Všeobecné podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

Služby prověřování a kontroly vozidel 

I. Úvodní ustanovení
1. Portál Autanet poskytuje uživatelům a zákazníkům služby v oblasti prověřování historie vozidel a kontroly technického stavu vozidel. Provozovatelem portálu Autanet na adrese www.autanet.cz je firma Jiří Řikovský se sídlem Dobrovského 874/29, 702 00 Ostrava – Přívoz, IČ: 48438006, fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku (dále jen „provozovatel“). 

 

2. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují práva a povinnosti vyplývající z právních vztahů, které vznikají mezi provozovatelem a objednavateli služeb poskytovaných provozovatelem na portálu Autanet (dále jen „portál“) na základě smluvních vztahů, které mezi nimi vznikají v jakékoliv formě, pro dále vymezené účely.

 

3. Objednavatelem služby se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí fyzická nebo právnická osoba, která si u provozovatele prostřednictvím portálu Autanet objedná některou z nabízených služeb (dále jen „objednavatel“).  

 

4. Tyto všeobecné obchodní podmínky budou aplikovány ve všech případech smluvních vztahů uzavíraných provozovatelem v dále vymezených právních vztazích, pokud nestanoví konkrétní smlouva uzavřená mezi provozovatelem a objednavatelem jinak. Každý, kdo si objedná službu prostřednictvím objednávky na portálu Autanet vyjadřuje svůj souhlas s těmito všeobecnými obchodními podmínkami.

 

II. Služby a ceny
1. Poskytované služby jsou prováděny techniky se znalostmi a zkušenostmi v automobilovém průmyslu, kteří zajišťují odborné a kvalitní provedení služeb. Technici jsou vybaveni potřebnými přístroji pro poskytování služeb prověření a kontroly ojetých vozidel. Technik odpovídá za provedenou službu. Posouzení technického stavu vozidla je subjektivním názorem technika na základě jeho znalostí a zkušeností.

 

2. Prostřednictvím portálu je možné si objednat tyto služby:
•    Prověření historie vozidla online – služba pro prověření najetých kilometrů, historie poškození, odcizení vozidla, servisní historie, záznamy inzerce, využití jako taxi a další. Tuto službu zajišťuje společnost Cebia. portál je pouze prostředníkem a nenese žádnou odpovědnost za poskytnutá data o vozidlech a nenese žádnou odpovědnou za případné škody vzniklé použitím této služby.

•    Vyhledání a výběr vozidla – služba pro objednavatele, jejíž cílem je vyhledání vhodného vozidla na trhu dle zadaných parametrů objednavatelem. 

•    Prověrka vybraného vozidla – služba pro prověření a zjištění veškerých dostupných informací o vozidle, které dodá objednavatel.

•    Prohlídka vozidla u prodejce – služba kontroly technického stavu fyzickou kontrolou částí vozu, diagnostikou a testovací jízdou.   

 

3. Ceník a popis jednotlivých služeb je k dispozici na webových stránkách portálu.

 

4. V případě objednání služby Prohlídka vozidla u prodejce je objednavatel povinen uhradit dopravu technika na místo prohlídky v celkové vzdálenosti nad 100 km (cesta technika tam i zpět) 8 Kč za každý kilometr nad 100 km. Za dopravu technika na místo prohlídky do vzdálenosti 100 km se doprava neúčtuje.

 

5. Informace o službách a jejich cenách uvedené na webových stránkách portálu a informace o způsobu jejich provedení nepředstavují nabídku ve smyslu zákona § 1731 nebo § 1732 občanského zákoníku, ani se nejedná o veřejný příslib dle § 1733 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné odeslat objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a provozovatel musí po přijetí objednávky tuto objednávku potvrdit.

 

III. Postup objednání služby
1. Před objednáním služby je objednavatel povinen přečíst si tyto všeobecné obchodní podmínky. Objednáním služby objednavatel vyjadřuje svůj souhlas s těmito podmínkami.  

 

2. Objednání služby je považováno za nabídku objednavatele na uzavření smlouvy s provozovatelem ohledně vybrané služby. Smlouva o poskytnutí služby je uzavřena okamžikem, kdy objednavatel obdrží od provozovatele potvrzení o přijetí objednávky k realizaci.

 

3. Objednavatel si na webových stránkách provozovatele vybere službu, kterou požaduje. Službu objedná tím způsobem, že vyplní a odešle objednávkový formulář, který navazuje na vybranou službu. Po odeslání objednávky jej bude kontaktovat provozovatel a domluví se na realizaci služby. Po sjednání detailů realizace služby, provozovatel potvrdí objednávku objednavateli e-mailem.

 

4. Objednávkový formulář obsahuje položky, které musí objednavatel vyplnit:
•    Popis vozidla, které je předmětem prověření a kontroly. Objednavatel je povinen uvést všechny potřebné údaje, zejména odkaz na vozidlo v inzerci nebo pokud nemá k dispozici odkaz na inzerci vozidla, pak je povinen uvést tyto údaje: značka, model, motorizace, typ karosérie, rok výroby, stav tachometru, palivo, převodovka, cena, město/obec, kde se vozidlo nachází a kontakt na prodejce.

