Hyundai oznamuje příchod ...
Důraz a pozornost firmy zůstávají upřeny na kvalitu, smysluplnou technologii včetně nových motorů a podvozku, zvýšenou bezpečnost a spokojenost jak řidičů tak cestujících. Od svého představení na korejském trhu v roce 1985 byla Sonata jedním z pilotních modelů automobilky Hyundai.
Již tradičně byla modelem, který představoval široké spektrum nových technologií. Nová Sonata pokračuje v této tradici a přináší opět vysokou kvalitu a např. i nový systém aktivní kontroly geometrie podvozku, Active Geometry Control Suspension (AGCS), který bude představen v roce 2005. Nová Sonata byla vyhlášena nejlepším vozidlem ve své třídě v přehledu kvality 2004 Initial Quality Survey provedeném firmou J.D. Power and Associates.
Toto vozidlo, které bude představeno na Pařížském autosalónu, bylo navrženo a vyrobeno tak, aby dále rozšířilo devatenáctiletou tradici stálého zvyšování úrovně kvality a spokojenosti zákazníků, což je také zohledněno ve výhledu prodejů pro rok 2005, který by měl dosáhnout 230 000 vozů. Nová Sonata byla navržena tak, aby poskytla vysoký standard pohodlí, bezpečnosti a vytříbenosti v propracování ve všech ohledech.Model nabízí dvě verze celohliníkových motorů - 3,3l DOHC V-6 a 2,4l DOHC I-4. V modelovém roce 2006 představí Hyundai v Sonatě nově také dieselovou jednotku 2,0 CRDi. U nové Sonaty byla věnována maximální péče ovládání, jízdním vlastnostem a omezení hluku a vibrací, včetně zvětšení prostoru interiéru. Z důvodu zvýšení bezpečí cestujících nabízí Sonata program aktivní a pasivní bezpečnosti včetně standardních předních, bočních a oboustranných hlavových airbagů, včetně elektronického systému kontroly podvozku ESP (na přání). Nová generace modelu Sonata je o 55 mm delší než její předchůdce a její rozvor byl rozšířen o třicet milimetrů. Toto malé rozšíření bylo hlavní změnou při vytváření prostorného interiéru vozu. V přední části bylo místo na nohy zvětšeno o deset centimetrů. V zadní části byl prostor pro nohy zvětšen o 30 cm. Zvětšil se také prostor pro hlavu (o 22 cm vepředu a 15 cm vzadu). Zavazadlový prostor byl rozšířen na velice žádoucích 462 litrů. Design nové Sonaty akceptoval mnoho evropských vlivů, a tak určitě potěší každého, kdo hledá eleganci i praktičnost. Další prvky, které stojí za povšimnutí jsou například sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin na přání, dvojitá výfuková koncovka na motoru 3,3l, výškově a podélně nastavitelný sloupek volantu, třítryskové ostřikovače čelního skla, integrovaný CD přehrávač na šest disků schopný přehrávat MP3, ovládání audia na volantu, automatická kontrola teploty interiéru, systém kontroly kvality vzduchu, odmrazovače čelního skla a manuálně ovládaná zadní sluneční clona. Výsledkem je pohodlný sedan s autentickým designem a s vynikající bezpečností cestujících, který je postaven tak, aby na evropských a světových trzích přejal to nejlepší z Dálného Východu. Provedení &
Design Návrháři firmy Hyundai vytvořili na podkladě evropských trendů čistý a sofistikovaný design se zaoblenými tvary. Nové tvarování přední části zvýrazňuje účelnou masku chladiče, úzká jednodílná přední světla a silně ohraničené tvary kapoty. V bočním pohledu jsou ustálené proporce dále zdůrazněny, zatímco lišty nárazníků jsou na obou stranách integrovány. Rafinovaný, ale sportovní dojem dodávají Sonatě sedmnáctipalcová kola, chromované kliky a integrovaná spodní ochranná lišta. V zadní části vozu je tento sportovní vzhled dále zdůrazněn úzkými bloky světel, účelným tvarem nárazníku a dvěmi koncovkami výfuku (motor 3,3). Ve vnitřním prostoru byla velká pozornost věnována vytvoření přepracovaného, jednoduchého a zvětšeného interiéru. Díky použití kvalitních materiálů a většímu prostoru má interiér moderní vzhled. Dvoutónová barevná kombinace je zvýrazněna úzkým středním pruhem v barvě dřeva. Sportovní dojem interiéru je dále podpořen tvarováním řadicí páky a klasickou přístrojovou deskou. Větrací otvory vzduchotechniky jsou umístěné tak, aby maximalizovaly efektivitu průběžného ventilačního systému. Výsledkem je nezaměnitelná, pohodlná a harmonická atmosféra jak pro řidiče, tak pro cestující. Podvozek, jízdní vlastnosti, hluk a vibrace Dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a víceprvková zadní náprava dávají nové Sonatě výjimečné jízdní vlastnosti, zejména směrovou stabilitu. Nový přední pomocný rám dodává pevnost a nápravy ve tvaru obráceného L doplňují konstrukci redukující vibrace a zlepšující absorpce nárazů. Hyundai vyvinul větší pouzdra ramen, která vylepší odhlučnění a zdokonalená technologie pohlcování vibrací dále zvyšuje pohodlí cestujících. V zadní části byla mimořádná pozornost věnována lepšímu rozložení zatížení.
