Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT | Autanet.cz

Ford se příští rok vratí do Le Mans, nasadí čtyři modely GT

03. 07. 2015
Sdílet článek

Ford dnes oznámil, že se připravuje na návrat do jednoho z nejprestižnějších automobilových závodů na světě. Na start čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans vyšle závodní vůz Ford GT, založený na novém supersportovním modelu stejného jména. Ten se začne prodávat příští rok.

Závodní Ford GT nastoupí na start legendárního vytrvalostního závodu ve třídě Le Mans GT Endurance pro profesionální týmy a jezdce (LM GTE Pro). Ford tak oslaví 50 let od závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966, kdy vozy Ford GT obsadily všechna tři místa na stupních vítězů. Ford zopakoval vítězství v Le Mans rovněž v letech 1967, 1968 a 1969.


„Účastí na Le Mans v 60. letech chtěl Henry Ford II. dokázat, že Ford může ve vytrvalostních závodech porazit nejvěhlasnější soupeře,“ řekl Bill Ford, výkonný předseda představenstva Ford Motor Company. „Dodnes cítíme nesmírnou hrdost na to, že jsme v legendárním závodě dokázali zvítězit čtyřikrát za sebou. Stále nás žene vpřed tentýž inovativní duch, který stál za zrodem prvního Fordu GT.“


Nový závodní vůz Ford GT se v roce 2016 zúčastní všech podniků mistrovství světa FIA ve vytrvalostních závodech i šampionátu TUDOR United SportsCar Championship. Závodní debut absolvuje v lednu 2016 v závodě Rolex 24 v Daytoně. Účast Fordu budou zajišťovat týmy Chip Ganassi Racing a Felix Sabates (CGRFS). Oba týmy mají v úmyslu nasadit v Le Mans čtyři vozy. Jména jezdců budou zveřejněna později.



Nový Ford GT je vrcholný produkt nově ustavené skupiny Ford Performance, která má do roku 2020 uvést na trh nejméně 12 nových sportovních modelů. Do modelové řady Ford Performance patří vozy Ford GT, Focus RS, F-150 Raptor, Shelby GT350 a Shelby GT350R, Focus ST a Fiesta ST.

Ford věří, že technická řešení Fordu GT nejenže zajistí závodní verzi konkurenceschopnost ve třídě GT-Endurance Pro, ale ve výsledku z nich budou těžit všechny modely značky. Jedná se například o propracovanou aerodynamiku, odlehčenou konstrukci z uhlíkových vláken nebo výkonný a efektivní motor EcoBoost.

„Při vývoji Fordu GT nám bylo jasné, že pracujeme na voze, se kterým se má Ford vrátit do GT závodění,“ řekl Raj Nair, viceprezident skupiny Ford odpovědný za vývoj. „Věříme, že díky pokrokům v oblastech aerodynamiky, snižování hmotnosti a pohonu vznikne z Fordu GT přesvědčivý závodní vůz, který bude opět moci závodit na světové úrovni.“



Na projektu s Fordem spolupracují Multimatic Motorsports, Roush Yates Engines, Castrol, Michelin, Forza Motorsport, Sparco, Brembo a CGRFS. Vůz má už za sebou rozsáhlé testování, které realizoval Ford v součinnosti s Multimatic. Na vývoji se podílel i tým CGRFS. Roush Yates spolupracuje na vývoji motoru 3.5 EcoBoost – nejvýkonnějšího produkčního EcoBoostu všech dob.

Vidlicový šestiválec EcoBoost o objemu 3,5 l debutoval v šampionátu TUDOR United SportsCar Championship v sezóně 2014. Od té doby Ford spolu s CGRFS triumfoval v mnoha významných závodech včetně dvanáctihodinovky na Sebringu a Rolex 24 v Daytoně. Závodní týmy CGRFS navíc vybojovaly cenná vítězství v závodech Daytona 500, Brickyard 400 a Indianapolis 500.



„Vyhráli jsme závody i celé šampionáty, ale nikdy jsme nejeli v Le Mans,“ řekl majitel týmu Chip Ganassi. „Když se naskytne možnost závodit s novým Fordem GT v nejvýznamnějším závodě svého druhu a navíc na 50. výročí jednoho z nejvěhlasnějších vítězství v historii automobilových závodů, který závodní tým by nechtěl být u toho? Bude to náročné? Určitě, ale nemohli jsme si přát lepšího partnera než Ford!“


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Bateriová Škoda Elroq je tady. Víme o ní vše a známe pořizovací cenu i dojezd
Test: MG3 Hybrid+ jezdí jako elektromobil a nestojí ani půl milionu korun. Fabia má problém Test: Peugeot e-Rifter je praktický elektromobil s rychlým dobíjením a několika vychytávkami Hyundai představil speciální edici Tucsonu na oslavu 20. výročí Škoda Octavia je opět za dobrý peníz, základ Essence za 569.900 Kč

Tipy z autobazarů

Škoda Superb

Rok výroby 2016

255 000 Kč

Audi S3

Rok výroby 2015

479 900 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2020

589 000 Kč

Audi A6

Rok výroby 2019

799 999 Kč