•    Jméno a příjmení, telefon a e-mail.

 

5. Objednavatel je povinen uvádět pravdivé a úplné údaje, zejména údaje týkající se vozidla. Provozovatel si vyhrazuje právo nepřijmout objednávku služby k realizaci, pokud údaje poskytnuté objednavatelem znemožňují provedení služby.

 

6. Pokud nebude objednávka přijata k realizaci, provozovatel vrátí objednavateli celou platbu za službu, pokud byla služba již zaplacena do 14 dnů na účet objednavatele.

 

7. Po objednání služby objednavatelem a potvrzení objednávky provozovatelem vystaví provozovatel objednavateli fakturu na objednanou službu, kterou je objednavatel povinen uhradit neprodleně, nejpozději však do 5 dnů od potvrzení objednávky provozovatelem.

 

8. Pokud objednavatel neuhradí fakturu nejpozději do data splatnosti je provozovatel oprávněn po objednavateli požadovat úroky z prodlení ve výši 15% p.a. z dlužné částky za každý den prodlení po datu splatnosti faktury.

 

9. Potvrzením objednávky objednavatele provozovatelem je uzavřena mezi smluvními stranami smlouva o poskytnutí služby prověření nebo kontroly vozidla. Smlouva je platná do konce realizace služby, maximálně však dva měsíce od potvrzení objednávky provozovatelem.

 

IV. Reklamace
1. Objednavatel je oprávněn podat stížnost v souvislosti s neplněním nebo nesprávným provedením služby ze strany provozovatele. Reklamace musí obsahovat tyto náležitosti: jméno a příjmení objednavatele, kontaktní údaje, číslo objednávky, vyjádření k reklamaci služby a doložení námitek reklamace. Reklamace musí být podána nejpozději do 14 dnů od realizace služby a zaslána na e-mail provozovatele. 

 

2. Provozovatel je povinen poskytnout do 14 dnů ode dne obdržení reklamace písemnou odpověď na reklamaci, v níž uvede, zda reklamaci přijímá a jak ji hodlá posuzovat, případně informuje o nedostatcích reklamace pro přijetí reklamace spolu s odůvodnění svého postoje.

 

3. Pokud provozovatel považuje reklamaci za oprávněnou, je povinen sjednat nápravu služby nebo vrátit objednavateli částku, kterou zaplatil za službu odečtenou o náklady, které již na plnění služby vznikly. Provozovatel si vyhrazuje právo provést dodatečné testy nebo analýzy k ověření oprávněnosti reklamace.

 

4. Celková odpovědnost provozovatele v případě reklamace je omezena výší částky zaplacenou objednavatelem za službu, na kterou se vztahuje reklamace.

 

V. Odstoupení od smlouvy
1. Objednavatel, který je spotřebitelem, může odstoupit od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu a bez jakýchkoli nákladů v případě, pokud ještě poskytování služby nebylo zahájeno. Odstoupení od smlouvy zašle objednavatel provozovateli do 14 dnů od uzavření smlouvy na kontaktní e-mail. Pro dodržení lhůty postačí zaslat prohlášení o odstoupení před uplynutím lhůty.

 

2. Po odstoupení od smlouvy provozovatel vrátí objednavateli platbu do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy na bankovní účet objednavatele.

 

3. Objednavatel, který je spotřebitelem, jenž akceptoval podmínky, zadal objednávku poskytnutí služby a žádá o odstoupení od smlouvy před uplynutím zákonné lhůty již realizované služby může odstoupit od smlouvy za předpokladu, uhrazení nákladů provozovateli spojených s již zahájenou realizací služby. Výše nákladů je vypočítána úměrně k rozsahu poskytované služby s přihlédnutím k dohodnuté ceně. Objednavatel, který je spotřebitelem, nemůže uplatnit zákonné právo na odstoupení od smlouvy po skutečném poskytnutí služby.

 

4. Objednavatel, který není spotřebitelem, nemá právo odstoupit od smlouvy za podmínek uvedených v čl. V. bodu 1. a 2. těchto podmínek.

 

VI. Odpovědnost za služby
1. Technici jsou povinni vypracovat report o prohlídce vozidla s maximální pečlivostí. Posudek je odborně zpracovaným subjektivním posudkem o technickém stavu vozidla, nelze jej však považovat za vodítko pro prodávajícího či kupujícího vozu, ani jako výzvu ke koupi či odmítnutí koupě kontrolovaného vozidla. Provozovatel ani technik neodpovídá za rozhodnutí objednavatele koupit či nekoupit vozidlo a nenese žádnou odpovědnost na rozhodnutí objednavatele, má pouze poradní hlas.

 

2. Provozovatel vynakládá veškeré úsilí, aby technický stav vozidla popsal co nejvěrohodněji. Technický stav vozidla zkoumá technik v okamžiku kontroly pomocí nástrojů, které má k dispozici v rámci objednané služby. Provozovatel si vyhrazuje právo, že na základě prostředků a nástrojů dostupných během kontroly nemusí být možné odhalit všechny závady na vozidle.

