Hyundai i30 po modernizaci dostal nový základní i vrcholný motor
Kromě omlazeného vzhledu a novinek v kabině se to hlavní odehrálo pod kapotou kam kromě jiného zavítal nový základní agregát v podobě benzínové patnáctistovky. Korejská automobilka pohochopila, že downsizing není cestou a zvýšila zdvihový objem vrcholné motorizace.
Společnost Hyundai zveřejnila podrobnější informace o novém modelu i30 před jeho debutem na Ženevském autosalonu. Nová modelová řada i30 bude mít nový design, vyspělé funkce z oblasti konektivity a na přání také elektrifikovaný částečně hybridní pohon 48V, který snižuje spotřebu paliva.
Hyundai modernizuje rovněž modelovou řadu i30 N Line. Stupeň výbavy se sportovním vzhledem bude od léta 2020 poprvé k dispozici také pro nový model i30 kombi. Stylistické prvky inspirované modelem i30 N budou i nadále k dispozici pro karosářské verze i30 hatchback a i30 Fastback.
Moderní design
Nový design modelu i30 je odvážný a elegantní, s ještě větším emocionálním nábojem. Příď je charakterizována moderním výrazem, který vůz vizuálně rozšiřuje. Širší masku chladiče zdobí výrazně trojrozměrná mřížka umocňující dynamický vzhled vozu.
Nově navržený design přídě v moderním stylu završují nové, štíhlejší světlomety, na přání s technikou LED a víceohniskovými optickými vložkami a nová LED světla pro denní svícení v charakteristickém tvaru do V.
Nový pětidveřový model i30 je vzadu vylepšen novým designem nárazníku, který optimalizuje aerodynamické vlastnosti. Zadní sdružené svítilny LED vytvářejí svým tvarem do V efekt symetrie mezi přídí a zádí.
Nový model i30 je nyní k dispozici s nově navrženými 16“ nebo 17“ koly z lehké slitiny broušenými diamantem, která završují siluetu nového modelu i30.
Stupeň výbavy N Line je nyní k dispozici pro všechny karosářské verze
Dynamický stupeň výbavy N Line, inspirovaný motoristickým sportem, podstoupil komplexní modernizaci designu karosářských verzí i30 hatchback a Fastback. Nyní se však poprvé dodává i pro nový model i30 kombi. To znamená, že všechny tři karosářské verze modelové řady i30 bude možné objednávat se stupněm výbavy N Line.
Nový model i30 N Line má odvážný nový design s ještě sportovnějším vzhledem. Příď nového modelu i30 N Line má širší centrální masku chladiče, nové světlomety a specifický design. Mřížka spodního otvoru pro přívod vzduchu je inspirována designem proudových motorů letadel a má nyní větší rozměry, takže dominuje celému nárazníku. Tím je vizuálně umocněna stabilita vozu společně s jeho sportovním charakterem. Krajní otvory jsou vybaveny specifickými aerodynamickými prvky, které vylepšují aerodynamické vlastnosti.
Zcela nový design zadního nárazníku zdůrazňuje dynamický charakter verze N Line. Široký difuzor potvrzuje sportovní zaměření vozu a dodává zádi pozoruhodný vzhled, zatímco přemístěné mlhové světlomety posouvají vizuální těžiště blíž k vozovce.
Nový model i30 N Line je vybaven 17“ nebo 18“ koly s novým designem, který zvyšuje emotivní náboj a evokuje rychlost dokonce i u stojícího vozu. To přispívá k moderní siluetě plné pohybu.
Nové modely i30 N Line hatchback a Fastback mají navíc optimalizované nastavení podvozku a řízení v kombinaci s motory 1.5 T-GDi 160 k a 1.6 CRDi 136 k pro ještě dynamičtější jízdu.
Tři nové barvy karoserie
Nový model i30 je nabízen se třemi novými barvami karoserie: Dark Night, Silky Bronze a Sunset Red. Z dosavadních barev zůstává v nabídce šest odstínů: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver a Olivine Grey.
Modernizovaný design interiéru
Design interiéru nového modelu i30 byl modernizován například výdechy ventilační soustavy v ušlechtilejším, moderním designu.
Nabídku barev pro interiér, která přebírá dosavadní černou, rozšířily tři nové odstíny: šedá Pewter Gray, hnědá Ebony Brown a světle šedá Charcoal Gray. Sedadla mohou být čalouněna látkou, kůží nebo kombinací obou materiálů. Celkem je k dispozici osm variant.
Funkce pro konektivitu
Nový model i30 disponuje nejmodernější konektivitou. Nový 7“ digitální panel přístrojů a nový 10,25“ dotykový displej navigačního systému umožňují modernější a individuálnější zážitky z cestování automobilem. Systém je také zcela kompatibilní s uživatelskými rozhraními Android Auto a Apple Car Play. Od léta 2020 budou tyto funkce pro připojení mobilního telefonu k informačnímu a zábavnímu systému vozidla fungovat i bez kabelu. Již nyní nabízí nová modelová řada i30 bezkabelové nabíjení telefonu.
