Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Škoda Elroq je prvním plně elektrickým modelem mladoboleslavské automobilky ve strategicky důležitém segmentu kompaktních SUV. Zároveň je také prvním modelem s novým designovým jazykem Škoda Modern Solid. Ten spojuje propracovanost, funkčnost a autentičnost. Elroq přichází s komplexní nabídkou verzí a baterií, které zajistí dojezd více než 560 km.
Bohatá standardní výbava zahrnuje zadní parkovací kameru, proaktivní ochranu cestujících, asistenta změny jízdního pruhu, 13" infotainment a SmartLink. Tato kombinace činí z modelu Elroq cenově nejdostupnější elektromobil ve svém segmentu na evropském trhu se startovací cenou od 799.000 Kč. Díky tomu Škoda nabízí model Elroq na mnoha trzích za cenu srovnatelnou s jeho protějškem se spalovacím motorem, modelem Karoq.
Model Elroq si mohou zákazníci konfigurovat od dnešního dne. A to včetně limitované edice First Edition, která bude na evropských trzích k dispozici od prvního čtvrtletí roku 2025.
Elroq nabízí velkorysý vnitřní prostor, včetně největšího zavazadlového prostoru ve své třídě se základním objemem 470 litrů, který lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 1.580 litrů. Standardem je 13“ obrazovka infotainmentu s ještě intuitivnějším uživatelským rozhraním. Designy interiéru uvnitř vozu využívají řadu inovativních recyklovaných materiálů. K dispozici jsou také nové Simply Clever prvky, mezi nimiž nechybí chytré přihrádky nabízející 48 litrů úložného prostoru a síť pro uložení nabíjecího kabelu pod krytem zavazadlového prostoru. Široká škála intuitivních prvků konektivity, vyspělé asistenční systémy a až devět airbagů zajišťují vynikající jízdní komfort a nejvyšší úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti.
Škoda Elroq postavená na modulární platformě pro elektromobily MEB koncernu Volkswagen vstupuje do segmentu kompaktních SUV s efektivními výkonovými verzemi 50, 60, 85 a 85x. Jejich vysokonapěťové lithium-iontové baterie se dodávají ve třech velikostech. Základní model 50 s pohonem zadních kol je vybaven baterií s brutto kapacitou 55 kWh, resp. netto kapacitou 52 kWh, a nabízí dojezd více než 370 km. Elektromotor umístěný na zadní nápravě vyvíjí maximální výkon 125 kW a maximální točivý moment 310 Nm. Elroq 60 s pohonem zadních kol má baterii s brutto kapacitou 63 kWh, resp. netto kapacitou 59 kWh, a nabízí dojezd více než 400 km. Jeho elektromotor disponuje výkonem 150 kW a točivým momentem 310 Nm. Oba tyto modely dosahují maximální rychlosti 160 km/h.
Dvě nejvýkonnější varianty modelu Elroq mají největší baterii s brutto kapacitou 82 kWh, resp. netto kapacitou 77 kWh. Model Elroq 85 má elektromotor umístěný na zadní nápravě, který vyvíjí výkon 210 kW a na zadní kola přenáší maximální točivý moment 545 Nm. Elroq 85x má druhý elektromotor umístěný na přední nápravě a má standardně pohon všech kol. Obě verze dosahují maximální rychlosti 180 km/h. Elroq 85 dosahuje jednoho z nejdelších maximálních dojezdů v segmentu, který činí více než 560 km v režimu WLTP. To z něj činí ideálního společníka na delší cesty.
Vysoký nabíjecí výkon a optimalizovaný předehřev zajišťují krátkou dobu nabíjení u všech variant modelu Škoda Elroq. Díky nabíjecímu výkonu až 175 kW lze akumulátor u varianty 85 s kapacitou 82 kWh dobít z 10 % na 80 % kapacity za 28 minut na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem. U modelů Elroq 50 a Elroq 60, které podporují nabíjecí výkony až 145 kW, resp. až 165 kW, trvá stejný proces 25 minut nebo méně. Všechny modely Elroq podporují rychlost nabíjení až 11 kW na nabíjecích stanicích střídavého proudu.