Zlepšení jízdních vlastností a ovladatelnosti vozu, snížení hluku a vibraci ve všech hlavních oblastech bylo dosaženo také díky vyztužené karoserii a inovací v oblasti geometrie podvozku jako je například zvětšený záklon a snížení valivých odporů. Systém aktivní kontroly geometrie podvozku, Active Geometry Control Suspension (AGCS), je nová technologie vyvinutá firmou Hyundai a poprvé předvedená na Soulském autosalónu v roce 2002. Tato technologie má klíčovou roli pro zlepšení jízdních vlastností a také se podílí na zvýšené bezpečnosti cestujících. Tento unikátní patentovaný systém je aplikován na zadní nápravě tak, že ovládá sbíhavost kol s použitím dvou elektrických prvků, které mění geometrii nápravy. Díky tomuto racionálnímu řešení se zvyšuje stabilita při průjezdu zatáčkou a jízdní vlastnosti. Tento systém je mnohem účinnější než systém vertikální kontroly závěsu, který je průmyslovým standardem. AGCS nabízí zlepšení jízdních vlastností a kontroly vozidla, které jsou ještě vylepšením systému elektronické stability ESP. Zatímco ESP zpomaluje vozidlo a omezuje jeho dynamické vlastnosti v souladu s bezpečností, AGCS optimalizuje geometrii závěsu tak, aby byla vylepšena adheze kol na vozovce a rozšířen kluzný bod. Pokud řidič chce, může systém AGCS vypnout. Během zatáčení v nízkých rychlostech a přímé jízdě je náprava řízena tak, aby se dosáhlo lepší směrové stability, zatímco při zatáčení ve vyšších rychlostech je náprava řízena tak, aby se rozšířil bod skluzu a zrychlil se průjezd rychlými oblouky. AGCS poskytuje další zvýšení jízdní bezpečnosti.
Dodatečná opatření k redukci hluku a vibrací zahrnují použití silnějších bočních skel, plochou podlahovou část karoserie a detailní zlepšení ventilačního a klimatizačního větráku. Podle výsledků interních testů, se Sonata řadí mezi nejlepší ve své třídě v omezení hluku a vibrací. Hnací ústrojí Za uvolněnou sportovní atmosféru vděčí Sonata dvěma novým motorům speciálně vyvinutým pro tento model. Oba motory, 3,3l Lambda a 2,4l Theta, byly vyvinuty tak, aby poskytly maximální výkon s minimem hluku a škodlivých emisí.
