Dakarský svět se schází v Technopolis
Na Nový rok se sešel celý tým KM Racing v areálu nového moderního výstaviště Technopolis na okraji Buenos Aires. První skupinka dorazila už den před Silvestrem, aby vyzvedla všechna čtyři týmová vozidla, druhá se po poněkud turbulentních oslavách příchodu nového roku v oblacích kdesi nad Atlantikem dostavila na Nový rok.
Převzetí všech týmových vozidel z přístavu Europa Dock proběhlo bez problémů, méně už zhodnocení stavu vozidel po manipulaci ze strany pořadatelů. Neumělé zacházení v přístavu odnesla spojka a převodovka závodního vozu, a tak měli mechanici po celou silvestrovskou noc co dělat. K tomu vybité baterie u jednoho doprovodného vozu i týmové Toyoty. Naštěstí pětice mechaniků stihla dát vše potřebné do nejlepšího pořádku, a tak je závodní auto plně připraveno na technické přejímky 2. ledna.
Martin Macík Jr. dorazil spolu se zbytkem týmu na Nový rok v dobrém rozmaru. V bivaku se věnoval hlavně přípravě agendy pro administrativní přejímky, instalaci kamer v závodním voze a obhlídce výstaviště. Po poněkud deštivém začátku nového roku se také vrací slunečné počasí, což spolu s asfaltovým podkladem bivaku zpříjemňuje poslední přípravné práce.
„V zásadě vše potřebné máme hotovo,“ říká Martin, nejmladší pilot kamionu v závodním poli i historii Dakaru. „Naše posádka doprovodného vozidla donesla od pořadatelů mapky etap. Mohl jsem se tak podívat trochu konkrétněji na to, co nás čeká. Z čeho nemám radost, to jsou neúměrně dlouhé přejezdy mezi relativně kratšími speciálkami a bivaky, stejně jako cesty na start speciálek. Bývá to velmi úmorné, přitom mnohem raději bych se tou dobou věnoval závodění.“ Podrobnější maky soutěže také odhalily podobu jediné maratónské etapy v kategorii kamionů. Půjde o dvojetapu před dnem volna v Iquique. Kamiony ukončí svou pouť v tzv. „marathon bivouac“, který bude lokalizován v Chile, jen pár desítek kilometrů od Iquique. Obě speciální zkoušky se budou vlnit kolem tohoto města. Přestože všechny doprovody po celou dobu maratónské dvojetapy zůstanou v Iquique, tato jediná kategorie nezavítá do Bolívie a zůstane v Chile. Ušetří si tak přibližně 300 kilometrů neutralizačního přejezdu přes hory.
Jenže to všechno je už hudba poloviny rallye. Tou nejbližší budoucností je technická a administrativní přejímka, slavnostní start (mimochodem, pódium bude rovněž situováno v areálu Technopolis) a výjezd na Dakar 2015.