Telematický systém Bluelink – služby síťově propojeného automobilu
Nový model i30 je poprvé nabízen s komplexní technologií Hyundai Bluelink. Hyundai nabízí prostřednictvím telematického systému Bluelink široký sortiment služeb síťově propojeného automobilu, jež poskytují zákazníkům významné benefity, ať se jedná o získávání informací v reálném čase nebo ovládání funkcí vozidla na dálku prostřednictvím aplikace. Zákazníci značky Hyundai mají v reálném čase přístup k datům, jakými jsou dopravní zpravodajství, informace o parkovacích místech nebo informace o místních čerpacích stanicích, včetně cen paliv. Součástí systému Bluelink je také uživatelská aplikace, která řidiče podporuje v mnoha provozních situacích.
Bezpečnostní výbava, na kterou je spolehnutí
Hodnotu nového modelu i30 zvyšuje také vylepšený soubor vyspělých bezpečnostních systémů Hyundai SmartSense, který zvyšuje bezpečnost a komfort na ještě vyšší úroveň. Asistent řízení v jízdním pruhu LFA (Lane Following Assist) automaticky zasahuje do řízení, aby vozidlo jelo uprostřed svého jízdního pruhu. Asistent pro odvrácení kolize při couvání RCA (Rear Collision-avoidance Assist) dokáže aktivovat brzdy, aby zabránil kolizi při couvání. Nováčkem ve výbavě modelu i30 je také systém LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), který upozorňuje řidiče, že se vozidlo vpředu rozjelo, například při čekání na semaforech, pokud včas nereaguje.
Asistent pro sledování slepého úhlu vzadu, BSD (Blind Spot Detection), byl vylepšen. BSD upozorňuje řidiče na vozidla v oblasti jeho slepého úhlu. Tato funkce je nyní doplněna aktivním asistentem BCA (Blind-spot Collision-avoidance Assist) schopným aktivovat brzdy, aby se zabránilo nehodě. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-avoidance Assist) byl optimalizován, aby rozpoznával také cyklisty na silnici.
Stejně jako dosavadní verze modelu i30 je i nová modelová řada i30 vybavena systémem FCA s funkcí detekce chodců, asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), asistentem dálkových světel HBA (High Beam Assist), inteligentním asistentem pro rozpoznávání rychlostních limitů ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keep Assist).
Novinkou ve výbavě modelu i30 je také funkce eCall, která automaticky kontaktuje záchranné služby po aktivaci airbagů.
Všechny uvedené nové funkce a systémy posouvají bezpečnost vozů Hyundai na ještě vyšší úroveň, a tím upevňují důvěru zákazníků. Nový model i30 je v neposlední řadě nabízen s pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů, která poskytuje ještě větší pocit jistoty.
Výkonné a pokrokové: motory pro nový model i30
Nová modelová řada i30 přichází na trh s vylepšenou nabídkou motorů poskytující zákazníkům ještě větší rozmanitost výběru.
Pro základní verzi představil Hyundai nově vyvinutý zážehový motor 1,5 litru s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection) a výkonem 110 k, který se dodává s 6stupňovou manuální převodovkou.
Zážehový motor T-GDI 1,0 litru s výkonem 120 k bude k dispozici také s novou 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou, která doplní již dříve nabízenou 6stupňovou manuální převodovku.
Další novinkou je částečně hybridní pohon s napětím 48 V ve spojení s motorem 1.0 T-GDI o výkonu 120 k. Hybridní technika zvyšuje hospodárnost a poprvé je kombinována s 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou iMT (intelligent Manual Transmission).
Převodovka iMT odpojuje spalovací motor po uvolnění pedálu plynu. To umožňuje vozidlu vstoupit do dvou možných úrovní jízdy na neutrál v závislosti na podmínkách. Při první úrovni je motor na volnoběh. U druhé úrovně je motor dočasně vypnut, aby se ušetřilo ještě více paliva. Zákazníci, kteří dávají přednost automatizovanému řazení, si mohou 48V částečně hybridní pohon objednat i ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Od předchůdce byl převzat vznětový motor 1.6 CRDi o výkonu 115 k, nabízený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 136 k je nyní standardně vybaven 48V částečně hybridním systémem. Zákazníci jej mohou kombinovat s 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou nebo se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Na vrcholu modelové řady stojí nový motor 1.5 T-GDI vyladěný na 160 k, který standardně spolupracuje s 48V částečně hybridním systémem. I v případě tohoto poháněcího ústrojí si zákazník může vybrat mezi 6stupňovou inteligentní manuální převodovkou a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou.