ovšem dokonalé. Stříbrné klávesy jsou sice krásné, ale reakce displeje na jejich stlačení je trochu zpožděně, stejně tak streamování hudby z mobilního telefonu se neobejde bez sprostých slov. Audiosystém čeká na softwarový upgrade. Stejně tak ovládání klimatizace a topení se provádí pouze přes dotykový displej, což je za jízdy dost nepraktické. Také nepotěší řada drobností týkající se přizpůsobení vozu ke svým požadavkům. Řadu věcí lze nastavit, ale musíte v infotainmentu hodně pátrat. Za celý týden se nám nepodařilo najít, jak donutit osvětlení interiéru svítit při otevřených dveřích. Buď dotykem rozsvítíte a svítíte stále, nebo je zhasnuto. Stejně tak nastavení jasu přístrojovky je pořádně schováno. Podobné to je i s přítomnými asistenty. Například asistent udržení v pruhu se po každém nastartování automaticky zapne (vypíná se ovladačem vlevo pod volantem).

Virtuální přístrojovku si ale můžete přizpůsobit k obrazu svému. Přístrojovka mimo jiné u zkoušeného vozu poskytovala noční vidění, které oceníte při jízdě v noci či za snížené viditelnosti, kdy systém upozorňuje pomocí orámování na osoby pohybující se po silnici.

Peugeot 508 se mezigeneračně zmenšil o 4 cm délky a 2,4 cm rozvoru. Prostorností v kabině tak patří k slabému průměru. Uvnitř nečekejte více prostoru než v 308, na výšku působí interiér dokonce stísněněji. Rozhodně špatné to není se zavazadlovým prostorem. Udávaný objem 530 litrů nezní moc dobře, v praxi kufr mile překvapí. Má pravidelné tvary a celkově dobrou využitelnost.

Pod kapotou krásného kombi můžete mít tradiční pohonné jednotky koncernu PSA. Kromě přeplňované šestnáctistovky PureTech můžete mít vznětovou patnáctistovku BlueHDi nebo námi testovaný dvoulitr BlueHDi o výkonu 130 kW (177 koní). Ve spojení s automatickou převodovkou Aisin dosáhne zkoušený vůz stovky za 8,4 vteřiny a rozletí se až k číslici 231 km/h. Dvoulitr hezky zatahuje, žádný trhač asfaltu to ale není. Kombi poskytuje mírně nadprůměrnou dynamiku a problémem není ani udržování rychlosti daleko za českým legálním dálničním limitem. Letět stosedmdesátkou (samozřejmě po německé dálnici) je stále příjemné. Problém nepředstavuje ani opakované nabírání rychlosti, to je plynulé.

V komfortním nastavení si podvozek osmnáctipalcových kolech vede vcelku dobře, při ostřejším jízdním stylu se ovšem záď mírně vlní, což nemusí přiklad na klidu řidiče. Nerovnosti vůz zvládá překvapivě dobře, podvozku nesvědčí až kombinace doopravdu vysoké rychlosti a hodně rozbité zatáčkovité trati. Ve městě při rozjezdu občas jemně cukne automatická převodovka, nic strašného to ale není. Jinak odřazuje a podřazuje bravůrně. Špatné to není ani se spotřebou paliva, běžně lze jezdit do 6,5 l/100 km i po městě. Dlouhé trasy pak znamenají spotřebu začínající vždy pětkou.

Peugeot 508 SW je stylově výjimečné kombi. Ve všem ostatním je na aktuální tvrdé poměry střední třídy jen dobrý, když umí jezdit dynamicky, úsporně, pohodlně, nabízí akorát prostoru, originální kabinu a bohatou výbavu doplněnou o nejmodernější vychytávky. V žádné z klíčových vlastností ovšem nevyčnívá nad ostatní konkurenty a spíše v některých drobnostech ztrácí. To vše 508 SW ovšem odpustíte. Stačí se na ní podívat.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Octavia

Rok výroby 2021

748 000 Kč

BMW Řada 2

Rok výroby 2020

498 000 Kč

Land Rover Range Rover Velar

Rok výroby 2019

849 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

779 000 Kč