 

3. Provozovatel neodpovídá za důsledky vyplývající z rozhodnutí o koupi či nekoupení vozidla po přečtení obsahu reportu nebo protokolu, neboť tyto dokumenty jsou pouze posudkem o technickém stavu vozidla, vydaným na základě znalostí a zkušeností ke dni kontroly vozidla. 

 

4. Provozovatel neodpovídá za služby, kde jsou způsobené překážky mimo kontrolu provozovatele, zejména překážkou spočívající v neposkytnutí vozidla jeho vlastníkem nebo držitelem, neuvedení skrytých vad vozidla, změnám, ke kterým dojde na vozidle (včetně závad) po provedení služby.

 

5. Provozovatel neodpovídá za následky vyplývající z nesprávného nebo neúplného poskytnutí údajů objednavatelem, zejména spočívající v uvedení nepravdivých, nepřesných, neúplných nebo zavádějících údajů, dále neplnění nebo nesprávné plnění povinností vyplývajících ze smlouvy uzavřené s objednavatelem, pokud je důsledkem vyšší moci.

 

6. Report a informace v něm obsažené jsou údaje shromážděné s nejvyšší možnou přesností a spolehlivostí k datu kontroly vozidla. Provozovatel neposkytuje žádné záruky ani záruky týkající se získaných informací a reportu o stavu vozidla nebo protokolu.

 

7. Provozovatel si vyhrazuje právo neposkytovat žádné záruky nebo záruky týkající se vozidla podléhajícího posouzení technického stavu.

 

8. Celková odpovědnost provozovatele za neprovedení nebo nesprávné provedení dané služby vůči objednavatelům, kteří nejsou spotřebiteli, je omezena na 50 % z ceny za službu.

 

9. Portál Autanet může obsahovat odkazy na webové stránky třetích stran, za jejichž obsah neodpovídá a nenese odpovědnost za používání stránek třetích stran ze strany uživatele.

 

10. V případě, kdy není provozovatel dodavatelem služby a je pouze zprostředkovatelem, kdy dodavatelem služby je třetí osoba, nenese provozovatel za dodání takové služby odpovědnost a neodpovídá za případnou vzniklou škodu. 

 

VII. Závěrečná ustanovení
1. Tyto podmínky nabývají platnosti a účinnosti okamžikem jejich zveřejnění. Provozovatel portálu si vyhrazuje právo tyto podmínky změnit. Změna podmínek je účinná dnem jejich zpřístupnění
na www.autanet.cz, pokud není provozovatelem stanoveno pozdější datum účinnosti.

 

2. Uživatel portálu je oprávněn ve lhůtě třiceti dnů od zveřejnění aktualizovaného znění podmínek
písemně sdělit provozovateli svůj nesouhlas s aktualizovaným zněním podmínek a smlouvu
vypovědět s pětidenní výpovědní lhůtou, jinak se stává pro smluvní vztah rozhodné
aktualizované znění od stanoveného data účinnosti.

 

3. Provozovatel zpracovává a chrání osobní údaje, které získal v rámci právního vztahu s objednavatelem, v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů a Všeobecného nařízení o ochraně údajů (Nařízení EU 2016/679). Informace o způsobu, rozsahu a účelu zpracování osobních údajů uživatele a o jeho právech vůči provozovateli jsou dostupné v Zásadách zpracování osobních údajů na webových stránkách. Správcem osobních údajů shromážděných v rámci webových stránek www.autanet.cz (včetně používání cookies) nebo jiných komunikačních kanálů s uživatelem je firma Jiří Řikovský se sídlem Dobrovského 874/29, 702 00 Ostrava-Přívoz, IČ: 48438006, fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku. Kontakt na pověřence pro ochranu osobních údajů: jiri.rikovsky@autanet.cz.

 

4. Všechny údaje, informace, loga, ochranné známky, firemní znaky, texty a fotografie a jiné obrázky jsou chráněny autorským právem a právem duševního vlastnictví. Provozovatel je oprávněn k výkonu autorských práv vztahujících se k portálu Autanet, včetně pořízené databáze. Změny, zpracování a další užívání databáze a prvků portálu Autanet třetí osobou, je povoleno pouze s písemným souhlasem provozovatele. Objednavatel nesmí používat obsah nebo jeho část získaný dle těchto obchodních podmínek, ze smlouvy k nim náležející, nebo v souvislosti s ní jinak než pro vlastní potřebu. Zejména je zakázáno, aby objednavatel používal tento obsah nebo jeho část formou šíření a kopírování či dalšího zpracování bez souhlasu provozovatele.

 

5. Jakékoli spory mezi provozovatelem a objednavatelem, který je spotřebitelem, vyplývající z poskytování služeb provozovatele podle těchto podmínek, budou řešeny na návrh na mimosoudní řešení takového sporu příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, e-mailová adresa: adr@coi.cz Web: www.adr.coi.cz.

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 16. října 2024.