Motory jsou vyrobeny na nejnovější a vysoce automatizované lince v Asanu (Korea). Charakteristické jsou celohliníkové bloky válců, variabilní časování ventilů a pro motor 3,3 i variabilní systém sání. Výkon tohoto motoru dosahuje 171,4Kw při 6200 otáčkách za minutu s točivým momentem 304Nm při 3500 otáčkách za minutu. Motor o obsahu 2,4l dosahuje výkonu 118,5Kw při 5800 otáčkách za minutu s točivým momentem 219Nm při 4250 otáčkách za minutu. Motor o obsahu 3,3l je spojen s pětistupňovou samočinnou převodovkou H-matic. Motor o obsahu 2,4l nabízí výběr pětistupňové manuální nebo čtyřstupňové automatické převodovky. Dieselový motor 2.0VGT CRDi, který bude v Sonatě představen, nabídne výkon 99,3Kw při 4000 otáčkách za minutu s točivým momentem 304Nm při 2000 otáčkách za minutu. Pro Evropu bude tento motor montován buď se šestistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Bezpečnost Předchozí Sonata byla známa jako jeden z nejbezpečnějších vozů ve střední třídě sedanů a nová Sonata nabízí dokonce ještě větší bezpečnost. Nejnovější tuhá karoserie navržená počítačem zesiluje zejména vnitřní část karoserie, sloupky a ochranu proti bočnímu nárazu a je základem pro tuhý pomocný rám přední nápravy. Deformační zóny a prostory k odvedení nárazového zatížení jsou optimalizovány díky intenzivním a přesným testům pomocí počítačové simulace a crash testům. Standardní pasivní bezpečnost je dále zabezpečena předními, postraními a hlavovými airbagy pro cestující na předních a zadních sedadlech, aktivními opěrkami hlavy, předními tříbodovými bezpečnostními pásy s dvojitými předpínači a omezovači. Opatření k aktivní bezpečnosti zahrnují i nový systém elektronické stability (ESP) s kontrolou trakce a brždění. Standardní výbava obsahuje čtyřkanálový systém ABS s elektronickým rozložením brzdné síly EBD. Pohodlí Hyundai si již získal jméno ve standardním vybavení pro pohodlí cestujících a vzhledu interiéru. Sonata dále staví na této reputaci díky prostornému vnitřku a zavazadlovému prostoru. P
rostorný odkládací prostor zahrnuje hlubokou přihrádku na rukavice a dveřní kapsy na mapy, zatímco držáky na nápoje jsou umístěny přesně tam, kde je řidič a pasažéři očekávají. Ovládání audiosystému z volantu je instinktivní a velice jednoduché. Samozřejmě že žádný vůz značky Hyundai by nebyl kompletní bez nepřekonatelné řady standardních prvků. A Sonata si dává za úkol nabídnout ten nejlepší seznam prvků pro pohodlí mezi sedany ve své třídě. Takovými prvky v nové Sonatě jsou například výškově i podélně nastavitelné řízení, ABS s posilovačem, elektricky ovládaná boční zrcátka s vyhříváním, projektorové potkávací světlomety, centrální zamykání, elektrické ovládání oken s ochranou proti vylomení, anténa integrovaná ve skle, zamykatelná přihrádka na rukavice, ostřikovače čelního skla se třemi tryskami, elektrické ovládání víčka nádrže, osvětlené zrcátko ve sluneční cloně a osvětlený zámek zapalování. Seznam prvků na přání je rozsáhlý a obsahuje tempomat, dálkové ovládání dveří , plně automatickou kontrolu teploty prostoru pro cestující, systém kontroly kvality vzduchu, couvací senzory, vestavěný CD chander na šest disků schopný přehrávat MP3 (na přání s volitelným počtem s externích reproduktorů a osmipalcovým sub-wooferem) , odmrazovač předního skla. Specifikace pro český trh budou známy až s uvedením vozu na trh v ČR. Pro zvýšení své vizuální přitažlivosti, bude Sonáta nabízena v široké paletě vzrušujících barev jako například ušlechtilá bílá, ebenová čerň, uhlazená stříbrná, bílá v barvě čistých perel, béžová, mořská modř, tmavě červená, zelená, podzimní hnědá, světle modrá a šedivá. Dvoutónová barva interiéru je doplněna druhou barvou přístrojové desky, která může být na přání zákazníka imitací dřevěného nebo kovového povrchu.
Nabídka vozidel na prodej
Zobrazit více vozidelHyundai I30 1.4i 73kW KOMBI
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi/132kW Style DCT 4x4
Hyundai i20 1.2, ČR, Serviska, 85 tkm
Mohlo by vás zajímat
Nejnovější články
Sportovní Škoda Kodiaq RS je tady. Benzínový dvoulitr, výkon 265 koní a pohon všech kol
Čtyřválec 2,0 TSI v novém modelu Kodiaq RS dostal o 20 koní více než u předchůdce. Maximální točivý moment činí 400 Nm. ...
Spojením sil vzniklo módní dílo Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition
Když chcete šikovný malý elektromobil do města a nechcete slevit z vyjímečného stylu ...
Na český trh vstupují další čínské automobilky. Jejich modely zaznamenaly úspěch v Polsku
Omoda bude prodávat model Omoda 5 s motorem 1.6 Turbo nebo čistě elektrickou verzi. Model Jaecco 7 bude 4,5 metru dlouhé ...
Nejčtenější články měsíce
Tipy z autobazarů
Škoda Octavia
Rok výroby 2019
Audi S3
Rok výroby 2015
Mercedes-Benz Třídy E
Rok výroby 2017
Volvo XC60
Rok výroby 2018